loading...

راهنماي سفر

راهنماي سفر

بازدید : 324
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي فرانسه

ويزاي فرانسه براي سفر به اين كشور الزامي است. فرانسه يكي از كشور هاي ايده آل در زمينه تجارت، گردشگري، تحصيل و زندگي است و افراد زيادي به دنبال سفر به فرانسه هستند. اما براي اين كار قطعا نياز به ويزاي فرانسه داريد تا بتوانيد براي گردشگري، تحصيل، كار و حتي زندگي در اين كشور اقامت بگيريد. در اين مقاله سعي شده است تا هر آن چه براي گرفتن ويزاي كشور فرانسه نياز داريد، به تفسير شرح داده شود.

راهنماي سفر به فرانسه

ويزا چيست؟

ويزا در واقع اجازه نامه يا برگه اي است كه به پاسپورت شما الصاق شده و اجازه ورود شما به فرانسه يا هر كشور ديگري را مي دهد. شما نيز طبق مندرجات موجود در ويزا بايد رفتار كنيد و در زمان مقرر به كشور باز گرديد. بدون داشتن ويزا امكان مسافرت به فرانسه ميسر نيست و به هيچ وجه نمي توانيد قانونا وارد فرانسه شويد. گرفتن ويزا كار چندان راحتي نيست و پروسه خاص خود را دارد اما اگر براي تان از كشور مقصد دعوتنامه ارسال شود، روند اخذ ويزاي فرانسه تان تسريع و تسهيل مي گردد.

تفاوت ويزا با پاسپورت

گذرنامه يا پاسپورت دفترچه اي كه هويت شما را مشخص مي كند و توسط كشور تان صادر مي شود. به اين ترتيب كه شما با مراجعه به پليس +10 و گذارندن مراحل مختلف مي توانيد اقدام به دريافت پاسپورت بكنيد. اما ويزا همان طور كه قبلا گفته شد اجازه نامه و برگه خروج شما از كشور و ورود به فرانسه يا هر كشور ديگر مي باشد كه توسط كشور مقصد صادر شده و به پاسپورت شما الصاق مي شود. مدت زمان اعتبار پاسپورت معمولا 5 سال است اما مدت اعتبار ويزاهاي فرانسه و يا هر كشور ديگر بسته به نوع آن متفاوت است.

تفاوت ويزا با پاسپورت

سفارت فرانسه در ايران

شما براي اخذ ويزاي تضميني فرانسه بايد به سفارت فرانسه در تهران مراجعه كنيد.

آدرس سفارت فرانسه: تهران، خيابان نوفل لوشاتو، پلاك 66-64 است.

ساعت كاري اين سفارت از روز يكشنبه تا پنجشنبه مي باشد.

ويزاي فرانسه شما را قسمت كنسولگري سفارت صادر مي كند. كه ساعات كاري اين بخش به اين شكل است. از روز هاي دوشنبه تا چهارشنبه در وقت اداري داير مي باشد.

براي تحويل گذرنامه و دريافت مدارك بايد در روز هاي يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 تا 15 به اين بخش مراجعه كنيد.

سفارت فرانسه در ايران

انواع ويزاي فرانسه

همان گونه كه مي دانيد افراد با انگيزه هاي مختلف براي ويزاي فرانسه اقدام مي كنند، كه اين خود باعث به وجود آمدن اقسام مختلف ويزا شده است. اگر براي گشت و گذار و اهداف توريستي وارد فرانسه مي شويد، شما به ويزاي توريستي فرانسه احتياج داريد. اگر مي خواهيد خانواده و خويشاوندان خود را ببينيد، نياز به ويزاي خانوادگي پيدا مي كنيد. يا اگر از دانشگاه هاي فرانسه پذيرش گرفته ايد بايد براي ويزاي تحصيلي فرانسه اقدام كنيد.

يا ممكن است از يكي از شركت هاي متعلق به فرانسه دعوتنامه كاري دريافت كرده باشيد كه در اين صورت شما بايد ويزاي كاري بگيريد. دلايل ديگري نيز براي اخذ ويزاي فوري فرانسه وجود دارد. مثلا شما مي خواهيد براي ادامه درمان خود به فرانسه سفر كنيد در اين جا بحث ويزاي پزشكي پيش مي آيد يا قصد ازدواج با يك تبعه فرانسوي يا مهاجري كه در فرانسه اقامت دارد را داريد.

اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه

اگر علاقه مند به ادامه تحصيل در دانشگاه هاي فرانسه هستيد. در ابتدا و قبل از اقدام براي اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه مي بايست در آزمون زبان فرانسه كه توسط سفارت فرانسه و دانشگاه تهران برگزار مي گردد شركت كنيد و حداقل نمره قبولي را بگيريد، تا بتوانيد براي دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه اقدام كنيد.

براي دريافت و پذيرش ويزا از كشور فرانسه شما نياز به مدارك و شرايط خاصي داريد كه در زير بيان مي شوند:

  1. نوشتن يك شرح حال و بيوگرافي از خودتان
  2. مشخص كردن انگيزه و هدف سفر به فرانسه و اخذ ويزا
  3. توصيه نامه از 2 استاد از دانشگاهي كه قصد پذيرش در آن را داريد.
  4. مداركي درباره سوابق كاري و مهارتي
  5. مدارك تحصيلي
  6. مدرك زبان فرانسوي، چرا كه در دانشگاه هاي فرانسه تدريس به زبان فرانسه انجام مي شود.

اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه

اخذ ويزاي كاري فرانسه

ويزاي كاري فرانسه به سختي صادر مي شود، زيرا كشور فرانسه به نسبت ديگر كشور هاي اروپايي جمعيت بيش تري دارد و به نيروي كار از خارج از كشور خود نياز ندارد. اما اگر شما ويزاي تحصيلي در فرانسه را گرفته باشيد مي توانيد با اين ويزا به طور قانوني كار كنيد. در غير اين صورت به سختي ويزاي كشور فرانسه براي كار داده مي شود، اما روند آن به اين شكل است كه بايد فردي يا شركتي در فرانسه براي شما دعوتنامه كاري ارسال كند. البته مي بايست اين آگهي استخدام به مدت 3 ماه در كشور فرانسه انتشار يابد و اگر فرد مورد نياز براي اين شغل پيدا نشد. به مدت 3 ماه ديگر در كشور هاي اتحاديه اروپا منتشر شود و باز هم اگر متقاضي براي اين شغل پيدا نشد آن گاه شما مي توانيد از آگهي استخدام اين شغل كه در جهان صادر مي شود استفاده نماييد و دعوتنامه كاري دريافت كرده و سپس براي گرفتن ويزاي فرانسه تلاش كنيد.

اخذ ويزاي كاري فرانسه

اخذ ويزاي پزشكي فرانسه

امروزه افراد زيادي به جهت نبودن امكانات پيشرفته پزشكي و تخصص هاي عالي براي درمان بيماري شان راهي كشور هاي اروپايي از جمله فرانسه مي شود. فرانسه مانند ديگر كشور هاي اروپايي مثل آلمان و انگليس از قدرت بسيار خوبي در پزشكي برخوردار است و هر ساله بيماران زيادي از كشور مان راهي فرانسه مي شوند و براي دريافت ويزاي فوري فرانسه اقدام مي كنند.

مدارك خاصي كه براي اخذ ويزاي درماني و پزشكي مورد نياز است شامل موارد زير مي شود:

1-فرم تقاضاي بيمار براي رفتن به فرانسه به منظور ادامه مراحل درماني

2- گذرنامه معتبر

3- يك قطعه عكس 4*3

4- نام بيمارستان و پزشك مورد نظر كه قصد دارد درمان شما را بر عهده بگيرد به همراه اطلاعاتي درباره هزينه تقريبي درمان شما.

5- داشتن مداركي دال بر متمكن بودن شما براي اقامت موقت در فرانسه و درمان.

اخذ ويزاي ازدواج فرانسه

يكي از راه هاي به نسبت آسان اخذ ويزا و اقامت دائم فرانسه، ازدواج با يك فرد فرانسوي و يا كسي كه توانسته اقامت دائم فرانسه را بگيرد، مي باشد. در اين حالت شما اگر با يك مرد يا زن فرانسوي ازدواج كنيد مي توانيد در مدت زماني اقامت دائم و تابعيت آن كشور را بگيريد. اما توجه داشته باشيد كه فرد مورد نظر بايد مسئوليت تامين هزينه هاي زندگي دو نفر را برعهده گرفته و اين موضوع را اثبات كند. اين شخص بايد داراي منزل مسكوني براي زندگي دو نفر باشد. البته اگر فكر مي كنيد با ازدواج سوري با يك فرد فرانسوي مي توانيد اقامت دائم فرانسه را گرفته و سپس از هم جدا شويد، بايد بگوييم سخت در اشتباهيد. دولت فرانسه قوانين سفت و سختي در اين باره دارد و در صورت پي بردن به چنين قضيه اي مسئوليت قبول ضرر و زيان و مشكلات بعدي را بايد بپذيريد.

اخذ ويزاي ازدواج فرانسه

براي كساني كه با يك تبعه فرانسوي ازدواج كرده اند و مي خواهند تابعيت دائم فرانسه را بگيرند، شرايط خاصي وجود دارد. از جمله اين كه بايد 4 سال از ازدواج شان گذشته باشد. اگر ازدواج شان در خارج از كشور فرانسه اتفاق افتاده بايد اين موضوع به اداره ثبت فرانسه اطلاع داده شود. اگر زن و شوهر در خارج از فرانسه زندگي كرده باشند، همسر فرانسوي بايد در اداره فرانسويان خارج از كشور عضو باشد.

اخذ ويزاي توريستي فرانسه

فرانسه كشوري است پر از جاذبه هاي گردشگري و توريستي و يكي از علل مهم مسافرت ايرانيان با تور فرانسه و اخذ ويزاي تضميني فرانسه، استفاده از جاذبه هاي گردشگري زيبا فرانسه و لذت گذراندن يك عصر زيبا در كنار برج ايفل است. كشور فرانسه از ساليان گذشته به عضويت پيمان شينگن در آمده است. لذا اگر مي خواهيد به عنوان توريست ويزاي فوري فرانسه را دريافت كنيد بايد ويزاي شينگن بگيريد.

ويزاي شينگن در نوع بلند مدت و كوتاه مدت است. البته اگر دوستان يا آشنايان شما در فرانسه براي تان دعوتنامه ارسال كنند، كار شما براي گرفتن ويزاي فرانسه راحت تر مي شود و مي توانيد به راحتي به اين كشور حوزه شينگن سفر كرده و از جاذبه هاي آن لذت ببريد.

اخذ ويزاي توريستي فرانسه

مراحل اخذ ويزاي فرانسه

اخذ ويزاي تضميني فرانسه و ديگر كشور ها يك مراحل كلي دارد كه شامل موارد زير است:

  1. فرم ثبت نام ويزا
  2. گرفتن وقت سفارت فرانسه
  3. پيكاپ ويزا و پاسپورت

در مرحله اول شما بايد يك فرم براي ثبت نام ويزاي فرانسه پر كنيد. اين فرم شامل اطلاعات شناسايي، دليل سفر به فرانسه، فيش حقوقي، در صورت لزوم دعوتنامه و …. مي باشد.

پس از پر كردن اين فرم شما بايد براي سفارت وقت بگيريد و در موعد مقرر به سفارت رفته و مدارك خود را ارائه دهيد و در صورت لزوم براي برخي از ويزا ها بايد مورد مصاحبه قرار بگيريد. پس از ارائه مدارك و انگشت نگاري هاي انجام شده، شما بايد حدود 2 الي 3 هفته منتظر بمانيد تا جواب درخواست ويزا ارسال شود. اگر شما در مصاحبه قبول شده باشيد. مدارك شما براي پيكاپ آماده مي شود. يعني ويزا و پاسپورت تان به سفارت ارسال شده و اين دو به هم الصاق مي شوند.

مراحل اخذ ويزاهاي فرانسه

مدارك لازم براي صدور ويزاي فرانسه

مداركي براي درخواست ويزا نياز داريد شامل موارد زير است:

1-فرم درخواست ويزاي فرانسه

2- دو قطعه عكس 3.5 در 4.5 سانتي متر

3- در صورت لزوم دعوتنامه از سوي دوستان، خانواده و ….

4- شناسنامه

5- پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماه

6- گواهي يا سندي كه نشان دهد شما تمكن مالي مناسب براي اقامت در فرانسه را داريد.

7- داشتن يكي از موارد (فيش حقوقي 6 ماه آخر، كارت بازرگاني، گواهي اشتغال به كار، گواهي دريافت مستمري و….)

8- سند مشخص كننده داشتن بيمه پزشكي

لازم به ذكر است كه اين مدارك بسته به شرايط ممكن است كمي كم يا زياد شوند، مثلا به تناسب شغل و سمت شما ممكن است به مدارك ديگري نياز داشته باشيد. اما به طور كلي به همين شكل است.

تعداد دفعات اجازه ورود به كشور فرانسه

تعداد دفعات اجازه ورود به كشور فرانسه

دقت كنيد كه در برگه ويزا يك تاريخ جهت شروع مسافرت، يك تاريخ براي اتمام مسافرت و يك مدت اعتبار براي اقامت دارد كه مي بايست شما در اين بازه وارد كشور فرانسه شده و سپس در مدت تعيين شده به كشور بازگرديد. اين كه پس از دريافت ويزا چند بار مي توانيد وارد فرانسه شده و به سرزمين خود باز گرديد كاملا به نوع ويزايي كه گرفتيد بستگي دارد.

ويزاهاي فرانسه از نظر تعداد ورود به خاك فرانسه به 3 دسته تقسيم مي شوند:

ويزاي تك ورود (single entry)

شما با داشتن اين نوع ويزا، درطي تاريخ اعتبار ويزا تنها يك بار مي توانيد وارد خاك فرانسه شده و به كشورتان بازگرديد.

ويزاي دو بار ورود (double entry)

در اين نوع ويزا شما مي توانيد در مدت اعتبار ويزاي فرانسه تان دوبار وارد خاك فرانسه شده و سپس به كشور تان بازگرديد.

ويزاي چند بار ورود (multiple entry)

اگر شما براي اين نوع ويزاي فوري فرانسه اقدام كرده باشيد، شما در طول بازه اعتبار ويزاي فرانسه مي توانيد چند بار از خاك خود خارج شده و وارد فرانسه شويد.

مدارك لازم براي صدور ويزاهاي فرانسه

تمديد ويزاي فرانسه

اگر به هر دليلي اعتبار ويزاي كوتاه مدت تان رو به اتمام بود يا بايد آن را تمديد كنيد يا از كشور فرانسه خارج شويد. براي دانشجويان كه دوره تحصيل شان تمام شده است، مي توانند براي پيدا كردن كار در فرانسه ويزاي تحصيلي خود را تمديد كرده و در مدت زمان مقرر به دنبال كار بگردند. افرادي كه با كسي كه اقامت دائم فرانسه را گرفته است، ازدواج مي كنند، بعد از مدت زمان تقريبا 4 سال مي توانند ويزاي خود را تمديد كرده و ويزاي دائم بگيرند. اما همان طور كه گفتيم بايد قبل از اتمام اعتبار ويزا اقدام به تمديد آن كنيد. چرا كه عدم تمديد به موقع ويزاي فرانسه عواقبي را به دنبال دارد كه شما مسئول آن هستيد. به عنوان مثال ممكن است دفعات بعدي براي گرفتن يكي از ويزاهاي فرانسه دچار مشكلات سختي شويد و به همين راحتي به شما ويزاي فرانسه ندهند. پس هر چه زود تر پيش از اتمام اعتبار ويزا براي تمديد آن اقدام كنيد.

هزينه اخذ ويزاي فرانسه

براي دريافت ويزاهاي فرانسه نياز به پرداخت مقداري هزينه تنها براي بررسي مدارك و ثبت نام تان داريد. اين هزينه بسته به گروه سني متفاوت است.

گروه سني 0 تا 6 سال: بررسي و صدور ويزاي فرانسه رايگان است.

گروه سني 6 تا 12 سال: بررسي و صدور ويزا براي اين افراد 35 يورو مي باشد.

گروه سني 12 سال به بالا: بررسي و صدور ويزاي ;a,v فرانسه براي اين افراد 60 يورو مي باشد.

به اين مبالغ مقدار 25 يورو براي بررسي مدارك اضافه كنيد.

هزينه اخذ ويزاهاي فرانسه

نكات مهم براي دريافت ويزاي فرانسه

نكات مهمي كه براي حضور در سفارت فرانسه و اخذ ويزا اهميت دارد شامل موارد زير است:

  1. از به همراه داشتن دوربين عكاسي، فيلم برداري و….. خودداري كنيد.
  2. سعي كنيد فرم ها را با صداقت كامل پر كنيد چرا كه هر اشتباه سهوي يا عمدي از سوي شما در تحويل مدارك و پر كردن فرم ها عواقب ناگواري به همراه دارد. و ممكن است براي هميشه از گرفتن ويزاي فرانسه محروم شويد يا دفعات بعد به طور جدي تري به پرونده شما رسيدگي شود.
  3. هر فردي كه درخواست دريافت رواديد دارد بايد خودش شخصا در سفارت حضور پيدا كند و استفاده از ديگر افراد مشكلات بعدي را ايجاد كرد. البته كودكان زير 12 سال نياز به حضور ندارند.
  4. صدور ويزا تنها از طريق سفارت فرانسه در ايران انجام مي گيرد، لذا از مراجعه به آژانس ها و ديگر مراكز خودداري كنيد.

نتيجه گيري

حالا كه به پايان اين مقاله رسيديم، بايد عرض كنيم كه تمام سعي مان بر اين بود تا اطلاعات جامعي درباره اخذ رواديد و ويزاي فرانسه و مراحل و روش هاي گرفتن اين ويزا را به شما همراهان گرامي مان ارائه كنيم. تا در صورت مسافرت به اين كشور زيباي اروپايي مراحل كارتان را راحت و سريع تر انجام داده و تنها دغدغه تان لذت بردن از جلوه هاي بي نظير كشور فرانسه باشد.

آرزومنديم سفر دلپذيري را به پاريس زيبا داشته باشيد.

ويزاي فرانسه

ويزاي فرانسه براي سفر به اين كشور الزامي است. فرانسه يكي از كشور هاي ايده آل در زمينه تجارت، گردشگري، تحصيل و زندگي است و افراد زيادي به دنبال سفر به فرانسه هستند. اما براي اين كار قطعا نياز به ويزاي فرانسه داريد تا بتوانيد براي گردشگري، تحصيل، كار و حتي زندگي در اين كشور اقامت بگيريد. در اين مقاله سعي شده است تا هر آن چه براي گرفتن ويزاي كشور فرانسه نياز داريد، به تفسير شرح داده شود.

راهنماي سفر به فرانسه

ويزا چيست؟

ويزا در واقع اجازه نامه يا برگه اي است كه به پاسپورت شما الصاق شده و اجازه ورود شما به فرانسه يا هر كشور ديگري را مي دهد. شما نيز طبق مندرجات موجود در ويزا بايد رفتار كنيد و در زمان مقرر به كشور باز گرديد. بدون داشتن ويزا امكان مسافرت به فرانسه ميسر نيست و به هيچ وجه نمي توانيد قانونا وارد فرانسه شويد. گرفتن ويزا كار چندان راحتي نيست و پروسه خاص خود را دارد اما اگر براي تان از كشور مقصد دعوتنامه ارسال شود، روند اخذ ويزاي فرانسه تان تسريع و تسهيل مي گردد.

تفاوت ويزا با پاسپورت

گذرنامه يا پاسپورت دفترچه اي كه هويت شما را مشخص مي كند و توسط كشور تان صادر مي شود. به اين ترتيب كه شما با مراجعه به پليس +10 و گذارندن مراحل مختلف مي توانيد اقدام به دريافت پاسپورت بكنيد. اما ويزا همان طور كه قبلا گفته شد اجازه نامه و برگه خروج شما از كشور و ورود به فرانسه يا هر كشور ديگر مي باشد كه توسط كشور مقصد صادر شده و به پاسپورت شما الصاق مي شود. مدت زمان اعتبار پاسپورت معمولا 5 سال است اما مدت اعتبار ويزاهاي فرانسه و يا هر كشور ديگر بسته به نوع آن متفاوت است.

تفاوت ويزا با پاسپورت

سفارت فرانسه در ايران

شما براي اخذ ويزاي تضميني فرانسه بايد به سفارت فرانسه در تهران مراجعه كنيد.

آدرس سفارت فرانسه: تهران، خيابان نوفل لوشاتو، پلاك 66-64 است.

ساعت كاري اين سفارت از روز يكشنبه تا پنجشنبه مي باشد.

ويزاي فرانسه شما را قسمت كنسولگري سفارت صادر مي كند. كه ساعات كاري اين بخش به اين شكل است. از روز هاي دوشنبه تا چهارشنبه در وقت اداري داير مي باشد.

براي تحويل گذرنامه و دريافت مدارك بايد در روز هاي يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 تا 15 به اين بخش مراجعه كنيد.

سفارت فرانسه در ايران

انواع ويزاي فرانسه

همان گونه كه مي دانيد افراد با انگيزه هاي مختلف براي ويزاي فرانسه اقدام مي كنند، كه اين خود باعث به وجود آمدن اقسام مختلف ويزا شده است. اگر براي گشت و گذار و اهداف توريستي وارد فرانسه مي شويد، شما به ويزاي توريستي فرانسه احتياج داريد. اگر مي خواهيد خانواده و خويشاوندان خود را ببينيد، نياز به ويزاي خانوادگي پيدا مي كنيد. يا اگر از دانشگاه هاي فرانسه پذيرش گرفته ايد بايد براي ويزاي تحصيلي فرانسه اقدام كنيد.

يا ممكن است از يكي از شركت هاي متعلق به فرانسه دعوتنامه كاري دريافت كرده باشيد كه در اين صورت شما بايد ويزاي كاري بگيريد. دلايل ديگري نيز براي اخذ ويزاي فوري فرانسه وجود دارد. مثلا شما مي خواهيد براي ادامه درمان خود به فرانسه سفر كنيد در اين جا بحث ويزاي پزشكي پيش مي آيد يا قصد ازدواج با يك تبعه فرانسوي يا مهاجري كه در فرانسه اقامت دارد را داريد.

اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه

اگر علاقه مند به ادامه تحصيل در دانشگاه هاي فرانسه هستيد. در ابتدا و قبل از اقدام براي اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه مي بايست در آزمون زبان فرانسه كه توسط سفارت فرانسه و دانشگاه تهران برگزار مي گردد شركت كنيد و حداقل نمره قبولي را بگيريد، تا بتوانيد براي دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه اقدام كنيد.

براي دريافت و پذيرش ويزا از كشور فرانسه شما نياز به مدارك و شرايط خاصي داريد كه در زير بيان مي شوند:

  1. نوشتن يك شرح حال و بيوگرافي از خودتان
  2. مشخص كردن انگيزه و هدف سفر به فرانسه و اخذ ويزا
  3. توصيه نامه از 2 استاد از دانشگاهي كه قصد پذيرش در آن را داريد.
  4. مداركي درباره سوابق كاري و مهارتي
  5. مدارك تحصيلي
  6. مدرك زبان فرانسوي، چرا كه در دانشگاه هاي فرانسه تدريس به زبان فرانسه انجام مي شود.

اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه

اخذ ويزاي كاري فرانسه

ويزاي كاري فرانسه به سختي صادر مي شود، زيرا كشور فرانسه به نسبت ديگر كشور هاي اروپايي جمعيت بيش تري دارد و به نيروي كار از خارج از كشور خود نياز ندارد. اما اگر شما ويزاي تحصيلي در فرانسه را گرفته باشيد مي توانيد با اين ويزا به طور قانوني كار كنيد. در غير اين صورت به سختي ويزاي كشور فرانسه براي كار داده مي شود، اما روند آن به اين شكل است كه بايد فردي يا شركتي در فرانسه براي شما دعوتنامه كاري ارسال كند. البته مي بايست اين آگهي استخدام به مدت 3 ماه در كشور فرانسه انتشار يابد و اگر فرد مورد نياز براي اين شغل پيدا نشد. به مدت 3 ماه ديگر در كشور هاي اتحاديه اروپا منتشر شود و باز هم اگر متقاضي براي اين شغل پيدا نشد آن گاه شما مي توانيد از آگهي استخدام اين شغل كه در جهان صادر مي شود استفاده نماييد و دعوتنامه كاري دريافت كرده و سپس براي گرفتن ويزاي فرانسه تلاش كنيد.

اخذ ويزاي كاري فرانسه

اخذ ويزاي پزشكي فرانسه

امروزه افراد زيادي به جهت نبودن امكانات پيشرفته پزشكي و تخصص هاي عالي براي درمان بيماري شان راهي كشور هاي اروپايي از جمله فرانسه مي شود. فرانسه مانند ديگر كشور هاي اروپايي مثل آلمان و انگليس از قدرت بسيار خوبي در پزشكي برخوردار است و هر ساله بيماران زيادي از كشور مان راهي فرانسه مي شوند و براي دريافت ويزاي فوري فرانسه اقدام مي كنند.

مدارك خاصي كه براي اخذ ويزاي درماني و پزشكي مورد نياز است شامل موارد زير مي شود:

1-فرم تقاضاي بيمار براي رفتن به فرانسه به منظور ادامه مراحل درماني

2- گذرنامه معتبر

3- يك قطعه عكس 4*3

4- نام بيمارستان و پزشك مورد نظر كه قصد دارد درمان شما را بر عهده بگيرد به همراه اطلاعاتي درباره هزينه تقريبي درمان شما.

5- داشتن مداركي دال بر متمكن بودن شما براي اقامت موقت در فرانسه و درمان.

اخذ ويزاي ازدواج فرانسه

يكي از راه هاي به نسبت آسان اخذ ويزا و اقامت دائم فرانسه، ازدواج با يك فرد فرانسوي و يا كسي كه توانسته اقامت دائم فرانسه را بگيرد، مي باشد. در اين حالت شما اگر با يك مرد يا زن فرانسوي ازدواج كنيد مي توانيد در مدت زماني اقامت دائم و تابعيت آن كشور را بگيريد. اما توجه داشته باشيد كه فرد مورد نظر بايد مسئوليت تامين هزينه هاي زندگي دو نفر را برعهده گرفته و اين موضوع را اثبات كند. اين شخص بايد داراي منزل مسكوني براي زندگي دو نفر باشد. البته اگر فكر مي كنيد با ازدواج سوري با يك فرد فرانسوي مي توانيد اقامت دائم فرانسه را گرفته و سپس از هم جدا شويد، بايد بگوييم سخت در اشتباهيد. دولت فرانسه قوانين سفت و سختي در اين باره دارد و در صورت پي بردن به چنين قضيه اي مسئوليت قبول ضرر و زيان و مشكلات بعدي را بايد بپذيريد.

اخذ ويزاي ازدواج فرانسه

براي كساني كه با يك تبعه فرانسوي ازدواج كرده اند و مي خواهند تابعيت دائم فرانسه را بگيرند، شرايط خاصي وجود دارد. از جمله اين كه بايد 4 سال از ازدواج شان گذشته باشد. اگر ازدواج شان در خارج از كشور فرانسه اتفاق افتاده بايد اين موضوع به اداره ثبت فرانسه اطلاع داده شود. اگر زن و شوهر در خارج از فرانسه زندگي كرده باشند، همسر فرانسوي بايد در اداره فرانسويان خارج از كشور عضو باشد.

اخذ ويزاي توريستي فرانسه

فرانسه كشوري است پر از جاذبه هاي گردشگري و توريستي و يكي از علل مهم مسافرت ايرانيان با تور فرانسه و اخذ ويزاي تضميني فرانسه، استفاده از جاذبه هاي گردشگري زيبا فرانسه و لذت گذراندن يك عصر زيبا در كنار برج ايفل است. كشور فرانسه از ساليان گذشته به عضويت پيمان شينگن در آمده است. لذا اگر مي خواهيد به عنوان توريست ويزاي فوري فرانسه را دريافت كنيد بايد ويزاي شينگن بگيريد.

ويزاي شينگن در نوع بلند مدت و كوتاه مدت است. البته اگر دوستان يا آشنايان شما در فرانسه براي تان دعوتنامه ارسال كنند، كار شما براي گرفتن ويزاي فرانسه راحت تر مي شود و مي توانيد به راحتي به اين كشور حوزه شينگن سفر كرده و از جاذبه هاي آن لذت ببريد.

اخذ ويزاي توريستي فرانسه

مراحل اخذ ويزاي فرانسه

اخذ ويزاي تضميني فرانسه و ديگر كشور ها يك مراحل كلي دارد كه شامل موارد زير است:

  1. فرم ثبت نام ويزا
  2. گرفتن وقت سفارت فرانسه
  3. پيكاپ ويزا و پاسپورت

در مرحله اول شما بايد يك فرم براي ثبت نام ويزاي فرانسه پر كنيد. اين فرم شامل اطلاعات شناسايي، دليل سفر به فرانسه، فيش حقوقي، در صورت لزوم دعوتنامه و …. مي باشد.

پس از پر كردن اين فرم شما بايد براي سفارت وقت بگيريد و در موعد مقرر به سفارت رفته و مدارك خود را ارائه دهيد و در صورت لزوم براي برخي از ويزا ها بايد مورد مصاحبه قرار بگيريد. پس از ارائه مدارك و انگشت نگاري هاي انجام شده، شما بايد حدود 2 الي 3 هفته منتظر بمانيد تا جواب درخواست ويزا ارسال شود. اگر شما در مصاحبه قبول شده باشيد. مدارك شما براي پيكاپ آماده مي شود. يعني ويزا و پاسپورت تان به سفارت ارسال شده و اين دو به هم الصاق مي شوند.

مراحل اخذ ويزاهاي فرانسه

مدارك لازم براي صدور ويزاي فرانسه

مداركي براي درخواست ويزا نياز داريد شامل موارد زير است:

1-فرم درخواست ويزاي فرانسه

2- دو قطعه عكس 3.5 در 4.5 سانتي متر

3- در صورت لزوم دعوتنامه از سوي دوستان، خانواده و ….

4- شناسنامه

5- پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماه

6- گواهي يا سندي كه نشان دهد شما تمكن مالي مناسب براي اقامت در فرانسه را داريد.

7- داشتن يكي از موارد (فيش حقوقي 6 ماه آخر، كارت بازرگاني، گواهي اشتغال به كار، گواهي دريافت مستمري و….)

8- سند مشخص كننده داشتن بيمه پزشكي

لازم به ذكر است كه اين مدارك بسته به شرايط ممكن است كمي كم يا زياد شوند، مثلا به تناسب شغل و سمت شما ممكن است به مدارك ديگري نياز داشته باشيد. اما به طور كلي به همين شكل است.

تعداد دفعات اجازه ورود به كشور فرانسه

تعداد دفعات اجازه ورود به كشور فرانسه

دقت كنيد كه در برگه ويزا يك تاريخ جهت شروع مسافرت، يك تاريخ براي اتمام مسافرت و يك مدت اعتبار براي اقامت دارد كه مي بايست شما در اين بازه وارد كشور فرانسه شده و سپس در مدت تعيين شده به كشور بازگرديد. اين كه پس از دريافت ويزا چند بار مي توانيد وارد فرانسه شده و به سرزمين خود باز گرديد كاملا به نوع ويزايي كه گرفتيد بستگي دارد.

ويزاهاي فرانسه از نظر تعداد ورود به خاك فرانسه به 3 دسته تقسيم مي شوند:

ويزاي تك ورود (single entry)

شما با داشتن اين نوع ويزا، درطي تاريخ اعتبار ويزا تنها يك بار مي توانيد وارد خاك فرانسه شده و به كشورتان بازگرديد.

ويزاي دو بار ورود (double entry)

در اين نوع ويزا شما مي توانيد در مدت اعتبار ويزاي فرانسه تان دوبار وارد خاك فرانسه شده و سپس به كشور تان بازگرديد.

ويزاي چند بار ورود (multiple entry)

اگر شما براي اين نوع ويزاي فوري فرانسه اقدام كرده باشيد، شما در طول بازه اعتبار ويزاي فرانسه مي توانيد چند بار از خاك خود خارج شده و وارد فرانسه شويد.

مدارك لازم براي صدور ويزاهاي فرانسه

تمديد ويزاي فرانسه

اگر به هر دليلي اعتبار ويزاي كوتاه مدت تان رو به اتمام بود يا بايد آن را تمديد كنيد يا از كشور فرانسه خارج شويد. براي دانشجويان كه دوره تحصيل شان تمام شده است، مي توانند براي پيدا كردن كار در فرانسه ويزاي تحصيلي خود را تمديد كرده و در مدت زمان مقرر به دنبال كار بگردند. افرادي كه با كسي كه اقامت دائم فرانسه را گرفته است، ازدواج مي كنند، بعد از مدت زمان تقريبا 4 سال مي توانند ويزاي خود را تمديد كرده و ويزاي دائم بگيرند. اما همان طور كه گفتيم بايد قبل از اتمام اعتبار ويزا اقدام به تمديد آن كنيد. چرا كه عدم تمديد به موقع ويزاي فرانسه عواقبي را به دنبال دارد كه شما مسئول آن هستيد. به عنوان مثال ممكن است دفعات بعدي براي گرفتن يكي از ويزاهاي فرانسه دچار مشكلات سختي شويد و به همين راحتي به شما ويزاي فرانسه ندهند. پس هر چه زود تر پيش از اتمام اعتبار ويزا براي تمديد آن اقدام كنيد.

هزينه اخذ ويزاي فرانسه

براي دريافت ويزاهاي فرانسه نياز به پرداخت مقداري هزينه تنها براي بررسي مدارك و ثبت نام تان داريد. اين هزينه بسته به گروه سني متفاوت است.

گروه سني 0 تا 6 سال: بررسي و صدور ويزاي فرانسه رايگان است.

گروه سني 6 تا 12 سال: بررسي و صدور ويزا براي اين افراد 35 يورو مي باشد.

گروه سني 12 سال به بالا: بررسي و صدور ويزاي ;a,v فرانسه براي اين افراد 60 يورو مي باشد.

به اين مبالغ مقدار 25 يورو براي بررسي مدارك اضافه كنيد.

هزينه اخذ ويزاهاي فرانسه

نكات مهم براي دريافت ويزاي فرانسه

نكات مهمي كه براي حضور در سفارت فرانسه و اخذ ويزا اهميت دارد شامل موارد زير است:

  1. از به همراه داشتن دوربين عكاسي، فيلم برداري و….. خودداري كنيد.
  2. سعي كنيد فرم ها را با صداقت كامل پر كنيد چرا كه هر اشتباه سهوي يا عمدي از سوي شما در تحويل مدارك و پر كردن فرم ها عواقب ناگواري به همراه دارد. و ممكن است براي هميشه از گرفتن ويزاي فرانسه محروم شويد يا دفعات بعد به طور جدي تري به پرونده شما رسيدگي شود.
  3. هر فردي كه درخواست دريافت رواديد دارد بايد خودش شخصا در سفارت حضور پيدا كند و استفاده از ديگر افراد مشكلات بعدي را ايجاد كرد. البته كودكان زير 12 سال نياز به حضور ندارند.
  4. صدور ويزا تنها از طريق سفارت فرانسه در ايران انجام مي گيرد، لذا از مراجعه به آژانس ها و ديگر مراكز خودداري كنيد.

نتيجه گيري

حالا كه به پايان اين مقاله رسيديم، بايد عرض كنيم كه تمام سعي مان بر اين بود تا اطلاعات جامعي درباره اخذ رواديد و ويزاي فرانسه و مراحل و روش هاي گرفتن اين ويزا را به شما همراهان گرامي مان ارائه كنيم. تا در صورت مسافرت به اين كشور زيباي اروپايي مراحل كارتان را راحت و سريع تر انجام داده و تنها دغدغه تان لذت بردن از جلوه هاي بي نظير كشور فرانسه باشد.

آرزومنديم سفر دلپذيري را به پاريس زيبا داشته باشيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 77
  • بازدید سال : 489
  • بازدید کلی : 5050
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه