loading...

راهنماي سفر

راهنماي سفر

بازدید : 330
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي سوئد

با هر هدفي كه داريد سفر به سوئد نيازمند دريافت ويزا است، براي دريافت ويزاي سوئد نيازمند تهيه مداركي هستيد كه آن ها را به صورت كامل به سفارت اين كشور ارائه دهيد. اين كشور اروپايي با نروژ، دانمارك، فنلاند، درياي بالتيك و خليج بوتني همسايه است و بزرگ ترين شهر آن استكهلم نام دارد كه پايتخت آن نيز مي باشد. در اين مقاله به بررسي ويزاي تضميني سوئد و انواع آن خواهيم پرداخت.

آشنايي با كشور سوئد

كشور سوئد در قسمت شمال اروپا واقع شده است و از لحاظ بزرگي رتبه ي چهارم را در كشورهاي اروپا دارد. جالب است بدانيد اين كشور از كاليفرنيا به اندازه يك دهم بزرگتر است. درياچه ها و رودخانه ها ده درصد از اين كشور را فرا گرفته اند و بزرگترين درياچه آن ونرن نام دارد كه در اتحاديه اروپا نيز به عنوان بزرگترين درياچه شناخته مي شود. پوشش جنگلي در نيمي از اين كشور وجود دارد و در سمت غربي آن كوه ها اين كشور را فرا گرفته اند. در اين كشور زيبا جاذبه هاي شگفت انگيزي وجود دارد كه مي تواند سفري لذت بخش را در تور سوئد برايتان فراهم كند. مراكز درماني و آموزشي اين كشور نيز از سطح بالايي برخوردار است به همين دليل بسياري از افراد به قصد تحصيل و يا درمان به اين كشور مي روند، در حالت كلي ورود به اين كشور نيازمند دريافت ويزا است.

آشنايي با كشور سوئد

سفارت سوئد در ايران

سفارت سوئد در تهران در خيابان پاسداران شمالي، بالاتر از خيابان فرمانيه، خيابان بوستان، نبش نسترن، پلاك ۲۷ قرار دارد و كد پستي آن ۴۵۸-۱۹۵۷۵ مي باشد. بخش كنسولي سفارت از يكشنبه تا پنج شنبه ساعت 9 تا 12 پاسخگوي مراجعه كنندگان حضوري خواهد بود. هم چنين بخش رواديد آن از يكشنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 13 پاسخگوي مراجعه كنندگان حضوري است.

ويزاي سوئد

اگر قصد داريد به سوئد سفر كنيد با هر هدفي كه داريد بايد ويزاي مناسب خود را دريافت نماييد. ويزاي تحصيلي، ويزاي توريستي، ويزاي كاري و ويزاي تجاري از جمله ويزاهاي سوئد هستند كه براي هر كدام مداركي لازم خواهيد داشت و بايد براي تحويل آن ها اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئد نماييد. سعي كنيد براي دريافت ويزاي سوئد 3 ماه قبل از تاريخ سفرتان اقدام كنيد تا براي صدور آن وقت كافي وجود داشته باشد.

در صورتي كه طي 90 روز مدت اقامتتان در سوئد از اين فرصت استفاده كرديد براي دريافت دوباره ويزا از كشور سوئد بايد براي به مدت سه ماه خارج از حوزه شنگن بمانيد تا بتوانيد دوباره براي دريافت اين ويزا اقدام كنيد. در صورتي كه دلايل قانع كننده داشته باشيد ،مي توانيد براي مدت حداكثر يك سال نيز اين ويزا را دريافت نماييد. دريافت ويزاي شنگن براي ورود فرد به ساير كشورهاي اين عضو تضمين نخواهد بود بلكه ممكن است در صورتي كه ويزاي كشور سوئد را داشتيد و بخواهيد به فرانسه برويد، مقامات مرزي مانع از ورودتان شوند.

ويزاي سوئد

مدارك لازم براي صدور ويزاي سوئد

اگر تمايل داريد ويزاي تضميني سوئد را دريافت كنيد بايد مدارك اصلي پشتوانه را به سفارت اين كشور ارائه دهيد و از كامل بودن مداركتان اطمينان حاصل كنيد. كليه مدارك بايد به زبان انگليسي و سوئدي ترجمه شوند. اصل برخي مدارك را به همراه داشته باشيد تا به سفارت نشان دهيد و كپي آن ها را تحويل دهيد. مدارك مورد نياز براي دريافت ويزاي سوئد به شرح ذيل است:

  1. فرم درخواست ويزاي سوئد را به صورت آنلاين دريافت كنيد و آن را تكميل كرده و چاپ و امضا نماييد. اين فرم براي كساني كه زير 18 سال سن دارند بايد توسط سرپرست قانوني امضا شود.
  2. شناسنامه و كارت ملي به همراه ترجمه آن ها
  3. ارائه مدارك اشتغال نظير اشتغال به كار، پروانه مطب، كارت مهندسي، كارت دانشجويي، كارت بازنشستگي و …
  4. پاسپورت معتبر داشته باشيد يعني تاريخ اعتبار آن پس از خروج از حوزه شنگن حداقل سه ماه باشد و طي 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل تعداد دو برگه سفيد در آن وجود داشته باشد.
  5. يك قطعه عكس كه به صورت تمام رخ باشد و طي حداكثر 6 ماه اخير گرفته شده باشد.
  6. در صورتي كه هزينه صدور ويزا را به صورت آنلاين پرداخت نكرده ايد و از طريق بانك اقدام كرده ايد رسيد بانكي آن را همراه مدارك تحويل دهيد.
  7. مداركي كه تعيين كننده هدف سفرتان هستند را ارائه دهيد تا مشخص شود سفرتان توريستي است يا تجاري و …
  8. مداركي براي اثبات تمكن مالي خود ارائه دهيد كه نشان دهد هزينه لازم براي گذراندن طول مدت اقامتتان در سوئد را داريد و مي توانيد به كشور خود بازگرديد. اين مدارك مي تواند رزرو هتل، كارت اعتباري بين المللي و گواهي تمكن مالي از بانك باشد.
  9. داشتن بيمه مسافرتي
  10. بايد مداركي ارائه دهيد تا ثابت كند قبل از مدت اتمام تاريخ ويزا به كشور خود باز خواهيد گشت كه شامل رزرو بليط هواپيما و يا بليط هواپيما است.

دقت داشته باشيد كه تمامي مدارك ذكر شده بايد در دارالترجمه هاي معتبر ترجمه شده باشند،براي اطمينان بيشتر يك سري كپي از مدارك خود را بهمراه داشته باشيد.

مدارك لازم براي صدور ويزاي سوئد

مراحل دريافت ويزاي سوئد

براي دريافت ويزاي كشور سوئد ابتدا بايد در سايت حساب كاربري باز كنيد و ويزاي مورد نظر را كه لازم داريد، انتخاب كنيد. فرم درخواست ويزا را به درستي و كامل پر كنيد و براي هر تعداد كه هستيد فرم جداگانه داشته باشيد. اطلاعات وارد شده از طريق امضاي الكترونيكي متقاضي تاييد خواهد شد و وقت سفارت داده خواهد شد. معمولا وقت سفارت هفته اي يك روز داده مي شود، سپس بايد هزينه دريافت ويزاي اين كشور را واريز كنيد و اطلاعات مربوط به پاسپورت را ثبت كنيد. در زمان وقت سفارت تعيين شده مداركتان را ارائه دهيد و مصاحبه خود را به خوبي انجام دهيد در صورتي كه مداركتان كامل باشد و مشكلي وجود نداشته باشد ويزاي تضميني سوئد صادر خواهد شد.

گرفتن وقت سفارت سوئد جهت دريافت ويزا

اولين قدم در گرفتن ويزا از سوئد دريافت وقت سفارت سوئد خواهد بود. براي اين منظور بايد فرم مربوط به درخواست ويزا را به صورت آنلاين پر كنيد و هزينه سفارت را پرداخت كنيد. بعد از انجام اين مراحل مي توانيد وقت سفارت سوئد را دريافت نماييد. از تاريخ 1 ماه آگوست در سال 2016 گرفتن وقت به صورت آنلاين رايج شد. دريافت مي توانيد فرم را از سايت اداره مهاجرت دريافت كنيد. اگر بيش از يك نفر قصد ورود به كشور سوئد را دارند هر كدام بايد جداگانه وقت سفارت را دريافت كنند. توجه داشته باشيد كه در زمان تعيين وقت به موقع در سفارت حضور داشته باشيد وگرنه بايد همه اين مراحل را از اول طي نماييد.

گرفتن وقت سفارت سوئد جهت دريافت ويزا

مدت زمان صدور ويزاي سوئد

معمولا سفارت سوئد بعد از گذشت دو هفته پاسخ خود را اعلام خواهد كرد ولي نمايندگي هاي سوئد زمان هاي متفاوتي براي پاسخ دارند. در صورتي كه درخواست ويزاي سوئد را اداره مهاجرت بررسي كند مدت زمان رسيدگي طولاني تر خواهد شد چون در خواست بايد به اين اداره ارسال شود، به همين دليل بايد درخواست ويزاي خود را به موقع انجام دهيد تا سفرتان با مشكل روبه رو نشود. مدت زمان رسيدگي در فصل تابستان در ماه ژوئن تا اوت طولاني تر خواهد بود.

انواع ويزاي سوئد

ويزاي توريستي، با دريافت ويزاي توريستي شهرونداني كه غير اروپايي هستند مي توانند به اين كشور وارد شوند و به مدت 90 روز در آن اقامت داشته باشند. قبل از اتمام اين دوره بايد به كشور خود بازگرديد. ويزاي تحصيلي، مراكز تحصيلي سوئد مورد علاقه بسياري از افراد است از اين رو دانشحويان سعي مي كنند براي ادامه تحصيل خود ويزاي تحصيلي اين كشور را دريافت كنند. ويزاي كاري، با داشتن ويزاي كاري مي توانيد به صورت قانوني در كشور سوئد كار و تجارت داشته باشيد. ويزاي ازدواج، اگر همسر شهروند سوئدي باشيد با دريافت ويزاي ازدواج مي توانيد به اين كشور مهاجرت كنيد. ويزاي شهروندي، دريافت اين ويزا سخت است. اگر شرايط آن را داشته باشيد با دريافت اين ويزا از سوئد مي توانيد پس از مدتي اقامت در اين كشور از شهروندان سوئد محسوب شويد.

اخذ ويزاي تحصيلي سوئد

دانشگاه هاي كشور سوئد يكي از مراكز تحصيلي پر طرفدار هستند كه سطح علمي بالايي دارند. با توجه به اينكه شهروند كدام كشور هستيد قوانين صدور ويزا متفاوت خواهد بود. شهروندان غير اروپايي كه بخواهند به مدت بيش از 3 ماه در سوئد به تحصيل بپردازند بايد مجوز اقامت را دريافت كنند. براي دريافت اين مجوز بايد به صورت تمام وقت از يكي از دانشگاه هاي سوئد پذيرش شده باشند و قسط اول شهريه را پرداخت كرده باشند. ويزاي تحصيلي سوئد مجوزي براي اقامت در سوئد جهت تحصيل است.

اخذ ويزاي تحصيلي سوئد

اخذ ويزاي كاري سوئد

يكي از اهداف افراد براي رفتن به سوئد اشتغال به كار است. براي كار كردن در سوئد بايد ويزاي اين كشور را دريافت كنيد. مناسب ترين راه براي دريافت ويزاي كاري داشتن دعوت نامه كاري از فردي است كه در سوئد شركتي معتبر دارد و يا مديريت يك شركت را بر عهده دارد. فرد دعوت شده نيز بايد شرايط لازم براي دريافت ويزاي كاري سوئد را داشته باشد. شرط ديگر براي دريافت ويزاي كاري سوئد اين است كه در آگهي صادر شده قبول شود. اين پذيرفته شدن بدين صورت است كه در ابتدا شغل مورد نظر به مدت 3 ماه در سوئد و سپس 3 ماه در اتحاديه اروپا آگهي مي شود و اگر بعد از گذشت اين زمان شخصي پيدا نشد، براي اين شغل از ايران و يا ساير كشورها نيرو جذب مي شود، با پذيرش فرد متقاضي در آگهي مي توان براي دريافت ويزاي سوئد اقدام كرد. كارفرمايي كه دعوت نامه مي فرستد بايد هزينه هاي فرد دعوت شده و خانواده اش را برعهده بگيرد.

اخذ ويزاي كاري سوئد

اخذ ويزاي پزشكي سوئد

اگر به دنبال درمان در كشور سوئد هستيد و مي خواهيد از امكانات پزشكي اين كشور استفاده كنيد بايد به تكميل فرمي به نام سي كه به صورت ضميمه است، اقدام كنيد و آن را همراه درخواست ارائه دهيد. براي دريافت اين ويزاي فوري سوئد بايد گواهي پزشكي از اين كشور داشته باشيد تا در آن مشخص باشد كه زمان مداواي شما در سوئد چه روزي است و نوع درمان در آن ذكر شده باشد. هم چنين بايد يك گواهي پزشكي از كشور محل سكونت داشته باشيد تا در آن مشخص شده باشد كه امكان درمانتان در اين كشور وجود ندارد. در نهايت بايد تمكن مالي خود براي درمان و مراقبت هاي احتمالي را اثبات كنيد.

اخذ ويزاي پزشكي سوئد

اخذ ويزاي ازدواج سوئد

افراد از ديگر كشورها مي توانند از طريق ازدواج با يك شهروند سوئدي با توجه به قوانين كشور سوئد در كشور سوئد اقامت داشته باشند و تابعيت آن را دريافت كنند. اين ازدواج بايد رسمي باشد و به اثبات برسد. شهروند سوئدي بايد 18 سال سن داشته باشد و ازدواجش به صورت رسمي در استانداري محلي و كتاب ركورد خانواده سوئد ثبت شود، در اين صورت همسر وي مي تواند ويزاي سوئد را دريافت نمايد. بسياري از افراد به دليل هزينه هاي مناسب كشور سوئد و امنيت اين كشور از طريق ازدواج به اين كشور مهاجرت مي كنند.

اخذ ويزاي ازدواج سوئد

اخذ ويزاي توريستي سوئد

ويزاي توريستي سوئد بسيار پر طرفدار است و مردم زيادي براي تفريح و گشت و گذار به اين كشور مي روند. با داشتن ويزاي توريستي مي توانيد به بازديد اقوام و خانواده برويد و يا به گشت و گذار در جاذبه هاي زيباي اين كشور بپردازيد. براي دريافت اين ويزا بايد مدارك را تهيه نماييد تا در هنگام مراجعه به سفارت آن ها را تحويل دهيد. داشتن دعوتنامه دريافت اين ويزا را راحت تر خواهد كرد. اگر از خانواده و يا اقوامتان كسي در سوئد باشد مي تواند برايتان دعوت نامه ارسال كند كه نيازمند گذراندن دو مرحله است. در ابتدا فرد دعوت كننده بايد در سفارت حضور پيدا كند و فرم دعوتنامه را تكميل كند و در مرحله بعد فردي كه دعوت شده بايد به سفارت سوئد برود و به تكميل فرم اقدام كند. با انجام اين مراحل و تحويل مدارك، ويزاي سوئد صادر خواهد شد.

اخذ ويزاي توريستي سوئد

ويزاي كشور سوئد از لحاظ تعداد ورود و خروج

صدور ويزاي شنگن به حالت تك وروده و چند وروده صادر مي شود. در نوع مالتيپل يا چند وروده محدوديتي براي ورود و خروج به اين حوزه وجود نخواهد داشت و قادر خواهيد بود به هر ميزان كه بخواهيد به كشور سوئد وارد و يا از آن خارج شويد. در ويزاي نوع سينگل يا تك وروده بعد از ورود به سوئد تا مدت زمان درج شده در پاسپورت حق خارج شدن از كشور را نخواهيد داشت پس در هنگام دريافت ويزاي كشور سوئد به نوع آن دقت كنيد.

ويزاي كشور سوئد از لحاظ تعداد ورود و خروج

انواع ويزاي شينگن سوئد

ويزاي سوئد به 4 نوع صادر مي شود كه عبارتند از:

ويزاي سوئد نوع A

اين نوع ويزا ترانزيت نام دارد و مسافر نمي تواند از فرودگاه خارج شود و فقط اجازه دارد كه از طريق يكي از فرودگاه هاي حوزه شنگن پرواز خود را تغيير دهد و به كشوري خارج از شنگن برود.

ويزاي نوع B

با اين نوع ويزا كه ويزاي عبور ناميده مي شود مسافر مي تواند از فرودگاه خارج شود و از حوزه شنگن به عنوان مكاني براي عبور خود استفاه كند و سپس از راه زميني به كشوري خارج از حوزه شنگن برود.

ويزاي نوع C

اين نوع ويزاي سوئد توريستي نام دارد و بيشتر ايراني ها براي ورود به سوئد از اين ويزا استفاده مي كنند.

ويزاي نوع D

اين نوع ويزاي بلند مدت است و بيشتر تاجران و بازرگانان از آن استفاده مي كنند تا قادر باشند در طول سال به اين حوزه شنگن وارد و از آن خارج شوند.

انواع ويزاي شينگن سوئد

تمديد ويزاي سوئد

تمديد ويزاي كشور سوئد امكان پذير نيست ولي با اين حال اگر مي خواهيد بيشتر از مدت ويزا در اين كشور بمانيد،مي توانيد به اداره مهاجرت و قسمت صدور مجوز برويد و اجازه لازم براي اقامت جهت ديدار را كسب كنيد. براي اين منظور بايد هزينه اي پرداخت كنيد كه براي فرد بزرگسال 1000 كرون و براي افراد زير 18 سال 500 كرون مي باشد. در صورتي كه از قبل قصد اقامت بيشتر داشتيد سعي كنيد در خارج از كشور به نمايندگي سوئد برويد و اجازه اقامت جهت ديدار را درخواست نماييد و يا دلايل ويژه تان جهت اقامت بيشتر را ذكر نماييد. در اين صورت لازم نيست هزينه بيشتر براي دريافت ويزاي سوئد پرداخت نماييد. نمايندگي سوئد اين درخواست را به اداره مهاجرت ارسال مي كند تا تصميم گيري هاي لازم انجام شود.

ويزاي سوئد

با هر هدفي كه داريد سفر به سوئد نيازمند دريافت ويزا است، براي دريافت ويزاي سوئد نيازمند تهيه مداركي هستيد كه آن ها را به صورت كامل به سفارت اين كشور ارائه دهيد. اين كشور اروپايي با نروژ، دانمارك، فنلاند، درياي بالتيك و خليج بوتني همسايه است و بزرگ ترين شهر آن استكهلم نام دارد كه پايتخت آن نيز مي باشد. در اين مقاله به بررسي ويزاي تضميني سوئد و انواع آن خواهيم پرداخت.

آشنايي با كشور سوئد

كشور سوئد در قسمت شمال اروپا واقع شده است و از لحاظ بزرگي رتبه ي چهارم را در كشورهاي اروپا دارد. جالب است بدانيد اين كشور از كاليفرنيا به اندازه يك دهم بزرگتر است. درياچه ها و رودخانه ها ده درصد از اين كشور را فرا گرفته اند و بزرگترين درياچه آن ونرن نام دارد كه در اتحاديه اروپا نيز به عنوان بزرگترين درياچه شناخته مي شود. پوشش جنگلي در نيمي از اين كشور وجود دارد و در سمت غربي آن كوه ها اين كشور را فرا گرفته اند. در اين كشور زيبا جاذبه هاي شگفت انگيزي وجود دارد كه مي تواند سفري لذت بخش را در تور سوئد برايتان فراهم كند. مراكز درماني و آموزشي اين كشور نيز از سطح بالايي برخوردار است به همين دليل بسياري از افراد به قصد تحصيل و يا درمان به اين كشور مي روند، در حالت كلي ورود به اين كشور نيازمند دريافت ويزا است.

آشنايي با كشور سوئد

سفارت سوئد در ايران

سفارت سوئد در تهران در خيابان پاسداران شمالي، بالاتر از خيابان فرمانيه، خيابان بوستان، نبش نسترن، پلاك ۲۷ قرار دارد و كد پستي آن ۴۵۸-۱۹۵۷۵ مي باشد. بخش كنسولي سفارت از يكشنبه تا پنج شنبه ساعت 9 تا 12 پاسخگوي مراجعه كنندگان حضوري خواهد بود. هم چنين بخش رواديد آن از يكشنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 13 پاسخگوي مراجعه كنندگان حضوري است.

ويزاي سوئد

اگر قصد داريد به سوئد سفر كنيد با هر هدفي كه داريد بايد ويزاي مناسب خود را دريافت نماييد. ويزاي تحصيلي، ويزاي توريستي، ويزاي كاري و ويزاي تجاري از جمله ويزاهاي سوئد هستند كه براي هر كدام مداركي لازم خواهيد داشت و بايد براي تحويل آن ها اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئد نماييد. سعي كنيد براي دريافت ويزاي سوئد 3 ماه قبل از تاريخ سفرتان اقدام كنيد تا براي صدور آن وقت كافي وجود داشته باشد.

در صورتي كه طي 90 روز مدت اقامتتان در سوئد از اين فرصت استفاده كرديد براي دريافت دوباره ويزا از كشور سوئد بايد براي به مدت سه ماه خارج از حوزه شنگن بمانيد تا بتوانيد دوباره براي دريافت اين ويزا اقدام كنيد. در صورتي كه دلايل قانع كننده داشته باشيد ،مي توانيد براي مدت حداكثر يك سال نيز اين ويزا را دريافت نماييد. دريافت ويزاي شنگن براي ورود فرد به ساير كشورهاي اين عضو تضمين نخواهد بود بلكه ممكن است در صورتي كه ويزاي كشور سوئد را داشتيد و بخواهيد به فرانسه برويد، مقامات مرزي مانع از ورودتان شوند.

ويزاي سوئد

مدارك لازم براي صدور ويزاي سوئد

اگر تمايل داريد ويزاي تضميني سوئد را دريافت كنيد بايد مدارك اصلي پشتوانه را به سفارت اين كشور ارائه دهيد و از كامل بودن مداركتان اطمينان حاصل كنيد. كليه مدارك بايد به زبان انگليسي و سوئدي ترجمه شوند. اصل برخي مدارك را به همراه داشته باشيد تا به سفارت نشان دهيد و كپي آن ها را تحويل دهيد. مدارك مورد نياز براي دريافت ويزاي سوئد به شرح ذيل است:

  1. فرم درخواست ويزاي سوئد را به صورت آنلاين دريافت كنيد و آن را تكميل كرده و چاپ و امضا نماييد. اين فرم براي كساني كه زير 18 سال سن دارند بايد توسط سرپرست قانوني امضا شود.
  2. شناسنامه و كارت ملي به همراه ترجمه آن ها
  3. ارائه مدارك اشتغال نظير اشتغال به كار، پروانه مطب، كارت مهندسي، كارت دانشجويي، كارت بازنشستگي و …
  4. پاسپورت معتبر داشته باشيد يعني تاريخ اعتبار آن پس از خروج از حوزه شنگن حداقل سه ماه باشد و طي 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل تعداد دو برگه سفيد در آن وجود داشته باشد.
  5. يك قطعه عكس كه به صورت تمام رخ باشد و طي حداكثر 6 ماه اخير گرفته شده باشد.
  6. در صورتي كه هزينه صدور ويزا را به صورت آنلاين پرداخت نكرده ايد و از طريق بانك اقدام كرده ايد رسيد بانكي آن را همراه مدارك تحويل دهيد.
  7. مداركي كه تعيين كننده هدف سفرتان هستند را ارائه دهيد تا مشخص شود سفرتان توريستي است يا تجاري و …
  8. مداركي براي اثبات تمكن مالي خود ارائه دهيد كه نشان دهد هزينه لازم براي گذراندن طول مدت اقامتتان در سوئد را داريد و مي توانيد به كشور خود بازگرديد. اين مدارك مي تواند رزرو هتل، كارت اعتباري بين المللي و گواهي تمكن مالي از بانك باشد.
  9. داشتن بيمه مسافرتي
  10. بايد مداركي ارائه دهيد تا ثابت كند قبل از مدت اتمام تاريخ ويزا به كشور خود باز خواهيد گشت كه شامل رزرو بليط هواپيما و يا بليط هواپيما است.

دقت داشته باشيد كه تمامي مدارك ذكر شده بايد در دارالترجمه هاي معتبر ترجمه شده باشند،براي اطمينان بيشتر يك سري كپي از مدارك خود را بهمراه داشته باشيد.

مدارك لازم براي صدور ويزاي سوئد

مراحل دريافت ويزاي سوئد

براي دريافت ويزاي كشور سوئد ابتدا بايد در سايت حساب كاربري باز كنيد و ويزاي مورد نظر را كه لازم داريد، انتخاب كنيد. فرم درخواست ويزا را به درستي و كامل پر كنيد و براي هر تعداد كه هستيد فرم جداگانه داشته باشيد. اطلاعات وارد شده از طريق امضاي الكترونيكي متقاضي تاييد خواهد شد و وقت سفارت داده خواهد شد. معمولا وقت سفارت هفته اي يك روز داده مي شود، سپس بايد هزينه دريافت ويزاي اين كشور را واريز كنيد و اطلاعات مربوط به پاسپورت را ثبت كنيد. در زمان وقت سفارت تعيين شده مداركتان را ارائه دهيد و مصاحبه خود را به خوبي انجام دهيد در صورتي كه مداركتان كامل باشد و مشكلي وجود نداشته باشد ويزاي تضميني سوئد صادر خواهد شد.

گرفتن وقت سفارت سوئد جهت دريافت ويزا

اولين قدم در گرفتن ويزا از سوئد دريافت وقت سفارت سوئد خواهد بود. براي اين منظور بايد فرم مربوط به درخواست ويزا را به صورت آنلاين پر كنيد و هزينه سفارت را پرداخت كنيد. بعد از انجام اين مراحل مي توانيد وقت سفارت سوئد را دريافت نماييد. از تاريخ 1 ماه آگوست در سال 2016 گرفتن وقت به صورت آنلاين رايج شد. دريافت مي توانيد فرم را از سايت اداره مهاجرت دريافت كنيد. اگر بيش از يك نفر قصد ورود به كشور سوئد را دارند هر كدام بايد جداگانه وقت سفارت را دريافت كنند. توجه داشته باشيد كه در زمان تعيين وقت به موقع در سفارت حضور داشته باشيد وگرنه بايد همه اين مراحل را از اول طي نماييد.

گرفتن وقت سفارت سوئد جهت دريافت ويزا

مدت زمان صدور ويزاي سوئد

معمولا سفارت سوئد بعد از گذشت دو هفته پاسخ خود را اعلام خواهد كرد ولي نمايندگي هاي سوئد زمان هاي متفاوتي براي پاسخ دارند. در صورتي كه درخواست ويزاي سوئد را اداره مهاجرت بررسي كند مدت زمان رسيدگي طولاني تر خواهد شد چون در خواست بايد به اين اداره ارسال شود، به همين دليل بايد درخواست ويزاي خود را به موقع انجام دهيد تا سفرتان با مشكل روبه رو نشود. مدت زمان رسيدگي در فصل تابستان در ماه ژوئن تا اوت طولاني تر خواهد بود.

انواع ويزاي سوئد

ويزاي توريستي، با دريافت ويزاي توريستي شهرونداني كه غير اروپايي هستند مي توانند به اين كشور وارد شوند و به مدت 90 روز در آن اقامت داشته باشند. قبل از اتمام اين دوره بايد به كشور خود بازگرديد. ويزاي تحصيلي، مراكز تحصيلي سوئد مورد علاقه بسياري از افراد است از اين رو دانشحويان سعي مي كنند براي ادامه تحصيل خود ويزاي تحصيلي اين كشور را دريافت كنند. ويزاي كاري، با داشتن ويزاي كاري مي توانيد به صورت قانوني در كشور سوئد كار و تجارت داشته باشيد. ويزاي ازدواج، اگر همسر شهروند سوئدي باشيد با دريافت ويزاي ازدواج مي توانيد به اين كشور مهاجرت كنيد. ويزاي شهروندي، دريافت اين ويزا سخت است. اگر شرايط آن را داشته باشيد با دريافت اين ويزا از سوئد مي توانيد پس از مدتي اقامت در اين كشور از شهروندان سوئد محسوب شويد.

اخذ ويزاي تحصيلي سوئد

دانشگاه هاي كشور سوئد يكي از مراكز تحصيلي پر طرفدار هستند كه سطح علمي بالايي دارند. با توجه به اينكه شهروند كدام كشور هستيد قوانين صدور ويزا متفاوت خواهد بود. شهروندان غير اروپايي كه بخواهند به مدت بيش از 3 ماه در سوئد به تحصيل بپردازند بايد مجوز اقامت را دريافت كنند. براي دريافت اين مجوز بايد به صورت تمام وقت از يكي از دانشگاه هاي سوئد پذيرش شده باشند و قسط اول شهريه را پرداخت كرده باشند. ويزاي تحصيلي سوئد مجوزي براي اقامت در سوئد جهت تحصيل است.

اخذ ويزاي تحصيلي سوئد

اخذ ويزاي كاري سوئد

يكي از اهداف افراد براي رفتن به سوئد اشتغال به كار است. براي كار كردن در سوئد بايد ويزاي اين كشور را دريافت كنيد. مناسب ترين راه براي دريافت ويزاي كاري داشتن دعوت نامه كاري از فردي است كه در سوئد شركتي معتبر دارد و يا مديريت يك شركت را بر عهده دارد. فرد دعوت شده نيز بايد شرايط لازم براي دريافت ويزاي كاري سوئد را داشته باشد. شرط ديگر براي دريافت ويزاي كاري سوئد اين است كه در آگهي صادر شده قبول شود. اين پذيرفته شدن بدين صورت است كه در ابتدا شغل مورد نظر به مدت 3 ماه در سوئد و سپس 3 ماه در اتحاديه اروپا آگهي مي شود و اگر بعد از گذشت اين زمان شخصي پيدا نشد، براي اين شغل از ايران و يا ساير كشورها نيرو جذب مي شود، با پذيرش فرد متقاضي در آگهي مي توان براي دريافت ويزاي سوئد اقدام كرد. كارفرمايي كه دعوت نامه مي فرستد بايد هزينه هاي فرد دعوت شده و خانواده اش را برعهده بگيرد.

اخذ ويزاي كاري سوئد

اخذ ويزاي پزشكي سوئد

اگر به دنبال درمان در كشور سوئد هستيد و مي خواهيد از امكانات پزشكي اين كشور استفاده كنيد بايد به تكميل فرمي به نام سي كه به صورت ضميمه است، اقدام كنيد و آن را همراه درخواست ارائه دهيد. براي دريافت اين ويزاي فوري سوئد بايد گواهي پزشكي از اين كشور داشته باشيد تا در آن مشخص باشد كه زمان مداواي شما در سوئد چه روزي است و نوع درمان در آن ذكر شده باشد. هم چنين بايد يك گواهي پزشكي از كشور محل سكونت داشته باشيد تا در آن مشخص شده باشد كه امكان درمانتان در اين كشور وجود ندارد. در نهايت بايد تمكن مالي خود براي درمان و مراقبت هاي احتمالي را اثبات كنيد.

اخذ ويزاي پزشكي سوئد

اخذ ويزاي ازدواج سوئد

افراد از ديگر كشورها مي توانند از طريق ازدواج با يك شهروند سوئدي با توجه به قوانين كشور سوئد در كشور سوئد اقامت داشته باشند و تابعيت آن را دريافت كنند. اين ازدواج بايد رسمي باشد و به اثبات برسد. شهروند سوئدي بايد 18 سال سن داشته باشد و ازدواجش به صورت رسمي در استانداري محلي و كتاب ركورد خانواده سوئد ثبت شود، در اين صورت همسر وي مي تواند ويزاي سوئد را دريافت نمايد. بسياري از افراد به دليل هزينه هاي مناسب كشور سوئد و امنيت اين كشور از طريق ازدواج به اين كشور مهاجرت مي كنند.

اخذ ويزاي ازدواج سوئد

اخذ ويزاي توريستي سوئد

ويزاي توريستي سوئد بسيار پر طرفدار است و مردم زيادي براي تفريح و گشت و گذار به اين كشور مي روند. با داشتن ويزاي توريستي مي توانيد به بازديد اقوام و خانواده برويد و يا به گشت و گذار در جاذبه هاي زيباي اين كشور بپردازيد. براي دريافت اين ويزا بايد مدارك را تهيه نماييد تا در هنگام مراجعه به سفارت آن ها را تحويل دهيد. داشتن دعوتنامه دريافت اين ويزا را راحت تر خواهد كرد. اگر از خانواده و يا اقوامتان كسي در سوئد باشد مي تواند برايتان دعوت نامه ارسال كند كه نيازمند گذراندن دو مرحله است. در ابتدا فرد دعوت كننده بايد در سفارت حضور پيدا كند و فرم دعوتنامه را تكميل كند و در مرحله بعد فردي كه دعوت شده بايد به سفارت سوئد برود و به تكميل فرم اقدام كند. با انجام اين مراحل و تحويل مدارك، ويزاي سوئد صادر خواهد شد.

اخذ ويزاي توريستي سوئد

ويزاي كشور سوئد از لحاظ تعداد ورود و خروج

صدور ويزاي شنگن به حالت تك وروده و چند وروده صادر مي شود. در نوع مالتيپل يا چند وروده محدوديتي براي ورود و خروج به اين حوزه وجود نخواهد داشت و قادر خواهيد بود به هر ميزان كه بخواهيد به كشور سوئد وارد و يا از آن خارج شويد. در ويزاي نوع سينگل يا تك وروده بعد از ورود به سوئد تا مدت زمان درج شده در پاسپورت حق خارج شدن از كشور را نخواهيد داشت پس در هنگام دريافت ويزاي كشور سوئد به نوع آن دقت كنيد.

ويزاي كشور سوئد از لحاظ تعداد ورود و خروج

انواع ويزاي شينگن سوئد

ويزاي سوئد به 4 نوع صادر مي شود كه عبارتند از:

ويزاي سوئد نوع A

اين نوع ويزا ترانزيت نام دارد و مسافر نمي تواند از فرودگاه خارج شود و فقط اجازه دارد كه از طريق يكي از فرودگاه هاي حوزه شنگن پرواز خود را تغيير دهد و به كشوري خارج از شنگن برود.

ويزاي نوع B

با اين نوع ويزا كه ويزاي عبور ناميده مي شود مسافر مي تواند از فرودگاه خارج شود و از حوزه شنگن به عنوان مكاني براي عبور خود استفاه كند و سپس از راه زميني به كشوري خارج از حوزه شنگن برود.

ويزاي نوع C

اين نوع ويزاي سوئد توريستي نام دارد و بيشتر ايراني ها براي ورود به سوئد از اين ويزا استفاده مي كنند.

ويزاي نوع D

اين نوع ويزاي بلند مدت است و بيشتر تاجران و بازرگانان از آن استفاده مي كنند تا قادر باشند در طول سال به اين حوزه شنگن وارد و از آن خارج شوند.

انواع ويزاي شينگن سوئد

تمديد ويزاي سوئد

تمديد ويزاي كشور سوئد امكان پذير نيست ولي با اين حال اگر مي خواهيد بيشتر از مدت ويزا در اين كشور بمانيد،مي توانيد به اداره مهاجرت و قسمت صدور مجوز برويد و اجازه لازم براي اقامت جهت ديدار را كسب كنيد. براي اين منظور بايد هزينه اي پرداخت كنيد كه براي فرد بزرگسال 1000 كرون و براي افراد زير 18 سال 500 كرون مي باشد. در صورتي كه از قبل قصد اقامت بيشتر داشتيد سعي كنيد در خارج از كشور به نمايندگي سوئد برويد و اجازه اقامت جهت ديدار را درخواست نماييد و يا دلايل ويژه تان جهت اقامت بيشتر را ذكر نماييد. در اين صورت لازم نيست هزينه بيشتر براي دريافت ويزاي سوئد پرداخت نماييد. نمايندگي سوئد اين درخواست را به اداره مهاجرت ارسال مي كند تا تصميم گيري هاي لازم انجام شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 494
  • بازدید کلی : 5055
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه