loading...

راهنماي سفر

راهنماي سفر

بازدید : 313
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي پرتغال

اگر در اين روز ها كشور پرتغال را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب كرده ايد. حتما تا كنون سوالاتي درباره ويزاي پرتغال براي تان به وجود آمده است. براي پاسخ گويي به اين سوالات و نحوه اخذ ويزاي فرانسه با ادامه مطلب همراه باشيد. در ادامه انواع ويزاي فرانسه و ويژگي هاي هر كدام را توضيح خواهيم داد.

تفاوت ويزا با گذرنامه و دعوتنامه

افرادي كه قصد سفر به كشور هاي خارجي را دارند، عموما اين يه اصطلاح را با هم اشتباه مي گيرند. ويزا در واقع همان طور كه گفته شده اجازه نامه و مجوز شما براي خروج از كشور و ورود به كشوري است كه براي آن ويزا گرفته ايد.

دعوتنامه برگه اي است كه توسط دوست، خانواده، كارفرما، دانشگاه و … كه ساكن آن كشور خارجي به عنوان مثال پرتغال هستند، براي شما ارسال مي شود و از شما مي خواهند كه به آن كشور سفر كنيد.

تفاوت ويزا با گذرنامه و دعوتنامه

ويزا در واقع نقش يك مجوز براي ورود شما به كشور پرتغال و يا هركشور ديگر را ايفاء مي كند. شما بدون ويزا قادر به سفر به اين كشور نخواهيد بود. پس از اين كه ويزاي پرتغال شما صادر شود، به پاسپورت شما الصاق مي شود. و شما طبق زمان بندي مندرج روي برگه ويزا و رواديد حق حضور در كشور پرتغال يا هر كشور ديگر را داريد.

در دعوتنامه فرد مي تواند تمام مسئوليت هاي مالي و اقامت شما را در مدت حضور در آن كشور بر عهده بگيرد كه از اين نظر بسيار مي تواند به دريافت ويزاي كشور پرتغال شما كمك كند. به طور خلاصه دعوتنامه برگه اي است كه به روند اخذ ويزاي پرتغال شما كمك كرده و تسريع مي بخشد. اما پاسپورت يك دفترچه است كه توسط كشور خودتان صادر شده و نشان دهنده هويت شما مي باشد. براي دريافت پاسپورت مي توانيد به مراكز پليس +10 مراجعه كنيد. ويزاي شما پس از صدور به پاسپورت تان الصاق مي شود.

سفارت پرتغال در تهران

سفارت پرتغال در تهران در دروس، بلوار شهرزاد، خيابان هدايت، كوچه روزبه، پلاك 16 واقع شده است.

ساعات كاري سفارت در روز هاي يكشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 15 مي باشد.

سفارت پرتغال در تهران

مدارك لازم جهت صدور ويزاي پرتغال

مداركي كه به صورت كلي بايد در وقت سفارت تحويل سفارت پرتغال براي اخذ ويزاي پرتغال دهيد شامل موارد ذيل است:

فرم ثبت نام ويزاهاي پرتغال، اصل شناسنامه، پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه، فيش حقوقي 6 ماه اخير (كه نشان دهد شما تمكن مالي مناسبي براي سفر به پرتغال و اخذ ويزاي تضميني پرتغال را داريد.)، دعوت نامه از طرف دوستان يا خانواده و يا كارفرما (به تسريع روند اخذ ويزاي فوري پرتغال كمك مي كند و كار راحت تر انجام مي شود.)، ارائه پاسپورت هايي كه اعتبار آن ها به اتمام رسيده است، در صورت داشتن كارت بازرگاني، كارت ارائه گردد، پيش رزرو هتل در كشور پرتغال و به همراه داشتن رسيد آن لازم است. گواهي اشتغال به كار براي كاركنان دولت و مراكز و شركت هاي خصوصي مورد نياز است. هم چنين چند قطعه عكس 4*3 به همراه داشته باشيد.

ترجمه شناسنامه و مدارك ديگر الزامي است.

اين موارد جزء موارد اصلي است كه حتما مي بايست داشته باشيد و به سفارت پرتغال در تهران تحويل دهيد. عواقب هرگونه اشتباه و سوء استفاده از مدارك بر عهده شخص مي باشد.

مدارك لازم جهت صدور ويزاي پرتغال

مراحل دريافت ويزاي پرتغال

براي دريافت ويزاي پرتغال بايد مراحل كلي را سپري كرد. عناوين اين مراحل به شرح زير است:

1-فرم ثبت نام ويزا

2- گرفتن وقت سفارت پرتغال

3- پيكاپ ويزا و پاسپورت

اگر مي خواهيد ويزاي فوري پرتغال را تهيه كنيد، ابتدا مي بايست مدارك مورد نظر و فرم هاي مربوطه را تهيه و آماده كرده و سپس براي دريافت ويزاي پرتغال اقدام به گرفتن وقت از سفارت پرتغال بكنيد. سپس در موعد مقرر مدارك خود را به سفارت برده و پس از ثبت نام براي اخذ ويزاي كشور پرتغال آن ها را تحويل مسئولين سفارت بدهيد. در مرحله بعد كه در حدود 3 هفته تا 1 ماه طول مي كشد، اگر شما پذيرفته شده باشيد بايد در موعدي كه قرار داده شده به سفارت رفته و عمليات انگشت نگاري و ديگر كار هاي اداري را انجام دهيد. پس از انجام اين كار مدارك شما براي پيكاپ آماده مي شوند سپس مي توانيد پس از اخذ ويزاي پرتغال به راحتي در موعد درج شده در برگه ويزا به پرتغال سفر كرده و از سفرتان لذت ببريد.

مراحل دريافت ويزاي پرتغال

انواع ويزاي پرتغال

براي ورود به كشور پرتغال ويزا هاي مختلفي وجود دارد. به عنوان مثال كشور پرتغال داراي ويزاي كاري، تحصيلي، ازدواج، پزشكي و توريستي است. اين كه شما كدام يك از اين ويزا ها را بايد دريافت كنيد، به هدف و انگيزه شما براي سفر به پرتغال مربوط مي شود. براي مثال اگر قصد بازديد از مراكز گردشگري و توريستي پرتغال را داريد بهتر است ويزاي توريستي كشور پرتغال را تهيه كنيد يا اگر بيماري خاصي داريد كه در كشور خود امكان درمان وجود ندارد مي توانيد براي ادامه روند درمان و معالجه خود وارد كشور پرتغال شده و ويزاي پزشكي كشور پرتغال را دريافت كنيد.

اخذ ويزاي كاري پرتغال

در سال هاي اخير افراد زيادي براي كار به كشور هاي اروپايي از جمله پرتغال مي روند. براي اخذ ويزاي پرتغال براي كار، هرچه قدر مدرك تحصيلي بالاتر باشد شانس دريافت ويزاي كاري پرتغال نيز افزايش مي يابد. يك راه ديگر براي كار كردن در پرتغال اين است كه كارفرامايي از كشور پرتغال براي شما دعوت نامه فرستاده و از شما براي كار در پرتغال دعوت كند. اگر شما در مصاحبه اين شغل قبول شويد، كارفرما يا شركت دعوت كننده مسئوليت شما را بر عهده گرفته و شما مي توانيد راحت تر ويزاي كاري دريافت كنيد. مزيت اين روش اين است كه شما از بدو ورود به پرتغال داراي شغل و حقوق هستيد و بعد از حدود 4 تا 5 سال كار در پرتغال مي توانيد براي اقامت دائم اين كشور اقدام كنيد. راه هاي ديگري نيز براي كار وجود دارد. براي مثال شما مي توانيد ابتدا ويزاي تحصيلي گرفته و هم زمان با تحصيل اجازه انجام كار پاره وقت و تمام وقت را بگيريد.

اخذ ويزاي كاري پرتغال

مداركي كه براي گرفتن ويزاي كاري كشور پرتغال نياز داريد شامل موارد زير است:

شناسنامه، دوقطعه عكس 4*3، گذرنامه معتبر، رزومه كاري، سند ازدواج، قرارداد كاري كارفرما يا دعوت نامه از سوي كارفرما كه براي شما ارسال شده و با استخدام شده در شركت خود موافقت كرده است.

مدرك رزرو هتل در كشور پرتغال يا هر مدرك ديگري كه نشان دهد شما در بدو ورود به كشور پرتغال داراي محل اقامت هستيد.

اخذ ويزاي پزشكي پرتغال

گاهي ممكن است فردي به بيماري مبتلا شده اما تجهيزات و علم مناسب در كشور خود براي درمان اين بيماري وجود نداشته باشد. در اين صورت فرد مي تواند براي ادامه درمان به كشور هاي ديگر از جمله پرتغال سفر كند. در اين صورت است كه شما نياز به ويزاي پزشكي پرتغال پيدا مي كنيد و براي سفر به پرتغال مي بايست ويزاي پزشكي دريافت كنيد.

مداركي كه مي تواند روند اخذ ويزاي پزشكي شما را تسريع بخشد، عبارت اند از: يك دعوت نامه از سوي دوست، خانواده و… كه مي تواند محل اقامت شما در اين سفر و هزينه هاي شما را تضمين كند. هم چنين مدارك بيماري مربوطه كه از پزشك معالج خود دريافت كرديد و مشخصات پزشك معالج شما در پرتغال در آن ثبت شده است نيز لازم است. اگر دعوت نامه از سوي خانواده و دوستان از پرتغال دريافت نكرديد، بايد مداركي كه نشان دهد شما وضعيت مالي مناسبي براي سفر به پرتغال داريد را ارائه دهيد.

اخذ ويزاي پزشكي پرتغال

اخذ ويزاي ازدواج پرتغال

يك راه به نسبت آسان براي گرفتن اقامت دائم در پرتغال استفاده از ويزاي پرتغال از طريق ازدواج با يك فرد پرتغالي و يا كسي است كه خود اقامت دائم اين كشور را گرفته است. اما اصولا ويزاي ازدواج در اين كشور به چند دسته تقسيم مي شود:

ويزاي كشور پرتغال از طريق ازدواج با يك پرتغالي

ويزا از طريق نامزدي با يك پرتغالي

ويزا از طريق ازدواج با يك فرد مقيم پرتغال

در ويزاي پرتغال از طريق ازدواج با يك پرتغالي شما مي توانيد اقامت تان را در تقريبا 1 سال بگيريد و بعد از 3 سال زندگي مشترك اقدام به گرفتن تابعيت پرتغالي بكنيد.

در مورد نامزدي با يك فرد پرتغالي ويزاي كشور پرتغال در كمتر از 3 ماه صادر شده و شما مي توانيد براي ازدواج به پرتغال رفته و تا 6 ماه وقت داريد، ازدواج كنيد.

اما با ازدواج با كسي كه مقيم پرتغال است شما بعد از سه سال مي توانيد اقامت دائم بگيريد.

اخذ ويزاي ازدواج پرتغال

اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال

شما در كشور پرتغال مي تواندي در 3 مقطع ليسانس، فوق ليسانس و دكتراي تخصصي تحصيل كنيد. دوره تحصيل در مقطع ليسانس 4 ساله است و در طول تحصيل مي توانيد در هفته حدود 10 ساعت كار كنيد. مقطع فوق ليسانس در اين كشور 2 ساله است و در طول مدت تحصيل مي توانيد 20 ساعت در هفته كار كنيد. اما اگر قصد تحصيل در مقطع دكترا را داريد بايد عرض كنيم مدت تحصيل در مقطع دكترا حدود 4 تا 5 سال است و در طول مدت تحصيل مي توانيد به صورت هفته اي 30 ساعت كار كنيد. پس از اتمام هر يك از اين دوره هاي تحصيلي به راحتي مي توانيد براي اقامت پرتغال تلاش كنيد. اصولا دانشگاه هاي پرتغال از كيفيت مطلوبي به نسبت ديگر دانشگاه هاي اروپا برخوردار نيستند. پس قبل از اقدام براي اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال ابتدا در اين باره تحقيق كنيد.

اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال

اخذ ويزاي توريستي پرتغال

كشور پرتغال در جنوب غربي اروپا واقع شده و مانند بسياري از كشور هاي اروپايي زيبايي و جاذبه هاي گردشگري و توريستي بي نظيري در تور پرتغال دارد كه همه ساله مردم زيادي از اقصي نقاط جهان از جمله ايران وارد اين كشور مي شوند. قبل از هر چيز بايد عرض كنيم كشور پرتغال يكي از كشور هاي عضو تعهد شينگن است. و شما براي سفر به اين كشور مي بايست ويزاي توريستي پرتغال مختص شينگن را دريافت كنيد.

مداركي كه بايد به طور كلي در ويزاي توريستي ارائه دهيد شامل موارد زير است:

شناسنامه، گذرنامه داراي اعتبار حداقل 3 ماه، دو قطعه عكس 4*3، گواهي اشتغال به كار، فيش حقوقي، در صورت لزوم دعوت نامه از دوستان و خانواده ساكن پرتغال، رسيد رزرو هتل در پرتغال.

اخذ ويزاي توريستي پرتغال

انواع ويزاي پرتغال از نظر تعداد ورود به پرتغال

در كشور هاي حوزه شينگن ويزاي توريستي به صورت تك ورود (single entry) و چند بار ورود (multiple entry) صادر مي شود. در كشور پرتغال نيز ويزاي توريستي به صورت چند بار ورود ارائه مي شود. به اين ترتيب شما در طي مدت زمان اعتبار ويزاي پرتغال چند بار مي توانيد وارد خاك پرتغال شده و از آن خارج شويد و دوباره وارد پرتغال شويد. اما اين نكته را در نظر بگيريد كه حتما اين كار را در زمان قانوني مندرج در برگه ويزاي پرتغال انجام دهيد.

معمولا در برگه ويزا يك تاريخ شروع، يك تاريخ پايان و يك تاريخ اعتبار درج شده است. شما مي بايست در مدت زمان ما بين تاريخ شروع و پايان وارد كشور پرتغال شده و سپس در موعد مقرر از كشور پرتغال خارج شويد يا در صورت لزوم مي توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد تا با مشكلي مواجه نشويد.

انواع ويزاي پرتغال از نظر تعداد ورود به پرتغال

هزينه دريافت ويزاي پرتغال

هزينه ويزاي فوري پرتغال به شرايط سني متقاضي بستگي دارد و به شرح ذيل است:

هزينه صدور ويزا براي كودكان زير 6 سال رايگان است.

هزينه صدور ويزا براي كودكان بين 6 تا 12 سال 35 يورو مي باشد.

هزينه صدور ويزا براي افراد بالاي 12 سال 60 يورو مي باشد.

شرايط تمديد ويزاي پرتغال

شما پس از دريافت ويزا در شرايط مختلف مي توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد. اما اين نكته را به خاطر داشته باشيد اگر به هر دليلي نتوانستيد ويزاي پرتغال را تمديد كنيد، شما موظفيد از كشور خارج شويد يا راهي براي تمديد ويزا پيدا كنيد. دانشجويان و محصلاني كه ويزاي تحصيلي گرفته اند و اعتبار ويزاي آن ها تمام شده است مي توانند ويزاي كاري دريافت كنند و به دنبال كار بگردند و سپس سعي در گرفتن اقامت دائم كنند. افرادي كه با يك پرتغالي ازدواج مي كنند مي توانند پس از 3 سال اقامت دائم بگيرند. عدم تمديد به موقع ويزا عواقبي را به دنبال دارد كه شما مسئول آن هستيد و ممكن است در دفعات بعدي در دادن ويزا به شما سخت گيري و جديت بيش تري به خرج دهند. پس مواظب اين موضوع باشيد و كار را به روز هاي اخر موكول نكنيد تا دچار مشكل نشويد.

شرايط تمديد ويزاي پرتغال

نكات مهم در هنگام دريافت ويزاي پرتغال

نكات مهمي كه مي بايست در نظر بگيريد اين است كه در روز وقت سفارت و مراحل انگشت نگاري حتما خودتان به سفارت برويد و از افراد ديگر نخواهيد اين كار را براي تان انجام دهند. چون اين كار مشكلاتي را به همراه دارد و حتي ممكن است ديگر به شما ويزا ندهند.

مدارك تان بايد در دارالترجمه و توسط مترجم ماهر ترجمه شود.

از حمل دوربين عكاسي و فيلم برداري در داخل سفارت پرتغال جدا خودداري كنيد.

كودكان زير 12 سال نياز به انجام انگشت نگاري ندارند.

كودكان زير 12 سال مي توانند در هنگام وقت سفارت حضور پيدا نكنند.

از تحويل مدارك خود به آژانس هاي غير مجاز جدا خودداري كنيد.

نكات مهم در هنگام دريافت ويزاي پرتغال

نتيجه گيري

قبل از اقدام به ثبت نام براي ويزاي فوري پرتغال ابتدا تحقيق كنيد كه مي بايست براي كدام نوع ويزا اقدام كنيد. سپس مراحل را طبق مطالب موجود در اين مقاله انجام دهيد. اميدواريم بتوانيد به راحتي ويزاي پرتغال را دريافت كرده و سفر خوشي را در دوران اقامت تان در پرتغال داشته باشيد و از زيبايي هاي چشم گير و اماكن گردشگري منحصر به فرد پرتغال ديدن كنيد.

در پايان اين مقاله از شما مخاطبين محترم سپاس گزاريم كه اين مقاله را مطالعه كرديد. تلاش ما انتقال اطلاعات كاربردي و مفيد به شما عزيزان بوده است. اميدواريم در اين كار موفق بوده باشيم.

ويزاي پرتغال

اگر در اين روز ها كشور پرتغال را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب كرده ايد. حتما تا كنون سوالاتي درباره ويزاي پرتغال براي تان به وجود آمده است. براي پاسخ گويي به اين سوالات و نحوه اخذ ويزاي فرانسه با ادامه مطلب همراه باشيد. در ادامه انواع ويزاي فرانسه و ويژگي هاي هر كدام را توضيح خواهيم داد.

تفاوت ويزا با گذرنامه و دعوتنامه

افرادي كه قصد سفر به كشور هاي خارجي را دارند، عموما اين يه اصطلاح را با هم اشتباه مي گيرند. ويزا در واقع همان طور كه گفته شده اجازه نامه و مجوز شما براي خروج از كشور و ورود به كشوري است كه براي آن ويزا گرفته ايد.

دعوتنامه برگه اي است كه توسط دوست، خانواده، كارفرما، دانشگاه و … كه ساكن آن كشور خارجي به عنوان مثال پرتغال هستند، براي شما ارسال مي شود و از شما مي خواهند كه به آن كشور سفر كنيد.

تفاوت ويزا با گذرنامه و دعوتنامه

ويزا در واقع نقش يك مجوز براي ورود شما به كشور پرتغال و يا هركشور ديگر را ايفاء مي كند. شما بدون ويزا قادر به سفر به اين كشور نخواهيد بود. پس از اين كه ويزاي پرتغال شما صادر شود، به پاسپورت شما الصاق مي شود. و شما طبق زمان بندي مندرج روي برگه ويزا و رواديد حق حضور در كشور پرتغال يا هر كشور ديگر را داريد.

در دعوتنامه فرد مي تواند تمام مسئوليت هاي مالي و اقامت شما را در مدت حضور در آن كشور بر عهده بگيرد كه از اين نظر بسيار مي تواند به دريافت ويزاي كشور پرتغال شما كمك كند. به طور خلاصه دعوتنامه برگه اي است كه به روند اخذ ويزاي پرتغال شما كمك كرده و تسريع مي بخشد. اما پاسپورت يك دفترچه است كه توسط كشور خودتان صادر شده و نشان دهنده هويت شما مي باشد. براي دريافت پاسپورت مي توانيد به مراكز پليس +10 مراجعه كنيد. ويزاي شما پس از صدور به پاسپورت تان الصاق مي شود.

سفارت پرتغال در تهران

سفارت پرتغال در تهران در دروس، بلوار شهرزاد، خيابان هدايت، كوچه روزبه، پلاك 16 واقع شده است.

ساعات كاري سفارت در روز هاي يكشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 15 مي باشد.

سفارت پرتغال در تهران

مدارك لازم جهت صدور ويزاي پرتغال

مداركي كه به صورت كلي بايد در وقت سفارت تحويل سفارت پرتغال براي اخذ ويزاي پرتغال دهيد شامل موارد ذيل است:

فرم ثبت نام ويزاهاي پرتغال، اصل شناسنامه، پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه، فيش حقوقي 6 ماه اخير (كه نشان دهد شما تمكن مالي مناسبي براي سفر به پرتغال و اخذ ويزاي تضميني پرتغال را داريد.)، دعوت نامه از طرف دوستان يا خانواده و يا كارفرما (به تسريع روند اخذ ويزاي فوري پرتغال كمك مي كند و كار راحت تر انجام مي شود.)، ارائه پاسپورت هايي كه اعتبار آن ها به اتمام رسيده است، در صورت داشتن كارت بازرگاني، كارت ارائه گردد، پيش رزرو هتل در كشور پرتغال و به همراه داشتن رسيد آن لازم است. گواهي اشتغال به كار براي كاركنان دولت و مراكز و شركت هاي خصوصي مورد نياز است. هم چنين چند قطعه عكس 4*3 به همراه داشته باشيد.

ترجمه شناسنامه و مدارك ديگر الزامي است.

اين موارد جزء موارد اصلي است كه حتما مي بايست داشته باشيد و به سفارت پرتغال در تهران تحويل دهيد. عواقب هرگونه اشتباه و سوء استفاده از مدارك بر عهده شخص مي باشد.

مدارك لازم جهت صدور ويزاي پرتغال

مراحل دريافت ويزاي پرتغال

براي دريافت ويزاي پرتغال بايد مراحل كلي را سپري كرد. عناوين اين مراحل به شرح زير است:

1-فرم ثبت نام ويزا

2- گرفتن وقت سفارت پرتغال

3- پيكاپ ويزا و پاسپورت

اگر مي خواهيد ويزاي فوري پرتغال را تهيه كنيد، ابتدا مي بايست مدارك مورد نظر و فرم هاي مربوطه را تهيه و آماده كرده و سپس براي دريافت ويزاي پرتغال اقدام به گرفتن وقت از سفارت پرتغال بكنيد. سپس در موعد مقرر مدارك خود را به سفارت برده و پس از ثبت نام براي اخذ ويزاي كشور پرتغال آن ها را تحويل مسئولين سفارت بدهيد. در مرحله بعد كه در حدود 3 هفته تا 1 ماه طول مي كشد، اگر شما پذيرفته شده باشيد بايد در موعدي كه قرار داده شده به سفارت رفته و عمليات انگشت نگاري و ديگر كار هاي اداري را انجام دهيد. پس از انجام اين كار مدارك شما براي پيكاپ آماده مي شوند سپس مي توانيد پس از اخذ ويزاي پرتغال به راحتي در موعد درج شده در برگه ويزا به پرتغال سفر كرده و از سفرتان لذت ببريد.

مراحل دريافت ويزاي پرتغال

انواع ويزاي پرتغال

براي ورود به كشور پرتغال ويزا هاي مختلفي وجود دارد. به عنوان مثال كشور پرتغال داراي ويزاي كاري، تحصيلي، ازدواج، پزشكي و توريستي است. اين كه شما كدام يك از اين ويزا ها را بايد دريافت كنيد، به هدف و انگيزه شما براي سفر به پرتغال مربوط مي شود. براي مثال اگر قصد بازديد از مراكز گردشگري و توريستي پرتغال را داريد بهتر است ويزاي توريستي كشور پرتغال را تهيه كنيد يا اگر بيماري خاصي داريد كه در كشور خود امكان درمان وجود ندارد مي توانيد براي ادامه روند درمان و معالجه خود وارد كشور پرتغال شده و ويزاي پزشكي كشور پرتغال را دريافت كنيد.

اخذ ويزاي كاري پرتغال

در سال هاي اخير افراد زيادي براي كار به كشور هاي اروپايي از جمله پرتغال مي روند. براي اخذ ويزاي پرتغال براي كار، هرچه قدر مدرك تحصيلي بالاتر باشد شانس دريافت ويزاي كاري پرتغال نيز افزايش مي يابد. يك راه ديگر براي كار كردن در پرتغال اين است كه كارفرامايي از كشور پرتغال براي شما دعوت نامه فرستاده و از شما براي كار در پرتغال دعوت كند. اگر شما در مصاحبه اين شغل قبول شويد، كارفرما يا شركت دعوت كننده مسئوليت شما را بر عهده گرفته و شما مي توانيد راحت تر ويزاي كاري دريافت كنيد. مزيت اين روش اين است كه شما از بدو ورود به پرتغال داراي شغل و حقوق هستيد و بعد از حدود 4 تا 5 سال كار در پرتغال مي توانيد براي اقامت دائم اين كشور اقدام كنيد. راه هاي ديگري نيز براي كار وجود دارد. براي مثال شما مي توانيد ابتدا ويزاي تحصيلي گرفته و هم زمان با تحصيل اجازه انجام كار پاره وقت و تمام وقت را بگيريد.

اخذ ويزاي كاري پرتغال

مداركي كه براي گرفتن ويزاي كاري كشور پرتغال نياز داريد شامل موارد زير است:

شناسنامه، دوقطعه عكس 4*3، گذرنامه معتبر، رزومه كاري، سند ازدواج، قرارداد كاري كارفرما يا دعوت نامه از سوي كارفرما كه براي شما ارسال شده و با استخدام شده در شركت خود موافقت كرده است.

مدرك رزرو هتل در كشور پرتغال يا هر مدرك ديگري كه نشان دهد شما در بدو ورود به كشور پرتغال داراي محل اقامت هستيد.

اخذ ويزاي پزشكي پرتغال

گاهي ممكن است فردي به بيماري مبتلا شده اما تجهيزات و علم مناسب در كشور خود براي درمان اين بيماري وجود نداشته باشد. در اين صورت فرد مي تواند براي ادامه درمان به كشور هاي ديگر از جمله پرتغال سفر كند. در اين صورت است كه شما نياز به ويزاي پزشكي پرتغال پيدا مي كنيد و براي سفر به پرتغال مي بايست ويزاي پزشكي دريافت كنيد.

مداركي كه مي تواند روند اخذ ويزاي پزشكي شما را تسريع بخشد، عبارت اند از: يك دعوت نامه از سوي دوست، خانواده و… كه مي تواند محل اقامت شما در اين سفر و هزينه هاي شما را تضمين كند. هم چنين مدارك بيماري مربوطه كه از پزشك معالج خود دريافت كرديد و مشخصات پزشك معالج شما در پرتغال در آن ثبت شده است نيز لازم است. اگر دعوت نامه از سوي خانواده و دوستان از پرتغال دريافت نكرديد، بايد مداركي كه نشان دهد شما وضعيت مالي مناسبي براي سفر به پرتغال داريد را ارائه دهيد.

اخذ ويزاي پزشكي پرتغال

اخذ ويزاي ازدواج پرتغال

يك راه به نسبت آسان براي گرفتن اقامت دائم در پرتغال استفاده از ويزاي پرتغال از طريق ازدواج با يك فرد پرتغالي و يا كسي است كه خود اقامت دائم اين كشور را گرفته است. اما اصولا ويزاي ازدواج در اين كشور به چند دسته تقسيم مي شود:

ويزاي كشور پرتغال از طريق ازدواج با يك پرتغالي

ويزا از طريق نامزدي با يك پرتغالي

ويزا از طريق ازدواج با يك فرد مقيم پرتغال

در ويزاي پرتغال از طريق ازدواج با يك پرتغالي شما مي توانيد اقامت تان را در تقريبا 1 سال بگيريد و بعد از 3 سال زندگي مشترك اقدام به گرفتن تابعيت پرتغالي بكنيد.

در مورد نامزدي با يك فرد پرتغالي ويزاي كشور پرتغال در كمتر از 3 ماه صادر شده و شما مي توانيد براي ازدواج به پرتغال رفته و تا 6 ماه وقت داريد، ازدواج كنيد.

اما با ازدواج با كسي كه مقيم پرتغال است شما بعد از سه سال مي توانيد اقامت دائم بگيريد.

اخذ ويزاي ازدواج پرتغال

اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال

شما در كشور پرتغال مي تواندي در 3 مقطع ليسانس، فوق ليسانس و دكتراي تخصصي تحصيل كنيد. دوره تحصيل در مقطع ليسانس 4 ساله است و در طول تحصيل مي توانيد در هفته حدود 10 ساعت كار كنيد. مقطع فوق ليسانس در اين كشور 2 ساله است و در طول مدت تحصيل مي توانيد 20 ساعت در هفته كار كنيد. اما اگر قصد تحصيل در مقطع دكترا را داريد بايد عرض كنيم مدت تحصيل در مقطع دكترا حدود 4 تا 5 سال است و در طول مدت تحصيل مي توانيد به صورت هفته اي 30 ساعت كار كنيد. پس از اتمام هر يك از اين دوره هاي تحصيلي به راحتي مي توانيد براي اقامت پرتغال تلاش كنيد. اصولا دانشگاه هاي پرتغال از كيفيت مطلوبي به نسبت ديگر دانشگاه هاي اروپا برخوردار نيستند. پس قبل از اقدام براي اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال ابتدا در اين باره تحقيق كنيد.

اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال

اخذ ويزاي توريستي پرتغال

كشور پرتغال در جنوب غربي اروپا واقع شده و مانند بسياري از كشور هاي اروپايي زيبايي و جاذبه هاي گردشگري و توريستي بي نظيري در تور پرتغال دارد كه همه ساله مردم زيادي از اقصي نقاط جهان از جمله ايران وارد اين كشور مي شوند. قبل از هر چيز بايد عرض كنيم كشور پرتغال يكي از كشور هاي عضو تعهد شينگن است. و شما براي سفر به اين كشور مي بايست ويزاي توريستي پرتغال مختص شينگن را دريافت كنيد.

مداركي كه بايد به طور كلي در ويزاي توريستي ارائه دهيد شامل موارد زير است:

شناسنامه، گذرنامه داراي اعتبار حداقل 3 ماه، دو قطعه عكس 4*3، گواهي اشتغال به كار، فيش حقوقي، در صورت لزوم دعوت نامه از دوستان و خانواده ساكن پرتغال، رسيد رزرو هتل در پرتغال.

اخذ ويزاي توريستي پرتغال

انواع ويزاي پرتغال از نظر تعداد ورود به پرتغال

در كشور هاي حوزه شينگن ويزاي توريستي به صورت تك ورود (single entry) و چند بار ورود (multiple entry) صادر مي شود. در كشور پرتغال نيز ويزاي توريستي به صورت چند بار ورود ارائه مي شود. به اين ترتيب شما در طي مدت زمان اعتبار ويزاي پرتغال چند بار مي توانيد وارد خاك پرتغال شده و از آن خارج شويد و دوباره وارد پرتغال شويد. اما اين نكته را در نظر بگيريد كه حتما اين كار را در زمان قانوني مندرج در برگه ويزاي پرتغال انجام دهيد.

معمولا در برگه ويزا يك تاريخ شروع، يك تاريخ پايان و يك تاريخ اعتبار درج شده است. شما مي بايست در مدت زمان ما بين تاريخ شروع و پايان وارد كشور پرتغال شده و سپس در موعد مقرر از كشور پرتغال خارج شويد يا در صورت لزوم مي توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد تا با مشكلي مواجه نشويد.

انواع ويزاي پرتغال از نظر تعداد ورود به پرتغال

هزينه دريافت ويزاي پرتغال

هزينه ويزاي فوري پرتغال به شرايط سني متقاضي بستگي دارد و به شرح ذيل است:

هزينه صدور ويزا براي كودكان زير 6 سال رايگان است.

هزينه صدور ويزا براي كودكان بين 6 تا 12 سال 35 يورو مي باشد.

هزينه صدور ويزا براي افراد بالاي 12 سال 60 يورو مي باشد.

شرايط تمديد ويزاي پرتغال

شما پس از دريافت ويزا در شرايط مختلف مي توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد. اما اين نكته را به خاطر داشته باشيد اگر به هر دليلي نتوانستيد ويزاي پرتغال را تمديد كنيد، شما موظفيد از كشور خارج شويد يا راهي براي تمديد ويزا پيدا كنيد. دانشجويان و محصلاني كه ويزاي تحصيلي گرفته اند و اعتبار ويزاي آن ها تمام شده است مي توانند ويزاي كاري دريافت كنند و به دنبال كار بگردند و سپس سعي در گرفتن اقامت دائم كنند. افرادي كه با يك پرتغالي ازدواج مي كنند مي توانند پس از 3 سال اقامت دائم بگيرند. عدم تمديد به موقع ويزا عواقبي را به دنبال دارد كه شما مسئول آن هستيد و ممكن است در دفعات بعدي در دادن ويزا به شما سخت گيري و جديت بيش تري به خرج دهند. پس مواظب اين موضوع باشيد و كار را به روز هاي اخر موكول نكنيد تا دچار مشكل نشويد.

شرايط تمديد ويزاي پرتغال

نكات مهم در هنگام دريافت ويزاي پرتغال

نكات مهمي كه مي بايست در نظر بگيريد اين است كه در روز وقت سفارت و مراحل انگشت نگاري حتما خودتان به سفارت برويد و از افراد ديگر نخواهيد اين كار را براي تان انجام دهند. چون اين كار مشكلاتي را به همراه دارد و حتي ممكن است ديگر به شما ويزا ندهند.

مدارك تان بايد در دارالترجمه و توسط مترجم ماهر ترجمه شود.

از حمل دوربين عكاسي و فيلم برداري در داخل سفارت پرتغال جدا خودداري كنيد.

كودكان زير 12 سال نياز به انجام انگشت نگاري ندارند.

كودكان زير 12 سال مي توانند در هنگام وقت سفارت حضور پيدا نكنند.

از تحويل مدارك خود به آژانس هاي غير مجاز جدا خودداري كنيد.

نكات مهم در هنگام دريافت ويزاي پرتغال

نتيجه گيري

قبل از اقدام به ثبت نام براي ويزاي فوري پرتغال ابتدا تحقيق كنيد كه مي بايست براي كدام نوع ويزا اقدام كنيد. سپس مراحل را طبق مطالب موجود در اين مقاله انجام دهيد. اميدواريم بتوانيد به راحتي ويزاي پرتغال را دريافت كرده و سفر خوشي را در دوران اقامت تان در پرتغال داشته باشيد و از زيبايي هاي چشم گير و اماكن گردشگري منحصر به فرد پرتغال ديدن كنيد.

در پايان اين مقاله از شما مخاطبين محترم سپاس گزاريم كه اين مقاله را مطالعه كرديد. تلاش ما انتقال اطلاعات كاربردي و مفيد به شما عزيزان بوده است. اميدواريم در اين كار موفق بوده باشيم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 78
  • بازدید سال : 490
  • بازدید کلی : 5051
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه