loading...

راهنماي سفر

راهنماي سفر

بازدید : 324
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي سوئد

با هر هدفي كه داريد سفر به سوئد نيازمند دريافت ويزا است، براي دريافت ويزاي سوئد نيازمند تهيه مداركي هستيد كه آن ها را به صورت كامل به سفارت اين كشور ارائه دهيد. اين كشور اروپايي با نروژ، دانمارك، فنلاند، درياي بالتيك و خليج بوتني همسايه است و بزرگ ترين شهر آن استكهلم نام دارد كه پايتخت آن نيز مي باشد. در اين مقاله به بررسي ويزاي تضميني سوئد و انواع آن خواهيم پرداخت.

آشنايي با كشور سوئد

كشور سوئد در قسمت شمال اروپا واقع شده است و از لحاظ بزرگي رتبه ي چهارم را در كشورهاي اروپا دارد. جالب است بدانيد اين كشور از كاليفرنيا به اندازه يك دهم بزرگتر است. درياچه ها و رودخانه ها ده درصد از اين كشور را فرا گرفته اند و بزرگترين درياچه آن ونرن نام دارد كه در اتحاديه اروپا نيز به عنوان بزرگترين درياچه شناخته مي شود. پوشش جنگلي در نيمي از اين كشور وجود دارد و در سمت غربي آن كوه ها اين كشور را فرا گرفته اند. در اين كشور زيبا جاذبه هاي شگفت انگيزي وجود دارد كه مي تواند سفري لذت بخش را در تور سوئد برايتان فراهم كند. مراكز درماني و آموزشي اين كشور نيز از سطح بالايي برخوردار است به همين دليل بسياري از افراد به قصد تحصيل و يا درمان به اين كشور مي روند، در حالت كلي ورود به اين كشور نيازمند دريافت ويزا است.

آشنايي با كشور سوئد

سفارت سوئد در ايران

سفارت سوئد در تهران در خيابان پاسداران شمالي، بالاتر از خيابان فرمانيه، خيابان بوستان، نبش نسترن، پلاك ۲۷ قرار دارد و كد پستي آن ۴۵۸-۱۹۵۷۵ مي باشد. بخش كنسولي سفارت از يكشنبه تا پنج شنبه ساعت 9 تا 12 پاسخگوي مراجعه كنندگان حضوري خواهد بود. هم چنين بخش رواديد آن از يكشنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 13 پاسخگوي مراجعه كنندگان حضوري است.

ويزاي سوئد

اگر قصد داريد به سوئد سفر كنيد با هر هدفي كه داريد بايد ويزاي مناسب خود را دريافت نماييد. ويزاي تحصيلي، ويزاي توريستي، ويزاي كاري و ويزاي تجاري از جمله ويزاهاي سوئد هستند كه براي هر كدام مداركي لازم خواهيد داشت و بايد براي تحويل آن ها اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئد نماييد. سعي كنيد براي دريافت ويزاي سوئد 3 ماه قبل از تاريخ سفرتان اقدام كنيد تا براي صدور آن وقت كافي وجود داشته باشد.

در صورتي كه طي 90 روز مدت اقامتتان در سوئد از اين فرصت استفاده كرديد براي دريافت دوباره ويزا از كشور سوئد بايد براي به مدت سه ماه خارج از حوزه شنگن بمانيد تا بتوانيد دوباره براي دريافت اين ويزا اقدام كنيد. در صورتي كه دلايل قانع كننده داشته باشيد ،مي توانيد براي مدت حداكثر يك سال نيز اين ويزا را دريافت نماييد. دريافت ويزاي شنگن براي ورود فرد به ساير كشورهاي اين عضو تضمين نخواهد بود بلكه ممكن است در صورتي كه ويزاي كشور سوئد را داشتيد و بخواهيد به فرانسه برويد، مقامات مرزي مانع از ورودتان شوند.

ويزاي سوئد

مدارك لازم براي صدور ويزاي سوئد

اگر تمايل داريد ويزاي تضميني سوئد را دريافت كنيد بايد مدارك اصلي پشتوانه را به سفارت اين كشور ارائه دهيد و از كامل بودن مداركتان اطمينان حاصل كنيد. كليه مدارك بايد به زبان انگليسي و سوئدي ترجمه شوند. اصل برخي مدارك را به همراه داشته باشيد تا به سفارت نشان دهيد و كپي آن ها را تحويل دهيد. مدارك مورد نياز براي دريافت ويزاي سوئد به شرح ذيل است:

  1. فرم درخواست ويزاي سوئد را به صورت آنلاين دريافت كنيد و آن را تكميل كرده و چاپ و امضا نماييد. اين فرم براي كساني كه زير 18 سال سن دارند بايد توسط سرپرست قانوني امضا شود.
  2. شناسنامه و كارت ملي به همراه ترجمه آن ها
  3. ارائه مدارك اشتغال نظير اشتغال به كار، پروانه مطب، كارت مهندسي، كارت دانشجويي، كارت بازنشستگي و …
  4. پاسپورت معتبر داشته باشيد يعني تاريخ اعتبار آن پس از خروج از حوزه شنگن حداقل سه ماه باشد و طي 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل تعداد دو برگه سفيد در آن وجود داشته باشد.
  5. يك قطعه عكس كه به صورت تمام رخ باشد و طي حداكثر 6 ماه اخير گرفته شده باشد.
  6. در صورتي كه هزينه صدور ويزا را به صورت آنلاين پرداخت نكرده ايد و از طريق بانك اقدام كرده ايد رسيد بانكي آن را همراه مدارك تحويل دهيد.
  7. مداركي كه تعيين كننده هدف سفرتان هستند را ارائه دهيد تا مشخص شود سفرتان توريستي است يا تجاري و …
  8. مداركي براي اثبات تمكن مالي خود ارائه دهيد كه نشان دهد هزينه لازم براي گذراندن طول مدت اقامتتان در سوئد را داريد و مي توانيد به كشور خود بازگرديد. اين مدارك مي تواند رزرو هتل، كارت اعتباري بين المللي و گواهي تمكن مالي از بانك باشد.
  9. داشتن بيمه مسافرتي
  10. بايد مداركي ارائه دهيد تا ثابت كند قبل از مدت اتمام تاريخ ويزا به كشور خود باز خواهيد گشت كه شامل رزرو بليط هواپيما و يا بليط هواپيما است.

دقت داشته باشيد كه تمامي مدارك ذكر شده بايد در دارالترجمه هاي معتبر ترجمه شده باشند،براي اطمينان بيشتر يك سري كپي از مدارك خود را بهمراه داشته باشيد.

مدارك لازم براي صدور ويزاي سوئد

مراحل دريافت ويزاي سوئد

براي دريافت ويزاي كشور سوئد ابتدا بايد در سايت حساب كاربري باز كنيد و ويزاي مورد نظر را كه لازم داريد، انتخاب كنيد. فرم درخواست ويزا را به درستي و كامل پر كنيد و براي هر تعداد كه هستيد فرم جداگانه داشته باشيد. اطلاعات وارد شده از طريق امضاي الكترونيكي متقاضي تاييد خواهد شد و وقت سفارت داده خواهد شد. معمولا وقت سفارت هفته اي يك روز داده مي شود، سپس بايد هزينه دريافت ويزاي اين كشور را واريز كنيد و اطلاعات مربوط به پاسپورت را ثبت كنيد. در زمان وقت سفارت تعيين شده مداركتان را ارائه دهيد و مصاحبه خود را به خوبي انجام دهيد در صورتي كه مداركتان كامل باشد و مشكلي وجود نداشته باشد ويزاي تضميني سوئد صادر خواهد شد.

گرفتن وقت سفارت سوئد جهت دريافت ويزا

اولين قدم در گرفتن ويزا از سوئد دريافت وقت سفارت سوئد خواهد بود. براي اين منظور بايد فرم مربوط به درخواست ويزا را به صورت آنلاين پر كنيد و هزينه سفارت را پرداخت كنيد. بعد از انجام اين مراحل مي توانيد وقت سفارت سوئد را دريافت نماييد. از تاريخ 1 ماه آگوست در سال 2016 گرفتن وقت به صورت آنلاين رايج شد. دريافت مي توانيد فرم را از سايت اداره مهاجرت دريافت كنيد. اگر بيش از يك نفر قصد ورود به كشور سوئد را دارند هر كدام بايد جداگانه وقت سفارت را دريافت كنند. توجه داشته باشيد كه در زمان تعيين وقت به موقع در سفارت حضور داشته باشيد وگرنه بايد همه اين مراحل را از اول طي نماييد.

گرفتن وقت سفارت سوئد جهت دريافت ويزا

مدت زمان صدور ويزاي سوئد

معمولا سفارت سوئد بعد از گذشت دو هفته پاسخ خود را اعلام خواهد كرد ولي نمايندگي هاي سوئد زمان هاي متفاوتي براي پاسخ دارند. در صورتي كه درخواست ويزاي سوئد را اداره مهاجرت بررسي كند مدت زمان رسيدگي طولاني تر خواهد شد چون در خواست بايد به اين اداره ارسال شود، به همين دليل بايد درخواست ويزاي خود را به موقع انجام دهيد تا سفرتان با مشكل روبه رو نشود. مدت زمان رسيدگي در فصل تابستان در ماه ژوئن تا اوت طولاني تر خواهد بود.

انواع ويزاي سوئد

ويزاي توريستي، با دريافت ويزاي توريستي شهرونداني كه غير اروپايي هستند مي توانند به اين كشور وارد شوند و به مدت 90 روز در آن اقامت داشته باشند. قبل از اتمام اين دوره بايد به كشور خود بازگرديد. ويزاي تحصيلي، مراكز تحصيلي سوئد مورد علاقه بسياري از افراد است از اين رو دانشحويان سعي مي كنند براي ادامه تحصيل خود ويزاي تحصيلي اين كشور را دريافت كنند. ويزاي كاري، با داشتن ويزاي كاري مي توانيد به صورت قانوني در كشور سوئد كار و تجارت داشته باشيد. ويزاي ازدواج، اگر همسر شهروند سوئدي باشيد با دريافت ويزاي ازدواج مي توانيد به اين كشور مهاجرت كنيد. ويزاي شهروندي، دريافت اين ويزا سخت است. اگر شرايط آن را داشته باشيد با دريافت اين ويزا از سوئد مي توانيد پس از مدتي اقامت در اين كشور از شهروندان سوئد محسوب شويد.

اخذ ويزاي تحصيلي سوئد

دانشگاه هاي كشور سوئد يكي از مراكز تحصيلي پر طرفدار هستند كه سطح علمي بالايي دارند. با توجه به اينكه شهروند كدام كشور هستيد قوانين صدور ويزا متفاوت خواهد بود. شهروندان غير اروپايي كه بخواهند به مدت بيش از 3 ماه در سوئد به تحصيل بپردازند بايد مجوز اقامت را دريافت كنند. براي دريافت اين مجوز بايد به صورت تمام وقت از يكي از دانشگاه هاي سوئد پذيرش شده باشند و قسط اول شهريه را پرداخت كرده باشند. ويزاي تحصيلي سوئد مجوزي براي اقامت در سوئد جهت تحصيل است.

اخذ ويزاي تحصيلي سوئد

اخذ ويزاي كاري سوئد

يكي از اهداف افراد براي رفتن به سوئد اشتغال به كار است. براي كار كردن در سوئد بايد ويزاي اين كشور را دريافت كنيد. مناسب ترين راه براي دريافت ويزاي كاري داشتن دعوت نامه كاري از فردي است كه در سوئد شركتي معتبر دارد و يا مديريت يك شركت را بر عهده دارد. فرد دعوت شده نيز بايد شرايط لازم براي دريافت ويزاي كاري سوئد را داشته باشد. شرط ديگر براي دريافت ويزاي كاري سوئد اين است كه در آگهي صادر شده قبول شود. اين پذيرفته شدن بدين صورت است كه در ابتدا شغل مورد نظر به مدت 3 ماه در سوئد و سپس 3 ماه در اتحاديه اروپا آگهي مي شود و اگر بعد از گذشت اين زمان شخصي پيدا نشد، براي اين شغل از ايران و يا ساير كشورها نيرو جذب مي شود، با پذيرش فرد متقاضي در آگهي مي توان براي دريافت ويزاي سوئد اقدام كرد. كارفرمايي كه دعوت نامه مي فرستد بايد هزينه هاي فرد دعوت شده و خانواده اش را برعهده بگيرد.

اخذ ويزاي كاري سوئد

اخذ ويزاي پزشكي سوئد

اگر به دنبال درمان در كشور سوئد هستيد و مي خواهيد از امكانات پزشكي اين كشور استفاده كنيد بايد به تكميل فرمي به نام سي كه به صورت ضميمه است، اقدام كنيد و آن را همراه درخواست ارائه دهيد. براي دريافت اين ويزاي فوري سوئد بايد گواهي پزشكي از اين كشور داشته باشيد تا در آن مشخص باشد كه زمان مداواي شما در سوئد چه روزي است و نوع درمان در آن ذكر شده باشد. هم چنين بايد يك گواهي پزشكي از كشور محل سكونت داشته باشيد تا در آن مشخص شده باشد كه امكان درمانتان در اين كشور وجود ندارد. در نهايت بايد تمكن مالي خود براي درمان و مراقبت هاي احتمالي را اثبات كنيد.

اخذ ويزاي پزشكي سوئد

اخذ ويزاي ازدواج سوئد

افراد از ديگر كشورها مي توانند از طريق ازدواج با يك شهروند سوئدي با توجه به قوانين كشور سوئد در كشور سوئد اقامت داشته باشند و تابعيت آن را دريافت كنند. اين ازدواج بايد رسمي باشد و به اثبات برسد. شهروند سوئدي بايد 18 سال سن داشته باشد و ازدواجش به صورت رسمي در استانداري محلي و كتاب ركورد خانواده سوئد ثبت شود، در اين صورت همسر وي مي تواند ويزاي سوئد را دريافت نمايد. بسياري از افراد به دليل هزينه هاي مناسب كشور سوئد و امنيت اين كشور از طريق ازدواج به اين كشور مهاجرت مي كنند.

اخذ ويزاي ازدواج سوئد

اخذ ويزاي توريستي سوئد

ويزاي توريستي سوئد بسيار پر طرفدار است و مردم زيادي براي تفريح و گشت و گذار به اين كشور مي روند. با داشتن ويزاي توريستي مي توانيد به بازديد اقوام و خانواده برويد و يا به گشت و گذار در جاذبه هاي زيباي اين كشور بپردازيد. براي دريافت اين ويزا بايد مدارك را تهيه نماييد تا در هنگام مراجعه به سفارت آن ها را تحويل دهيد. داشتن دعوتنامه دريافت اين ويزا را راحت تر خواهد كرد. اگر از خانواده و يا اقوامتان كسي در سوئد باشد مي تواند برايتان دعوت نامه ارسال كند كه نيازمند گذراندن دو مرحله است. در ابتدا فرد دعوت كننده بايد در سفارت حضور پيدا كند و فرم دعوتنامه را تكميل كند و در مرحله بعد فردي كه دعوت شده بايد به سفارت سوئد برود و به تكميل فرم اقدام كند. با انجام اين مراحل و تحويل مدارك، ويزاي سوئد صادر خواهد شد.

اخذ ويزاي توريستي سوئد

ويزاي كشور سوئد از لحاظ تعداد ورود و خروج

صدور ويزاي شنگن به حالت تك وروده و چند وروده صادر مي شود. در نوع مالتيپل يا چند وروده محدوديتي براي ورود و خروج به اين حوزه وجود نخواهد داشت و قادر خواهيد بود به هر ميزان كه بخواهيد به كشور سوئد وارد و يا از آن خارج شويد. در ويزاي نوع سينگل يا تك وروده بعد از ورود به سوئد تا مدت زمان درج شده در پاسپورت حق خارج شدن از كشور را نخواهيد داشت پس در هنگام دريافت ويزاي كشور سوئد به نوع آن دقت كنيد.

ويزاي كشور سوئد از لحاظ تعداد ورود و خروج

انواع ويزاي شينگن سوئد

ويزاي سوئد به 4 نوع صادر مي شود كه عبارتند از:

ويزاي سوئد نوع A

اين نوع ويزا ترانزيت نام دارد و مسافر نمي تواند از فرودگاه خارج شود و فقط اجازه دارد كه از طريق يكي از فرودگاه هاي حوزه شنگن پرواز خود را تغيير دهد و به كشوري خارج از شنگن برود.

ويزاي نوع B

با اين نوع ويزا كه ويزاي عبور ناميده مي شود مسافر مي تواند از فرودگاه خارج شود و از حوزه شنگن به عنوان مكاني براي عبور خود استفاه كند و سپس از راه زميني به كشوري خارج از حوزه شنگن برود.

ويزاي نوع C

اين نوع ويزاي سوئد توريستي نام دارد و بيشتر ايراني ها براي ورود به سوئد از اين ويزا استفاده مي كنند.

ويزاي نوع D

اين نوع ويزاي بلند مدت است و بيشتر تاجران و بازرگانان از آن استفاده مي كنند تا قادر باشند در طول سال به اين حوزه شنگن وارد و از آن خارج شوند.

انواع ويزاي شينگن سوئد

تمديد ويزاي سوئد

تمديد ويزاي كشور سوئد امكان پذير نيست ولي با اين حال اگر مي خواهيد بيشتر از مدت ويزا در اين كشور بمانيد،مي توانيد به اداره مهاجرت و قسمت صدور مجوز برويد و اجازه لازم براي اقامت جهت ديدار را كسب كنيد. براي اين منظور بايد هزينه اي پرداخت كنيد كه براي فرد بزرگسال 1000 كرون و براي افراد زير 18 سال 500 كرون مي باشد. در صورتي كه از قبل قصد اقامت بيشتر داشتيد سعي كنيد در خارج از كشور به نمايندگي سوئد برويد و اجازه اقامت جهت ديدار را درخواست نماييد و يا دلايل ويژه تان جهت اقامت بيشتر را ذكر نماييد. در اين صورت لازم نيست هزينه بيشتر براي دريافت ويزاي سوئد پرداخت نماييد. نمايندگي سوئد اين درخواست را به اداره مهاجرت ارسال مي كند تا تصميم گيري هاي لازم انجام شود.

بازدید : 337
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي عراق

شايد بسياري از ما هنگام سفر به كشور خارجي نيازمند ويزا بوده ايم! بايد گفت كه درخواست ويزا براي اقامت در كشور خارجي، امري معمول است. براي مثال، جهت سفر به كشور عراق، مسافران بايد ويزاي عراق داشته باشند تا بتوانند به طور قانوني به اين كشور سفر كنند. در نتيجه دريافت ويزا براي اقامت در هر كشوري از ضروريات پر اهميت است.جهت دريافت ويزا، پروسه اي تقريبا سختگيرانه پيش رو خواهيد داشت و مدارك هويتي بسياري از شما خواهند خواست كه وجود هرگونه مشكل در هركدام از مدارك هويتي شما مي تواند مشكلات بسياري را به وجود آورد. با مطالعه اين مقاله از مشكلات بسياري كه پيش رو خواهيد داشت پيشگيري كنيد و به سرعت ويزاي تضميني عراق خود را دريافت نماييد.

سفارت عراق در ايران

جهت دريافت ويزاي عراق، دانستن آدرس و شماره تلفن سفارت عراق در ايران يكي از ملزومات كار است. در زير اطلاعات كاملي از اين سفارت در تهران آمده است كه مي توانيد مطالعه كنيد.

آدرس سفارت عراق: تهران، ميدان وليعصر، جنب وزارت بازرگاني، پلاك 11640

سفارت عراق در ايران

ويزاي عراق

رواديد يا ويزا مدركي است جهت احراز هويت افرادي كه قصد سفر به كشور خارجي را به جهت كار، تحصيل، زندگي يا تفريح دارند. درواقع ويزا مدركي است كه در كنار پاسپورت، جهت سفر به كشورهاي خارجي قرار مي گيرد و هويت افراد را احراز مي كند. علاوه بر احراز هويت، مدركي است كه اجازه مي دهد مسافران در كشوري خارجي اقامت داشته باشند.

اگر بخواهيم به طور ساده، تعريفي از ويزا داشته باشيم: مدركي است كه در كنار گذرنامه قرار مي گيرد و نشان مي دهد كه يكي از نمايندگان آن كشور، درخواست مسافر را به جهت سفر و اقامت در كشور مربوطه پذيرفته است و هويت مسافر براي نماينده آن كشور به طور كامل مشخص گرديده است.

براي مثال، ويزاي عراق نشان مي دهد كه هدف شما از سفر به عراق چيست و چه مدت در آن كشور اقامت خواهيد داشت. علاوه بر اين، برگ تاييدي است بر فعاليت هاي درست شما در كشور عراق كه سبب مي شود تا همه مراحل قانوني را جهت اقامت طي كنيد.

ويزاي عراق

مراحل دريافت ويزاي عراق به صورت انفرادي

در صورتي كه قصد دريافت و اخذ ويزاي عراق به صورت انفرادي را داريد، اين پنج مرحله را پشت سر بگذاريد تا تمامي كارهاي شما براي دريافت ويزاي به سادگي و سهولت انجام گيرد.

بديهي است كه جهت دريافت ويزاي فوري عراق، ابتدا بايد به سفارت عراق در ايران مراجعه كنيد اما اگر قصد سفر زيارتي به عراق را داريد، قبل از مراجعه به سفارت عراق، بايد به واحد امور زيارتي استان تهران به آدرس: ميدان فلسطين، رو به روي مسجد امام صادق مراجعه كنيد.

اگر قصد دريافت ويزاي عراق را داريد، داشتن گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه الزامي است. بنابراين اگر گذرنامه نداريد يا از اعتبار آن گذشته است، هرچه سريعتر نسبت به دريافت گذرنامه يا افزايش اعتبار آن اقدام فرماييد. علاوه بر گذرنامه، دارا بودن دو قطعه عكس پرسنلي 3 در 4 با زمينه سفيد به همراه 2 كپي از صفحه اول گذرنامه الزامي است.

اين مرحله يكي از بديهيات است كه تقريبا همه ما از آن اطلاع داريم. هزينه حق الزحمه كارگزاري سفارت عراق 10 هزار تومان به همراه 40 دلار هزينه صدور رواديد بايد پرداخت شود. شايان ذكر است هزينه ذكر شده بايد به دلار پرداخت گردد و سفارت عراق از دريافت ريال خودداري مي كند.

در صورتي كه سه قدم فوق را به درستي طي كرده باشيد، به زودي زود ويزاي خود را دريافت خواهيد كرد. البته اگر هرگونه اشكالي در مدارك هويتي شما وجود داشته باشد، يا به هر دليلي مشكلي پيش بيايد، دريافت ويزا لغو خواهد شد.

مراحل دريافت ويزاي عراق به صورت انفرادي

مراحل دريافت ويزاي عراق به صورت گروهي (مانيفست)

درصورتي كه قصد سفر به كشور عراق جهت انجام امور زيارتي به صورت گروهي را داريد، بايد اين مراحل را پشت سر بگذاريد تا ويزاي عراق به صورت كاملا قانوني در دست تك تك اعضاي گروهتان باشد. البته اينگونه ويزاها معمولا به سفارش كاروان هاي زيارتي صادر مي شوند.

همانطور كه گفته شد، اين موارد تنها براي افرادي است كه قصد سفر زيارتي به كشور عراق را دارند. جهت دريافت ويزاي عراق به صورت گروهي، ابتدا بايد به وبسايت سماح مراجعه كرده و اطلاعات هويتي كامل افراد گروه را درآن ثبت كنيد. شايان ذكر است در ثبت اطلاعات اعضاي گروه دقت كافي به خرج دهيد تا مشكلي حين دريافت ويزاي كشور عراق نداشته باشيد. اين وبسايت خدمات ثبت نام خود را به صورت رايگان در دسترس كاربران قرار داده است.

پس از ثبت نام در اين وبسايت، سماح از شما مدارك هويتي افراد گروه و همچنين اصل گذرنامه افراد را از طريق يك اطلاع رساني طلب مي كند. پس از ارائه و بررسي اين گذرنامه ها توسط شركت سماح، پاسپورت ها تاييد خواهند شد و مبلغ 5 هزار تومان از متقاضي دريافت مي گردد. همچنين مجوز صدور ويزاي گروهي توسط اين شركت صادر خواهد شد.

جهت دريافت ويزا به صورت گروهي، ابتدا بايد با اصل گذرنامه به همراه 2 قطعه عكس پرسنلي زمينه سفيد و 2 كپي از صفحه اول گذرنامه، به اداره امور زيارتي واقع در ميدان فلسطين تهران مراجعه كرده و ضمن ارائه مدارك، نسبت به پرداخت هزينه ها اقدام نماييد.

هزينه كارگزاري 5 هزار تومان خواهد بود كه با 5 هزار توماني كه جهت صدور ويزاي تضميني عراق به شركت سماح پرداخت كرده بوديد، جمعا 10 هزار تومان خواهد شد. 40 دلار هم براي هر نفر از اعضاي گروه، هزينه ويزاي اين كشور خواهد بود كه بايد در اين مرحله پرداخت گردد.

اگر مدارك ارسالي شما براي صدور ويزا تاييد شود، اين روند به آساني طي خواهد شد. اما اگر حتي يك نفر از اعضاي گروه داراي مشكلي باشد، يا بايد نام اين فرد را از گروه خارج كنيد يا نسبت به حل مشكل وي اقدام نماييد. تا زماني كه مشكل فرد مذكور حل نشود، ويزاي عراق گروهي صادر نخواهد شد.

در صورتي كه مشكلات ذكر شده براي هيچكدام از اعضاي گروه رخ ندهد، پس از 48 ساعت از تحويل مدارك، ويزا به دست تك تك اعضاي گروه خواهد رسيد. نكات مورد توجه در اين بخش اين است كه حق سفر انفرادي با ويزاي گروهي براي هيچكدام از افراد گروه وجود ندارد و بايد به صورت كارواني اين سفر انجام گيرد. همچنين در داخل كشور عراق هم، گشت و گذارها بايد به صورت گروهي باشد و افراد از يكديگر جدا نشوند.

مراحل دريافت ويزاي عراق به صورت گروهي (مانيفست)

دريافت ويزاي عراق

اگر مشكلي در دريافت ويزاي كشور عراق انفرادي نداشته باشيد و مدارك هويتي شما تاييد شود، تا 2 روز پس از تاييد مدارك، ويزاي شما به دستان خواهد رسيد. از روز تاييد مدرك تا مدت اعتبار ويزاي عراق مي توانيد در كشور فوق به گشت و گذار بپردازيد. شايان ذكر است از ويزاي انفرداي نمي توانيد به صورت گروهي استفاده كنيد و اين نوع ويزا تنها براي فرد متقاضي معتبر خواهد بود.

ترجمه ويزاي عراق

درواقع براي دريافت هرچه سريعتر و بهتر ويزاي تضميني عراق، نيازمند ترجمه مدارك مربوط به دريافت ويزاي عراق داريد. اين امور را شركت هاي مختلف با دارا بودن كادر مجرب، به سرعت براي شما انجام خواهند داد.

براي دريافت ويزا، مدارك هويتي شما نظير شناسنامه يا مدارك ديگر جهت انجام امور سفارتي نيازمند ترجمه هستند. به همين دليل ترجمه ويزاي عراق يكي از ملزومات كار است كه بايد به درستي انجام گيرد.

وجود هرگونه مشكل در ترجمه مي تواند مشكلات بسياري را براي شما به عنوان متقاضي ايجاد كند و حتي سبب لغو شدن ويزاي شما گردد. بنابراين سعي كنيد به مراكز معتبر ترجمه جهت انجام اين امر مراجعه كنيد و از مراجعه به دارالترجمه هاي نا آشنا خودداري نماييد.

ترجمه ويزاي عراق

انواع ويزاي عراق

افرادي كه قصد سفر تجاري، كاري، تحصيلي، پزشكي، تفريحي و… را دارند، جهت سفر به بعضي از كشورها بايد ويزاهاي متفاوتي دريافت كنند. براي مثال، ويزاي عراق فردي كه جهت انجام امور كاري به اين كشور سفر كرده است، با ويزاي فوري عراق فردي كه به جهت امور پزشكي مسافر عراق است متفاوت است. در زير به بيان انواع ويزا به صورت موردي مي پردازيم: ويزاي كاري، ويزاي تحصيلي، ويزاي پزشكي، ويزاي توريستي و ويزاي ازدواج عراق.

اخذ ويزاي كاري عراق

ويزاي كاري براي سفرهايي انجام مي پذيرد كه مسافر به جهت انجام كارهاي كسب و كاري سفر مي كند. اين نوع ويزا را معمولا صاحبان كسب و كار براي كارمندان خود اخذ مي كنند تا براي انجام كارهاي خارج از كشور خود، نماينده اي را بفرستند. يكي از عمده ترين استفاده هايي كه اين ويزا داريد، انجام پروژه هاي شركت ها در خارج از كشور است كه معمولا سود بسيار بالايي براي كشور و كسب و كار مربوطه به ارمغان مي آورد.

اخذ ويزاي كاري عراق

روند دريافت اين ويزاها معمولا توسط خود افراد كارمند انجام مي شود و اين امكان وجود دارد كه كارفرما اقدام به اخذ ويزاي كاري براي كارمند خود كند. درواقع ويزاي كاري به هدف انجام كار در كشوري ديگر صادر مي شود و اگر هدف جز اين باشد، انواع ديگر ويزا گزينه هاي روي ميز افراد مسافر خواهند بود.

اخذ ويزاي تحصيلي عراق

ويزاي تحصيلي نوع ديگري از رواديد است كه افراد محصل جهت تحصيل و آموزش در كشور خارجي اخذ مي كنند. اين نوع ويزا نيز بازار هدف خاصي دارد كه اغلب دانشجويان مشتري آن هستند. اين نوع ويزا هم ممكن است از طرف ارگان يا كشور بورسيه كننده يك دانشجو به جهات مختلف صادر شود. گرچه امكان سفر تحصيلي به منظور آموختن علوم مختلف به يك كشور انجام گيرد معمول ترين ويزاهاي تحصيلي از نوع بورسيه انجام مي پذيرند.

ويزاي تحصيلي مشخص مي كند كه يك دانشجو تا چه مدت مي تواند به تحصيل در كشور خارجي بپردازد و اجازه انجام چه نوع از كارهاي تحصيلي را داراست.

اخذ ويزاي تحصيلي عراق

اخذ ويزاي پزشكي عراق

ويزاي پزشكي معمولا جهت انجام كارهاي پزشكي مانند عمل جراحي انجام مي پذيرد. براي مثال، افرادي كه قصد دارند بيمار خود را در كشور خارجي مداوا كنند، بايد جهت دريافت ويزاي پزشكي اقدام كنند.

همانطور كه گفته شد اين نوع ويزاها به جهت انجام امور پزشكي صادر مي شوند و معمولا بيماراني كه خواستار تكميل دوره درماني در كشوري ديگر هستند اين ويزا را دريافت مي كنند. از عمده ترين اهدافي كه براي دريافت اين نوع ويزاها ذكر مي شود، عمل جراحي، دريافت خدمات پزشكي مدرن تر و انجام اصلاحات در بدن است.

اخذ ويزاي پزشكي عراق

اخذ ويزاي توريستي عراق

يكي از عمده ترين و محبوبترين نوع ويزا، ويزاي توريستي است. مسافراني كه به دليل سفر توريستي و تفريحي به كشور خارجي سفر مي كنند، بايد ويزاي توريستي را دريافت كنند. براي مثال، مسافران توريستي به عراق، بايد ويزاي عراق از نوع توريستي را به همراه گذرنامه خود داشته باشند.

درواقع هدف سفر براي دريافت ويزاي توريستي، انجام امور گردشگري و مشاهده جاذبه هاي ديدني، تاريخي و طبيعي آن كشور است. معمولا افرادي كه ويزاي توريستي دريافت مي كنند به جهانگردان معروف اند و كشور خود را به جهت ديدن مراكز تفريحي ساير مناطق زمين ترك مي كنند.

اخذ ويزاي توريستي عراق

اخذ ويزاي ازدواج عراق

با رشد روز افزون فناوري، نوع ديگري از ويزا پا به عرصه گذاشته است كه هدف افراد از اخذ اينگونه ويزاها ازدواج است. معمولا افرادي كه در گوشه و كنار دنيا با يكديگر آشنا مي شوند و قصد ازدواج با يكديگر را دارند از اين ويزا استفاده مي كنند. همانگونه كه از نام ويزاي ازدواج پيداست، اين نوع ويزا با هدف ازدواج در يك كشور خارجي صادر مي شود.

اين ويزا در گذشته چندان مورد استقبال نبود اما با پيشرفت علم و فناوري و آسان شدن روند آشنايي افراد با يكديگر، محبوبيت ويزاي ازدواج افزايش يافته است.

اخذ ويزاي ازدواج عراق

انواع ويزاي عراق از نظر دفعات ورود و خروج

همچنين ويزا از نظر دفعات ورود به كشور نيز دو نوع مختلف دارد. هر كدام از اين نوع ويزاها، اجازه ورود به كشور را شامل محدوديت هايي مي كنند كه افراد مي توانند با توجه به نياز خود و تعداد دفعات سفر، اين نوع از ويزاها را انتخاب كنند. در ادامه به توضيح آنها مي پردازيم:

ويزاي عراق نوع single

ويزاهايي كه به صورت single صادر مي شوند، افراد را در محدوديت 1 بار ورود و خروج قرار مي دهند. براي مثال، ويزاي عراق به صورت single تنها يك بار اجازه ورود و خروج را به شخص دارنده ويزا خواهد داد، حتي در صورتي كه از اعتبار ويزا مدتي باقي مانده باشد. معمولا افرادي كه ويزاي سينگل دريافت مي كنند، دائما در حال مسافرت نيستند و به دلايل خاصي اقدام به دريافت اين نوع از ويزا كرده اند.

ويزاي عراق نوع multiple

همچنين ويزاها مي توانند به صورت multiple صادر شوند. اين نوع ويزاها مي توانند به تعداد دفعات ورود و خروج متعدد معتبر باشند. براي مثال ويزاي عراق كه از اين نوع باشد مي تواند براي دارنده تا زمان اعتبار، به تعداد متعدد ورود و خروج قابل استفاده باشد. اين نوع از ويزا مخصوص كساني است كه دائما در حال سفر به كشورهاي خارجي متعدد جهت انجام امور بيزينس يا تفريح يا … هستند و يك بار سفر، كفاف آنها را نمي دهد.

انواع ويزاي عراق از نظر دفعات ورود و خروج

تمديد ويزاي عراق

در صورتي كه ويزاي عراق شما از اعتبار ساقط شده باشد، بايد نسبت به تمديد آن اقدام فرمائيد. در حالت كلي ويزايي كه اعتبار نداشته باشد كارايي ندارد و با تكه اي كاغذ تفاوتي نخواهد داشت.

ويزاي انفرادي كشور عراق قابل تمديد نيست و تنها مي توانيد يك بار عمل ورود و خروج را به اين كشور با اين ويزا انجام دهيد. همچنين اين ويزا داراي اعتبار 1 ماه اقامت و 3 ماه خروج است. اين نوع ويزاهاي معمولا جهت سفرهاي زيارتي انجام مي پذيرد و اكثر مسافران به كشور عراق، شهر هاي زيارتي را از اهداف سفر خود ذكر مي كنند.

تمديد ويزاي عراق

نكات مهم جهت اخذ ويزاي عراق

در اين بخش، مهمترين نكاتي كه بايد در جهت دريافت ويزا رعايت كنيد آمده است. لطفا با دقت مطالعه كنيد.

  • از صحت مدارك ارائه شده خود مطمئن شويد.
  • هميشه پيگير قضيه باشيد.
  • سعي كنيد از دارالترجمه هاي معروف و مجرب استفاده كنيد.
  • هرگز بدون داشتن گذرنامه، اقدام به دريافت ويزا نكنيد.
بازدید : 290
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي اسلواكي

اسلواكي يكي از كشورهاي اروپايي است كه عضو پيمان شينگن مي باشد، براي سفر به اين كشور بايد ويزاي اسلواكي را تهيه كرد. ويزاهاي سفر به اسلواكي داراي انواع مختلفي هستند كه متقاضيان اخذ ويزاي تضميني اسلواكي بسته به هدف خود نسبت به گرفتن آن اقدام مي كنند.

درباره كشور اسلواكي

كشور اسلواكي در اروپاي مركزي و با حدود 5.5 ميليون جمعيت قرار گرفته است. پايتخت اسلواكي شهر براتيسلاوا است كه بزرگترين شهر اين كشور با جمعيت 460 هزار نفر مي باشد. اين كشور از شمال با لهستان، از غرب با كشورهاي جمهوري چك و اتريش، از جنوب با مجارستان و از شرق با كشور اوكراين هم مرز است. آب و هواي اين كشور اروپايي معتدل و مرطوب مي باشد. كشور اسلواكي داراي منابع طبيعي بسياري از جمله مس، نفت، سنگ آهن، جيوه، منگنز و آنتيموان است. اين كشور در سال 2004 به عضويت اتحاديه اروپا و در سال 2008 به عضويت پيمان شينگن در آمده است. از اين رو دارندگان اقامت اسلواكي امكان سفر و حضور بلامانع در تمام كشورهاي حوزه شينگن را دارند. با ويزاي اسلواكي علاوه بر سفر به اين كشور، مي توان به كشورهاي عضو شينگن نيز به راحتي سفر كرد.

درباره كشور اسلواكي

ويزاي اسلواكي

ويزاي اسلواكي را مي توان سند و مجوزي معرفي كرد كه توسط سفارت خانه اسلواكي، كنسولگري يا اداره مرز باني اين كشور براي سفر افراد خارجي به كشور اسلواكي صادر مي شود. در واقع بايد گفت دريافت ويزاي اسلواكي از شروط اصلي براي سفر به اين كشور است. در سفر به اسلواكي تصميم نهايي براي ورود افراد خارجي به اين كشور توسط مأموران مرزباني كه در ورودي هاي مسيرهاي دريايي، هوايي و زميني هستند گرفته مي شود.

مراحل اخذ ويزاي اسلواكي

اولين مرحله اي كه براي دريافت ويزاي كشور اسلواكي بايد سپري كرد، تعيين وقت سفارت اسلواكي مي باشد. پس از تعيين وقت بايد جهت انجام مصاحبه و ارائه مدارك لازم جهت سفارش و دريافت ويزاي اسلواكي در سفارت اين كشور حاضر شد. در مرحله بعد پس از اينكه ويزا صادر شد سفارت اين كشور برچسب ويزا را روي گذرنامه افراد متقاضي خواهد چسباند، روي اين برچسب تمامي اطلاعات مربوط به ويزا، نوع آن، مهلت اعتبار و ميزان دفعاتي كه مي توان با آن به كشور اسلواكي سفركرد، درج شده است.

مراحل اخذ ويزاي اسلواكي

ترجمه ويزاي اسلواكي

كساني كه ويزاهاي اسلواكي را با عناويني مثل ويزاي كار، ويزاي تحصيلي و… درخواست مي دهند، بايد مدارك مربوط به ويزاي خود را به صورت رسمي ترجمه كنند. بعضي از مداركي كه براي ويزاي اسلواكي ارائه مي شود بايد به زبان اين كشور باشد. بنابراين از طريق دارالترجمه هاي مختلفي مي توان نسبت به ترجمه مدارك ويزا اقدام كرد. دارالترجمه ها بايد از طرف دادگستري اجازه ترجمه رسمي مدارك افراد را داشته باشند. همچنين برخي موسسات حقوقي كه مجوز داشته باشند مي توانند مدارك افراد را براي ويزاي كشور اسلواكي ترجمه كنند. بنابراين فردي كه مدارك خود را از طريق اين موسسه ها ترجمه مي كند از اعتبار ترجمه خود اطمينان خواهد داشت. در ترجمه بعضي از مدارك رسمي كه براي ويزاي فوري اسلواكي لازم است، از زبان انگليسي استفاده مي شود. و مداركي كه كشور اسلواكي درخواست داده بايد به زبان رسمي اين كشور ترجمه شوند.

انواع ويزاي شينگن

با توجه به اينكه اسلواكي از جمله كشورهاي عضو شينگن است، لذا اخذ ويزاي شينگن براي ورود به اين كشور الزامي است. با ويزاي شينگن اجازه داريد تا براي مدتي مشخص به هر يك از كشورهاي عضو شينگن از جمله اسلواكي سفر كنيد. ويزاي شينگن انواع مختلفي دارد كه داراي مزيت هاي متفاوتي مي باشند.

ويزاي اتحاديه شينگن: با اين ويزا مي توانيد هر شش ماه به مدت 90 روز در كشورهاي عضو اين اتحاديه سفر كنيد. البته اين ويزا به نوبه خود و بر اساس هدف شما از سفر ، به سه نوع تقسيم مي شود:

نوع A: نوعي ويزاي ترانزيتي است كه با دريافت آن مي توانيد در يكي از فرودگاه هاي محدوده شينگن پرواز خود را تغيير و حتي به كشور هاي خارج از محدوده شينگن سفر كرد.

نوع B: با اين ويزا شما مي توانيد حداكثر 5 روز در خاك كشوري خارج از محدوده شينگن عبور كنيد.

نوع C: اين نوع ويزا، كوتاه مدت است و موقع دريافت ويزا مدت زماني را مشخص مي كند تا شما حق ماندن در كشورهاي هم پيمان در اتحاديه شينگن را دارا باشيد. اين نوع ويزا بسته به شرايط مختلف داراي سه نوع مي باشد كه آنها عبارتند از ويزاي يك بار ورود، دو بار ورود و چندبار ورود . كه در ادامه به توضيح آن خواهيم پرداخت.

انواع ويزاي شينگن

مدارك لازم براي صدور ويزا

براي سفر و مهاجرت به هر كشوري بايد ويزاي آن كشور را دريافت كرد. براي اخذ ويزاي اسلواكي نيز بايد يك سري مدارك به كنسولگري سفارت ارائه شود. مدارك لازم جهت اخذ ويزا از كشور اسلواكي شامل موارد زير است:

  • پركردن فرم مربوطه به صورت دقيق،
  • 2 عدد عكس با فرمت عكس پاسپورت،
  • كپي از بليط رزرو شده رفت و برگشت،
  • گذرنامه و كپي ويزاهاي قبلي كه از مدت اعتبار آن حداقل 3 ماه معتبر باشد،
  • برنامه و دلايل سفر به اسلواكي،
  • بيمه سفر كه حداقل 30 هزار يورو در اسلواكي داشته باشد،
  • مدارك اثبات محل اقامت،
  • اثبات امكانات مالي لازم براي مدت اقامت و مدارك اثبات وضعيت مدني مبني بر گواهي ازدواج يا تولد فرزند مي باشد.

مدارك لازم براي صدور ويزا

انواع ويزاي اسلواكي

يكي از مهم ترين دلايل انتخاب اقامت در كشور اسلواكي و پايتخت آن شهر براتيسلاوا، نزديكي اين كشور با زيباترين شهر اروپا يعني شهر وين اتريش مي باشد. با اخذ ويزاي اسلواكي از آنجايي كه هر دو كشور اسلواكي و اتريش عضو شينگن مي باشند مي توان در اين دو كشور رفت و آمد داشت. يكي ديگر از دلايل اقامت در اسلواكي ارزاني در اين كشور نسبت به ديگر كشور هاي اروپايي مي باشد.

همچنين مي توان با ويزا در اين كشور با ثبت شركت يا پذيرش تحصيلي اقامت گرفت و در شهر زيباي وين به دليل نزديكي با اين كشور زندگي كرد. از عمده دلايل اقامت مي توان به رشد اقتصادي اسلواكي اشاره كرد. با گرفتن ويزاي تضميني اسلواكي مي توان سرمايه گذاري هاي خوبي در تجارت اين كشور انجام داد. راه ها و انگيزه هاي بسياري براي ورود و ماندن در اين كشور وجود دارد كه از جمله آن ها مي توان به سفر كوتاه مدت، ادامه تحصيل، كار، ازدواج و… اشاره نمود كه در بخش هاي بعدي به برخي از انواع ويزا در اين زمينه اشاره مي كنيم.

اخذ ويزاي تحصيلي اسلواكي

براي ورود به كشورهاي اروپايي، اخذ ويزاي تحصيلي اسلواكي و گذراندن دوره دانشگاهي در دانشگاه هاي اين كشور الزامي است. با اخذ ويزاي تحصيلي اسلواكي مي توان در اين كشور از آموزش هاي تحصيلي با كيفيت و هزينه نسبتاً پايين مخصوصاً در رشته هاي پزشكي نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي بهره برد. برنامه تحصيلي در دانشگاه هاي اسلواكي در چهارچوب برنامه هايي كه وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و ورزش كشور تعيين نموده اند، انجام مي گيرند. لازم به ذكر است كه براي دانشجويان بين المللي تدريس با زبان انگليسي ارائه مي گردد، از اين رو دانستن زبان انگليسي براي اخذ ويزاي تحصيلي اين كشور الزامي است.

اخذ ويزاي تحصيلي اسلواكي

اخذ ويزاي پزشكي اسلواكي

دانشگاه هاي كشور اسلواكي از رتبه و اعتبار جهاني بالايي علي الخصوص از نظر پزشكي برخوردار هستند و در سر تا سر دنيا قابل تأييد مي باشند. در دانشگاه هاي اين كشور دانشجويان به زبان انگليسي مي توانند ادامه تحصيل بدهند و نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي شرايط پذيرش راحت تري دارند. از اين رو همه ساله دانشجويان زيادي خواهان تحصيل در دانشگاه هاي پزشكي كشور اسلواكي هستند. علاوه بر آن دانشگاه هاي اين كشور هزينه كمتري نسبت به ديگر دانشگاه هاي اروپايي از دانشجويان دريافت مي كنند. جهت دريافت ويزاي اسلواكي از طريق ويزاي پزشكي بايد شرايط ورود به رشته پزشكي از جمله داشتن ديپلم، قبولي در آزمون ورودي دانشگاه به زبان انگليسي را دارا بود. هزينه رشته پزشكي و دندانپزشكي هر ساله به ترتيب بين 8 تا 9 هزار و 9 تا 10 هزار يورو مي باشد و شش سال به طول مي انجامد. هزينه رشته داروسازي هر ساله چيزي حدود 7500 يورو و دوره آن 5 سال مي باشد.

اخذ ويزاي پزشكي اسلواكي

اخذ ويزاي كاري اسلواكي

از آنجايي كه كشور اسلواكي، يكي از كشورهاي مرفه اروپايي به شمار مي رود، همواره تقاضاي ويزا براي كار در اين كشور بالاست. براين اساس يكي از دلايل مهاجرت به كشور اسلواكي، مهاجرت كاري است. لذا براي مهاجرت به اين كشور بايد ويزاي كار اسلواكي گرفته شود. جهت اخذ ويزاي كاري اسلواكي بايد مداركي ارائه گردد تا ويزاي مورد درخواست صادر شود.

مدارك لازم جهت اخذ ويزاي كاري اسلواكي

مدارك شامل دو قسمت استخدام شده و خود اشتغالي مي باشد : در صورت استخدام بايد قرارداد استخدامي، صورت وضعيت گردش حساب بانكي شش ماه گذشته، گواهي كسر ماليات بر درآمد حقوق و اجازه ترك كار از كارفرماي قبلي ارائه گردد. در صورت خود اشتغالي نيز مي بايست كپي مجوز كسب و كار، گواهي ماليات بر درآمد و صورت وضعيت شش ماه گذشته گردش حساب بانكي را ارائه داد. در صورتي كه فرد براي كار به كشور اسلواكي مي رود، مي تواند از طرف كارفرما دعوت نامه معتبر خود را ضميمه كند و همچنين تأييد تمكن مالي از نظر پرداخت حقوق و هزينه هاي اقامت براي كار در نظر گرفته شده باشد.

اخذ ويزاي كاري اسلواكي

اخذ ويزاي ازدواج اسلواكي

يكي از روش هايي كه براي مهاجرت به اسلواكي وجود دارد، ويزاي ازدواج مي باشد. در اين نوع ويزا شرايط و ضوابطي وجود دارد كه در قوانين كشور اسلواكي مورد پيش بيني قرار مي گيرد.

يكي از قوانيني كه كشور اسلواكي براي ازدواج يك تبعه خارجي با يك تبعه اسلواكي دارد اين است كه اگر تبعه خارجي نتوانست به زبان اسلواكي صحبت كند حضور مترجم رسمي هنگام ازدواج براي ثبت ازدواج لازم خواهد بود.

شهروندان كشور اسلواكي مي توانند با اتباع كشورهاي خارجي مطابق با قوانين اساسي كشور اسلواكي ازدواج كنند.

اتباع خارجي اگر مي خواهند با اتباع كشور اسلواكي ازدواج كنند، بايد مداركي از جمله گواهي تولد (شامل تاريخ و محل تولد – نام هاي پدر و مادر)، ويزاي معتبر، اثبات اقامت قانوني در اسلواكي ( مانند ويزا، اجازه اقامت موقت و…)، اثبات وضعيت تجرد يا تأهل، حكم طلاق يا گواهي فوت همسر قبلي را ارائه دهند. اسناد مربوط به ازدواج در اسلواكي براي تأييد شدن بايد در سفارت اسلواكي يا از طريق مترجم رسمي ترجمه شوند.

اخذ ويزاي ازدواج اسلواكي

اخذ ويزاي توريستي اسلواكي

علاوه بر اقامت دائم، برخي از افراد قصد سفر به اين كشور را دارند و مي خواهند به مدتي كوتاه در اين كشور اقامت داشته باشند. از اين رو براي اخذ ويزاي توريستي اسلواكي به سفارت اين كشور مراجعه مي كنند. درواقع ويزاي توريستي اسلواكي براي تفريح كوتاه و ديد و بازديد از افراد خانواده يا بستگان خواهد بود. كساني كه مي خواهد در اسلواكي كار كنند يا ادامه تحصيل دهند، ويزاي توريستي براي آن ها مناسب نمي باشد. اعتباري كه يك ويزاي توريستي كشور اسلواكي دارد، متناسب با تصميم سفارت اسلواكي و نوع درخواست فرد متقاضي خواهد بود.

اخذ ويزاي توريستي اسلواكي

انواع ويزاي اسلواكي از نظر دفعات ورود به كشور

ويزاهاي اسلواكي داراي انواع مختلف است، بسته به نوع سفري كه متقاضيان ويزا به كشور اسلواكي انجام مي دهند، اين ويزاها نيز متفاوت خواهند بود. در زير انواع ويزاي اسلواكي از نظر تعداد دفعات ورود به كشور اسلواكي را بررسي مي كنيم:

ويزاي يكبار ورود يا سينگل

اين ويزا فقط براي يكبار ورود به كشور اسلواكي كاربرد دارد و پس از خروج از اين كشور اعتبار اين ويزا از بين خواهد رفت. اگر از ويزاي كشور اسلواكي كه از نوع سينگل باشد يكبار استفاده شود، حتي اگر تاريخ و مدت زمان اعتبار آن باقيمانده باشد، اين ويزا ديگر كاربردي نخواهد داشت.

ويزاي دوبار ورود يا دابل

افرادي كه ويزا را از نوع دابل تهيه مي كنند، در مدت زماني كه ويزاي آن ها اعتبار دارد مي توانند در دو مرحله به كشور اسلواكي سفر كنند.

ويزاي چند بار ورود يا مولتيپل

در اين نوع ويزا از كشور اسلواكي تا هر زماني كه ويزاي افراد اعتبار داشته باشد مي توانند به كشور اسلواكي به تعداد دفعات نامحدود سفر كنند و به راحتي خارج شوند.

ويزاي صفر بار ورود

اين ويزا را مي توان از انواع ويزاي ترانزيتي به شمار آورد. ويزاي صفر بار ورود ويزاي ترانزيت فرودگاهي نيز ناميده مي شود. در اين نوع ويزاي اسلواكي مسافر اجازه خارج شدن از فرودگاه را نخواهد داشت و فقط مجوز خارج شدن از هواپيما براي رفتن به سالن ترانزيت و سوار شدن در هواپيمايي به مقصد كشوري ديگر را دريافت مي كند.

انواع ويزاي اسلواكي از نظر دفعات ورود به كشور

شرايط تمديد ويزا اسلواكي

اگر مي خواهيد ويزاي اسلواكي يا هر كشور ديگري را تمديد كنيد، قبل از اينكه انقضاي ويزا برسد، اقدام نماييد. براي تمديد حتماً مي بايست شرط تمديد ويزا را داشته باشيد. از طرفي ديگر نيز در نامه اي علت تمديد اقامت به شرط داشتن دليل قانوني و يا اينكه اگر در كشور زادگاه هستيد، مي توانيد از كارفرماي خود نامه اي مبني بر تمديد مرخصي بگيريد. درخواست تمديد ويزاي اسلواكي از سوي شما به مركز بررسي پرونده فرستاده مي شود و در صورت نداشتن مشكل تمديد مي گردد.

اگر ويزاي خود را قبل از انقضا تمديد نكرديد بايد مراحل ديگري را در پيش گرفت. بايد براي تمديد ويزاي اسلواكي درخواست تجديد ويزا دهيد كه در اين صورت هزينه بيشتري بايد پرداخته شود. در اين صورت در طول 90 روز پس از تاريخ انقضاي ويزا براي تمديد مجدد آن بايد درخواست دهيد. در اين وضعيت بايد نامه اي مبني بر اينكه در طول مدت نيز بايد اثبات كنيد كه اتفاق خاصي رخ داده و نتوانسته ايد در مدت مقرر آن را تمديد كنيد.

شرايط تمديد ويزا اسلواكي

مطابق با قوانيني كه كشور اسلواكي براي اقامت دايم در اين كشور دارد، فردي كه ويزاي اين كشور را براي اقامت موقت در اين كشور دريافت كرده است، بايد در مدت زمان تعيين شده نسبت به تمديد اقامت خود اقدام كند و مدارك خود را به اداره مهاجرت اين كشور تحويل دهد. هر فردي كه ويزاي كشور اسلواكي را براي پنج سال اقامت موقت در اين كشور داشته است، مي تواند بدون وقفه با رعايت قوانين از سمت اداره مهاجرت، ويزاي اسلواكي را براي اقامت دايم خود بگيرد. اسلواكي هم مانند ديگر كشورهاي اروپايي اين شرايط را دارد كه پس از پنج سال اقامت موقت، در صورت رعايت قوانين مي توان اقامت دائم را اخذ كرد. پس براي تمديد اقامت، رعايت كردن شرايط تمديد اقامت اسلواكي لازم است.

بازدید : 303
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي لوكزامبورگ

لوكزامبورگ كشوري در قاره اروپا است كه براي سفر به آن تنها براي مدتي كوتاه نياز به اخذ ويزاي لوكزامبورگ خواهيد داشت. قطعاً وقتي صحبت از ويزا مي شود كمي نگران مي شويد و در ذهن خود اينطور تجسم مي كنيد كه حتماً راه طولاني در پيش است و يا هزينه اي غير قابل قبول انتظار شما را مي كشد اما با دانستن اصول و مراحل اخذ ويزاي تضميني لوكزامبورگ مي توانيد به سادگي به اين كشور زيبا دسترسي داشته باشيد.

سفارت لوكزامبورگ در ايران

شما مي توانيد براي دسترسي به سفارت لوكزامبورگ به آدرسي كه در بخش مشخص سايت قرار داده ايم مراجعه كنيد امكان تغيير اين آدرس وجود دارد.

ويزاي لوكزامبورگ

به طور كلي براي سفر به كشورهاي مختلف دو وضعيت پيش روي شما قرار مي گيرد بعضي از كشورها تأكيدي بر روي ويزا ندارند و شما مي توانيد به سادگي چمدان خود را ببنديد و حركت كنيد. اما اغلب كشورهاي اروپايي نياز به اخذ ويزا دارند و ويزا از مسائل بسيار مهمي است كه قطعاً اخذ آن زمانگير خواهد بود. ويزا در واقع يك نوع مجوز است كه هدف شما را شفاف سازي مي كند به اين معني كه فرد مورد نظر قرار است به چه دليل به كشور نامبرده سفر كند و زمان اقامت او چقدر طول مي كشد.

اخذ ويزاي لوكزامبورگ آسان است كافيست روش ها را به دقت مرور كنيم. در نظر داشته باشيد كه هدف سفر شما تعيين مي كند كه كدام ويزا برايتان مناسب تر است. به عنوان مثال اگر مي خواهيد براي كار به اين كشور سفر كنيد بايد به سراغ ويزاي كار برويد و ويزاي تحصيلي براي شما مناسب نخواهد بود. هدف مندي ويزاي فوري لوكزامبورگ به نوعي سبب مي شود كه سفر بهتري داشته باشيد.

ويزاي لوكزامبورگ

مدارك مورد نياز جهت اخذ ويزاي لوكزامبورگ

به طور كلي مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي لوكزامبورگ بستگي به نوع آن دارد به عنوان مثال قطعاً مداركي كه براي ويزاي كار مي خواهيد بسيار بيشتر و پيچيده تر از ويزاي توريستي خواهد بود اما در اين بخش مدارك عمومي مورد نياز براي ويزاي لوكزامبورگ را بررسي مي كنيم و سپس در بخش هاي مربوط به هر ويزا مدارك اضافه را ضميمه خواهيم كرد.

در ابتدا فرد بايد نسخه اي گذرنامه معتبر تهيه كنيد در صورت داشتن گذرنامه هاي قبلي بايد حداقل يك كپي به همراه داشته باشيد.

كپي از تمامي صفحات شناسنامه فرد متقاضي از مسائل بسيار مهمي است كه بايد بررسي شود البته نسخه ترجمه شده شناسنامه نيز بايد به همراه باشد.

ويزاي كشور لوكزامبورگ نياز به گواهي عدم سو پيشينه دارد و حتي اگر بخواهيد به ويزاي توريستي نيز فكر كنيد بايد اين بخش را مورد بررسي قرار دهيد.

عكس 3*4 از ديگر مسائل بسيار مهم در مدارك ويزا محسوب مي شود در واقع عكس گرفته شده بايد كمتر از يك ماه اخير تهيه شده باشد و شكل كلي عكس به وضعيت ظاهري شما شباهت صددرصد داشته باشد. عموم افراد در تهيه عكس سهل انگاري مي كنند و تنها دليل رد ويزاي لوكزامبورگ آنها نيز همين خواهد بود بنابراين تصوير بايد معمولي مشخص و بدون هيچ حركت احساسي از قبيل خنده، اخم و … باشد.

شما براي اخذ ويزاي فوري لوكزامبورگ نياز به عرضه پرينت بانكي داريد البته اين بخش با توجه به هدف سفر شما اهميت پيدا مي كند.

افرادي كه داراي بيمه تأمين اجتماعي هستند بايد به اداره مورد نظر مراجعه نموده و پرينت پرداختي هاي خود را به همراه ببرند.

توجه كنيد بيمه از مسائل مهم در سفر شما محسوب مي شود، ارزش مشخصي براي بيمه نامه تعيين مي شود كه بايد آن را پرداخت كنيد اين بيمه براي حادثه هاي مختلف و خسارت هايي است كه شايد پيش روي شما قرار بگيرد و همينطور براي حل و فصل مسائلي است كه منجر به فوت فرد مي شود.

مدارك مورد نياز جهت اخذ ويزاي لوكزامبورگ

مراحل اخذ ويزاي لوكزامبورگ

براي اخذ ويزاي لوكزامبورگ در ابتدا بايد فرم مخصوص را از سايت دانلود كرده و به طور دقيق اقدام به پر كردن آن كنيد. در نظر داشته باشيد كه اگر اطلاعات وارد شده در فرم از ديد مسئولين غير قابل باور باشد و يا مدارك شما همخواني نداشته باشد قطعاً دچار مشكل خواهيد شد و زماني طولاني شانس اخذ ويزاي كشور لوكزامبورگ را از دست مي دهيد.

اين فرم بايد در زمان تعيين شده ارسال شود و منتظر جواب باشيد. در صورتي كه جوابي حاصل نشد فرم شما پذيرفته نشده است. پس از ارسال ايميل تاييد در خصوص فرم ارسالي به شما زماني اعلام مي شود كه بايد براي مصاحبه حضور به عمل آوريد. قطعاً اين زمان به سادگي تمديد نخواهد شد. بنابراين بهتر است دوره اي كه وقت آزادتري داريد فرم را ارسال كنيد. زمان مصاحبه طبق فصل مختلف مي تواند از 7 روز تا 3 ماه پس از ارسال فرم درخواست ويزا باشد.

مراحل اخذ ويزاي لوكزامبورگ

وقت سفارت جهت اخذ ويزاي لوكزامبورگ

روز مصاحبه روز سرنوشت سازي است در واقع بايد بتوانيد هدف سفر خود را به طور دقيق شفاف سازي كنيد.

در نظر داشته باشيد كه عموماً سؤالاتي كه پرسيده مي شود بايد صريح و كوتاه جواب داده شود و از توضيحات بي جا دوري كنيد.

لباس رسمي به تن كنيد و هرگز تأكيد خاصي بر روي موضوع خاصي نداشته باشيد. فرض كنيد مي خواهيد ويزاي توريستي بگيريد قطعاً اگر تأكيد كنيد كه به زبان آن كشور مسلط هستيد تيم هاي مصاحبه گر را به شك خواهيد انداخت.

اخذ ويزاي لوكزامبورگ

ترجمه ويزاي لوكزامبورگ

ويزاي لوكزامبورگ بايد به زبان كشور مقصد ترجمه شود و نسخه اي از آن را بايد در تمام طول سفر به همراه داشته باشيد و به مامورين نشان دهيد.

انواع ويزاي لوكزامبورگ

به طور كلي سفر به اين كشور با چند هدف روبرو است. مي دانيم كه دانشگاه هاي بسيار بزرگ و مشهوري در اين كشور وجود دارد و قطعاً افراد مختلفي علاقمند به تحصيل در چنين دانشگاه هايي هستند به اين ترتيب چنين افرادي نياز به اخذ ويزاي تحصيلي دارند و بايد در اين راستا فعاليت كنند.

افرادي كه مي خواهند تنها چند روزي را به گشت و گذار در كشور و مناطق ديدني آن بپردازند نياز نيست خود را درگير ويزاي تحصيلي و يا كار كنند و با اخذ ويزاي توريستي به سادگي مي توانند به هدف خود دسترسي داشته باشند.

از ديگر مسائلي كه افراد را به سمت اين كشور مي كشاند شرايط خوب كاري است، ويزاي كار از دسته ويزاهاي بسيار پر طرفدار است كه البته اخذ آن كمي دشوار تر مدل هاي ديگر است.

از ديگر ويزاها در اين مسير مي توان به ويزاي ازدواج و همينطور ويزاي پزشكي اشاره نمود. در ادامه مقاله سعي مي كنيم شرايط هر يك ويزاهاي نامبرده را به طور دقيق بررسي كنيم.

انواع ويزاي لوكزامبورگ

اخذ ويزاي توريستي لوكزامبورگ

حال وقتش رسيده است كه هر يك انواع ويزاهاي لوكزامبورگ را به طور ساده و دقيق مورد بررسي قرار دهيم.

ويزاي توريستي همانطور كه از اسمش پيداست براي گشت و گذار در كشور و بازديد از دوست يا آشنايان انتخاب مي شود و مشخص است كه تاريخ بازگشتي دارد. اما سؤالي كه اين روزها در اين خصوص پرسيده مي شود اينكه چرا اخذ ويزاي توريستي اينقدر دشوار است؟

دقت كنيد كه تيم هاي مصاحبه گر قطعاً بايد هدف از سفرتان را به طور دقيق بررسي كنند، شفاف سازي هدف سفر از دسته موارد دشوار است كه سبب مي شود ويزاي توريستي لوكزامبورگ سخت شود.

براي اخذ ويزاي توريستي نياز به مدرك اضافه تري داريد. در واقع فردي بايد از كشور مذكور برايتان دعوت نامه ارسال كند در دعوت نامه مشخص مي شود كه شما قرار است تنها زمان مشخصي را براي بازديد از كشور بگذرانيد و محل اقامت شما نيز مشخص است.

براي اخذ ويزاي توريستي دعوت نامه ضروري نيست اما قطعاً افرادي كه از اين برگه برخوردار نيستند در اخذ ويزاي توريستي لوكزامبورگ شانس بسيار كمتري دارند.

اخذ ويزاي توريستي لوكزامبورگ

اخذ ويزاي كاري لوكزامبورگ

ويزاي كار از دشوارترين ويزاهايي است كه عموم افراد از اخذ آن واهمه دارند. دقت كنيد كه هدف از اين ويزا مشخص است اما بايد صلاحديد شما تاييد شود.

براي اخذ ويزاي لوكزامبورگ از نوع كار دو راه پيش روي داريد.

شما يا قرار است براي خودتان كار كنيد و يا از سمت شخص و يا ارگاني قرار است كه براي كار فراخوانده شويد. در نوع اول بايد پرينت بانكي با ارزش بسيار بالا عرضه كنيد. در مدرك شما بايد حساب بانكي در كشور مذكور وجود داشته باشد به طور كلي در نوع اول شما بايد پوشش مالي مناسب براي كشور فراهم سازيد.

در نوع دوم مسير مالي براي شما كمي هموارتر است، دعوت نامه اي ارسال مي شود كه در آن مشخصات و نوع كاري كه قرار است انجام دهيد مشخص مي شود در چنين شرايطي قطعاً بايد فرد و يا ارگاني خسارات احتمالي از سوي شما را تضمين كند.در اين نوع گواهي اشتغال به كار بسيار مهم است. عموماً در چنين شرايطي نياز به اخذ ويزاي چندگانه خواهيد داشت. پرينت بانكي شش ماه گذشته شما و همينطور سوپيشينه احتمالي به طور دقيق بررسي مي شود

اخذ ويزاي كاري لوكزامبورگ

اخذ ويزاي تحصيلي لوكزامبورگ

براي اخذ ويزاي كشور لوكزامبورگ از نوع تحصيلي بايد بررسي شود كه در چه مقطعي قرار است كه تحصيل كنيد. افرادي كه مي خواهند پس از ديپلم به اين كشور رفته و مشغول به تحصيلات دانشگاهي شوند بايد مدرك ديپلم و همينطور مدرك زبان خود را به پرونده مدارك عمومي اضافه كنند. افرادي كه بورسيه اين كشور را دارند قطعاً مسير هموارتري برايشان فراهم مي شود.

در مقابل بايد گردش مالي صحيحي ارائه دهيد، در واقع گردش مالي شما بايد تاييد كند كه از پس از هزينه هاي تحصيلي و همينطور هزينه هاي مسكن در اين كشور بر مي آييد.

افرادي كه مي خواند در سنين كم به اين كشور بروند قطعاً نياز به دعوت نامه مشخصي دارند و بايد اصول خاصي را طي كنند.

اخذ ويزاي تحصيلي لوكزامبورگ

اخذ ويزاي ازدواج لوكزامبورگ

ويزاي لوكزامبورگ از نوع ازدواج يك ويزاي موقت محسوب مي شود كه به طور كلي به مدت 9 ماه اعتبار دارد. شما بايد به عنوان يك نامزد وارد اين كشور شويد و در مدت مشخص در آن ازدواج خود را ثبت كنيد.

افرادي كه با اين ويزا وارد كشور مي شود مي توانند از مزاياي شهروندي آن برخوردار شوند. اين ويزا قابل تمديد است . افرادي كه داراي ويزاي تحصيلي هستند مي توانند پس از ازدواج آن را تبديل به ويزاي ازدواج كنند.

ويزاي دائم ازدواج لوكزامبورگ به اين صورت است كه شما در يك رابطه به مدت پنج سال يا بيشتر با همسرتان به مدت 2 سال زندگي كرده باشيد.

اين ويزا مختص افرادي است كه ازدواج خود را ثبت كرده اند. افرادي كه داراي ويزاي دائمي ازدواج هستند مي توانند به صورت رايگان از خدمات پزشكي بهرمند شوند.

براي اخذ ويزاي ازدواج بايد مدرك عدم سو پيشينه تعيين شود. قطعاً بايد مدرك معاينه پزشكي و همينطور تست سلامت عرضه شود. ويزاي ازدواج نياز به امتحان زبان دارد.

اخذ ويزاي ويزاي پزشكي لوكزامبورگ

يكي ديگر از ويزايي مي تواند براي شما فراهم شود ويزاي پزشكي است. شما مي توانيد براي درمان خود از اين ويزا استفاده كنيد شرايط اخذ اين ويزا با توجه به حاد بودن شرايط فرد شدت و ضعف دارد.

اخذ ويزاي پزشكي لوكزامبورگ

ويزاي لوكزامبورگ و تعداد ورود و خروج

به طور كلي ويزاي لوكزامبورگ از لحاظ تعداد ورود و خروج به دو بخش تقسيم مي شود

ويزاي single به اين معني است كه شمار تنها يكبار مي توانيد به آن كشور ورود كنيد و با خروج شما از كشور ويزا باطل شده و نياز به طي نمودن مجدد مراحل اخذ ويزاي داريد. اخذ چنين ويزايي به نسبت نوع بعدي آسان تر است. در اين ويزا تاريخ ورود و خروج شما مشخص شده است و در صورتي كه طبق تاريخي اقدام به ترك كشور نكنيد قطعاً جريمه خواهيد شد.

نوع دوم كه به ويزاي multiple مشهور است شما مي توانيد چندين بار به كشور مذكور رفت و آمد كنيد. تعداد رفت و آمد شما و به ميزان اعتبار ويزاي لوكزامبورگ بستگي دارد. در نهايت ويزاي شما شامل تاريخ خروج است كه پس از طي شدن آن نياز به اخذ مجدد آن خواهيد داشت. در نظر بگيريد كه اخذ چنين ويزايي دشوار است و معمولاً بايد يك سري اصول به طور دقيق تر در خصوص اخذ آن طي شود. به طور كلي افرادي كه داراي ويزاي تحصيلي هستند مي توانند براي بازديد از خانواده خود چندين بار از كشور خارج شوند. مدت اعتبار ويزاي هاي چندگانه به طور تقريبي متغير خواهد بود. در نظر داشته باشيد مدارك لازم براي گرفتن نوع ويزا باهم فرق خواهد كرد.

ويزاي لوكزامبورگ و تعداد ورود و خروج

انواع ويزاي لوكزامبورگ از نظر درج در گذرنامه و محل صدور

به طور كلي براي ويزاي لوكزامبورگ از نظر درج در گذرنامه دو نوع مشخص شده است. در نوع اول كه به برچسب مشهور است. توسط سفارت مربوطه يك برچسب در يكي از صفحات گذرنامه شما الصاق مي شود. اين نوع ويزا بسيار مرسوم است و عموم افراد ويزاي اين كشور را به برچسب مي شناسند.

در مقابل نوع ديگري از ويزا به نام مهر وجود دارد كه به جاي يك برچسب يك مهر در يكي از صفحات گذرنامه زده مي شود و درون مهر يك سري اطلاعات درج شده است كه نشان دهنده هدف سفر شما همينطور نوع ويزاي اخذ شده خواهد بود. ويزاي كشور لوكزامبورگ از نوع مهر اين روزها رواج بيشتري نسبت به قبل دارد.

ويزاي لوكزامبورگ از نظر شرايط و محل صدور نيز دسته بندي مي شود. نوع اول آن كه به ويزاي معمولي مشهور است، بايد قبل از سفر و زماني كه به سفارتخانه مراجعه كرديد برايتان صادر شود.

نوع ديگر كه به ويزاي بدو ورود شهرت دارد در لحظه ورود به كشور براي تان برگه اي كه نشان دهنده هدف سفرتان است صادر مي شود.

انواع ويزاي لوكزامبورگ از نظر درج در گذرنامه و محل صدور

تمديد ويزاي لوكزامبورگ

تمديد ويزاي لوكزامبورگ كمي دشوار است. در واقع اگر مي خواهيد ويزاي توريستي را تمديد كنيد قطعاً اخذ مجدد آن ساده تر خواهد بود.

در خصوص تمديد ويزاي كار لوكزامبورگ بايد در نظر داشته باشيد كه عموماً تاريخ و زمان خاصي براي تمديد در نظر گرفته مي شود و بايد دليل تمديد نيز به طور دقيق مشخص باشد. اگر مي خواهيد ويزاي تحصيلي را تمديد كنيد بايد آخرين مدرك تحصيلي خود را به طور دقيق و طبق اصول ترجمه كنيد. در نظر داشته باشيد كه هزينه تمديد ويزا به صور دوره اي مشخص مي شود.

تمديد ويزاي لوكزامبورگ

جمع بندي نكات در خصوص ويزاي لوكزامبورگ

تا به اينجاي كار متوجه شديم كه براي اخذ ويزاي لوكزامبورگ بايد يك سري اصول رعايت شود، در نظر داشته باشيد كه افرادي كه كارمند دولت هستند بايد حكم كارگزيني خود را به شكل صحيح ترجمه كرده و با مدرك خود همراه كنند. در صورتي كه مي خواهيد اخذ ويزاي فوري لوكزامبورگ براي شما آسان تر شود مي توانيد با تيم هاي مشاور ما ارتباط بگيريد.

بازدید : 327
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي نروژ

نروژ كشوري مرفه با جاذبه هاي ديدني بسيار است كه گردشگران زيادي را به سمت خود جذب مي كند. اين كشور كه با سوئد همسايه است رفاه اقتصادي بالايي دارد به همين دليل عده زيادي از افراد با دريافت ويزاي نروژ جهت كار، تجارت و يا مسائل ديگر به اين كشور سفر مي كنند. خيلي از افراد نيز به دنبال زندگي در كشور نروژ هستند چون رفاه زندگي مردم آن بسيار خوب است. شهروندان ايراني كه قصد سفر به اين كشور را دارند بايد از سفارت نروژ ويزا دريافت كنند تا اجازه ورود به اين كشور را پيدا كنند.

راهنماي دريافت ويزاي نروژ

ويزاي نروژ براي هر شخصي كه قصد سفر به اين كشور را دارد ضروري است. فردي كه قصد ورود به خاك اين كشور را دارد مداركي كه براي دريافت ويزاي نروژ مورد نياز است تهيه مي كند و در صورتي كه مشكلي در مدارك و پرونده اش نباشد ويزا را دريافت مي كند. شرايط دريافت ويزاي فوري نروژ و چگونگي آن با توجه به هدفتان از سفر فرق خواهد كرد كه در اينجا به بررسي آن مي پردازيم. كليه مداركي كه براي صدور ويزاي كشور نروژ مورد نياز است بايد به زبان انگليسي و يا نروژي ترجمه شده باشد. معمولا در يك بازه زماني 15 روزه مدارك بررسي مي شوند مگر اينكه احتياج به بررسي بيشتري باشد.

ويزاهاي نروژ

سفارت نروژ در تهران

متقاضياني كه قصد دريافت ويزاي نروژ را دارند بايد به سفارت آن كه در تهران، خيابان دكتر لواساني (فرمانيه)، ديباجي شمالي، خيابان ياسمن، پلاك ۷۲ واقع شده است بروند. اين سفارت همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 15:30-8 مشغول فعاليت است.

دريافت ويزاي نروژ

اگر قصد داريد ويزاي نروژ را دريافت كنيد در ابتدا بايد ويزاي شنگن را دريافت كنيد زيرا نروژ جزء كشورهايي است كه به اين نوع ويزا نياز دارد. سفارت براي دريافت ويزا مداركي را از فرد مقاضي دريافت مي كند كه بايد آن ها را كامل و بدون نقص ارائه دهيد و انگشت نگاري و مصاحبه را انجام دهيد، سپس بررسي مدارك صورت خواهد گرفت و با دريافت ويزا مي توانيد به اين كشور وارد شويد.

مراحل دريافت ويزاي نروژ

دريافت ويزاي نروژ نيازمند مراحلي است، ابتدا بايد در پورتالي كه مربوط به درخواست ويزا است ثبت نام كنيد و فرم مربوط به درخواست ويزا را شخصا پر نماييد و از بين تاريخ هاي به نمايش درآمده جهت وقت سفارت نروژ، يكي را انتخاب كنيد. بعد از اين مراحل ايميلي به دستتان مي رسد كه نشان دهنده تاييد تكميل فرم و پرداخت هزينه است. از اين فرم پرينت بگيريد تا همراه مدارك در زمان وقت تعيين شده به سفارت تحويل دهيد، سپس در وقت سفارت تعيين شده حضور پيدا كنيد و دعوتنامه و مدارك خود را ارائه دهيد.

سفارت بعد از بررسي مدارك در يك بازه زماني نتيجه را از طريق ايميل يا پيامك اعلام خواهد كرد و در صورتي كه مشكلي نباشد ويزاي نروژ برايتان صادر مي شود. سفارت در صورتي كه درخواست ويزا رد شود توضيح آن را به صورت مكتوب به فرد ارائه مي دهد. در اين حالت اگر مطمئن هستيد كه مداركتان كامل است مي توانيد درخواست تجديد نظر نماييد تا ويزاي كشور نروژ برايتان صادر شود.

مراحل دريافت ويزاهاي نروژ

شرايط دريافت ويزاي نروژ

وقتي يك پيشنهاد شغلي از كشور نروژ داشته باشيد ويزاي كاري داده خواهد شد. در واقع كارفرمايي در نروژ از فرد براي همكاري در شركت دعوت مي كند. پس ابتدا فرد بايد كاري كه مربوط به رشته تحصيلي اش است و در آن تخصص دارد را توسط يك كارفرما جستجو كند و سپس ويزاي كار را دريافت نمايد. وقتي كار مورد نظر پيدا شد به فرد ويزاي يك ساله كاري داده خواهد شد كه مي تواند آن را هر سال تمديد كند و در نهايت بعد از گذشت 5 سال براي اقامت دائمي در كشور نروژ اقدام كند.

مدارك كلي براي دريافت ويزاي نروژ

• ارائه بليط پرواز هواپيما و يا رزرو آن

• ارائه مدارك رزرو هتل يا مداركي كه نشان دهنده محل اقامت باشد و اگر شخص دعوت كننده هزينه تان را پرداخت مي كند مداركش را ارائه دهيد. هم چنين مي توانيد پرينت حساب از بانك كه مربوط به سه ماه اخير باشد و يا مداركي كه نشان دهد در طول مدت اقامت در نروژ مشكل مالي نخواهيد داشت، ارائه دهيد.

• ارائه پرينت حساب از بانك مربوط به سه ماه گذشته براي اثبات وضعيت اقتصادي خود لازم است، هم چنين اگر صاحب ملك هستيد مدركش را ارائه دهيد.

• ارائه شناسنامه

• ارائه مدارك شغلي نظير گواهي اشتغال به كار، فيش حقوقي و بيمه

• اسنادي كه مربوط به كسب و كار خودتان است.

• ارائه مدارك بازنشستگي

• در صورتي كه دانشجو هستيد مدرك اشتغال به تحصيل را ارائه دهيد.

• در صورتي كه بيكار هستيد براي اينكه اثبات كنيد وضعيت اجتماعي و اقتصادي مناسب داريد مدركي كه نشان دهنده اثبات مالي از جانب خانواده است، ارائه دهيد و در صورت متاهل بودن عقد نامه يا پرينت حسابي از همسر را ارائه دهيد.

• در صورتي كه سفرتان كاري است دعوتنامه كاري كه داراي تاريخ و علت سفر است داشته باشيد، هم چنين ارائه مداركي كه رابطه تجاري را اثبات كند لازم است.

• اگر به قصد بازديد و ديدار خانواده به نروژ مي رويد دعوتنامه از ميزبان ارائه دهيد.

• اگر شخص دعوت كننده نسبتي با فرد دارد بايد شناسنامه جهت اثبات آن ارائه دهيد.

• مشخص كردن برنامه سفر

• ارائه پرينت از رزرو هتل يا مكان اقامتي ديگر

• پرينت از فرم درخواست كه تكميل كرده ايد

• ارائه يك قطعه عكس كه در زمينه اي سفيد رنگ باشد

• اصل و كپي از گذرنامه اي كه معتبر باشد يعني حداقل دو برگه سفيد داشته باشد و از تاريخ خروج از شنگن سه ماه اعتبار داشته باشد.

• بيمه معتبر كه براي 30 هزار يورو فرد را تحت پوشش قرار دهد.

مدارك كلي براي دريافت ويزاهاي نروژ

انواع ويزاي نروژ

با توجه به اينكه چه هدفي براي سفر به نروژ داريد ويزاي آن فرق خواهد كرد. ويزاي نروژ به سه نوع A، B و C مي باشد كه هر كدام ويژگي هاي خاص خود را دارند. ويزاهاي نروژ مي توانند كاري، تحصيلي، توريستي، تجاري، ازدواج و مهاجرت به نروژ باشد كه براي دريافت هر كدام بايد مداركي و مراحلي را طي نماييد. رايج ترين نوع ويزاي نروژ توريستي است كه با دريافت آن مي توانيد در يك بازه زماني 180 روزه به مدت 90 روز اقامت داشته باشيد.

اخذ ويزاي كاري نروژ

گرفتن دعوتنامه كاري از طريق كارفرما در نروژ بسيار سخت است زيرا شغل مورد نظر تنها در صورتي به فرد داده خواهد شد كه هيچ فردي در نروژ جوياي آن كار نباشد. طبق قوانين نروژ ابتدا بايد آن شغل را به مدت سه ماه در روزنامه آگهي كنند و سپس اگر شهروند نروژي، شهروند خارجي داراي پاس نروژِ، دانشجويي كه درسش تمام شده و جوياي كار است و پناهنده اي كه مجوز كار دارد يافت نشد آن را سه ماه ديگر در كشورهاي اتحاديه اروپا آگهي كنند، در اين زمان اگر فرد مورد نظر پيدا نشد امكان فرستادن دعوتنامه نروژ و دريافت ويزاي كاري نروژ وجود خواهد داشت.

اخذ ويزاي كاري نروژ

دريافت ويزاي تحصيلي نروژ

سطح رفاه اجتماعي در كشور نروژ بالا است و خيلي از دانشجويان سعي مي كنند مقدمات ادامه تحصيل خود در اين كشور را فراهم كنند. براي ادامه تحصيل در نروژ نياز به ويزاي تحصيلي خواهيد داشت. براي اين منظور دانشجو بايد مدارك تحصيلي خود را به دانشگاه مورد نظرش ارسال كند و اگر دانشگاه با پذيرش او مشكلي نداشت برايش دعوتنامه اي ارسال مي كنند. سپس دانشجو دعوتنامه و مداركش را بايد به سفارت تحويل دهد تا سفارت آن ها را بررسي و نتيجه را اعلام كند. اگر موفق به دريافت ويزاي تحصيلي نروژ شويد و دو سال در دانشگاه اين كشور به تحصيل بپردازيد مي توانيد براي دوستانتان ويزاي همراه دريافت كنيد. با دريافت ويزاي تحصيلي نروژ و اقامت در اين كشور جهت تحصيل در دانشگاه هاي آن مي توانيد كار پاره وقت و يا تمام وقت داشته باشيد.

اخذ ويزاي ازدواج نروژ

ويزاي ازدواج نروژ يكي از راه هاي اقامت در اين كشور است. كسي كه مي خواهد ويزاي ازدواج دريافت كند بايد شرايطي داشته باشد مثلا سنش زير 18 سال نباشد و در زمان حال مجرد باشد. براي صدور اين ويزا هر دو نفر بايد براي اقامت در نروژ تمايل داشته باشند. با ويزاي ازدواج نروژ مي توانيد اقامت دائم در اين كشور داشته باشيد.

اخذ ويزاي ازدواج نروژ

اخذ ويزاي تجاري نروژ

از آنجا كه نروژ اقتصاد خوبي دارد تاجران براي رفتن به اين كشور و سرمايه گذاري در آنجا علاقه نشان مي دهند. براي دريافت ويزاي تجاري، شركت تجاري واقع در نروژ بايد دعوتنامه اي كه آدرس و تاريخ دقيق دارد ارسال كند. كارفرما نيز اجازه نامه اي صادر مي كند تا در اين كشور به كسب و كار مشغول شويد. اگر قبلا در شركت هاي تجاري نروژ فعاليت كرده ايد مدارك آن را به سفارت تحويل دهيد و مداركي كه نشان دهد طي 6 ماه اخير تحت پوشش مالي و اقامتي بوده ايد را ارائه دهيد، در اين حالت ويزاي تجاري نروژ سريع تر صادر خواهد شد.

تصوير 6

اخذ ويزاي توريستي نروژ

اگر قصد داريد با سفر به نروژ به ديدار خانواده، اقوام و آشنايان برويد مناسب ترين راه دريافت ويزاي نروژ از نوع توريستي است. اين كشور به دليل جاذبه هاي زيبايش گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند كه براي بازديد از آن ها نيازمند ويزاي توريستي نروژ هستيد. براي دريافت ويزاي توريستي، بيمه مهمترين اصل است كه بايد خاص باشد چون هر بيمه اي مورد پذيرش نيست. براي دريافت ويزاي فوري نروژ مدتي كه قصد اقامت داريد بايد مشخص شود و بيمه فرد متقاضي بايد بتواند به ميزان 30 هزار يورو آن را طي مدت اقامتش در نروژ تحت پوشش قرار دهد، داشتن گذرنامه معتبر نيز شرط ديگري است و اينكه فرد ممنوع الخروج نباشد مهم است. براي اينكه صدور ويزاي فوري نروژ سريع تر و راحت تر انجام بگيرد از خانواده و يا اقوامي كه در نروژ هستند بخواهيد برايتان دعوتنامه نروژ بفرستند.

از آنجا كه نروژ عضو كشورهاي حوزه شنگن است در صورتي كه ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد مي توانيد به كشورهاي اروپايي ديگر نيز سفر كنيد. در صورتي كه چنين قصدي داريد بايد كشورهايي كه قصد ورود به آن ها را داريد در فرم مربوطه ذكر كنيد و فرم ها را به كشور نروژ تحويل دهيد. اگر همراهتان كودكي است كه والدينش حضور ندارند بايد از والدينش رضايت نامه معتبر كه داراي امضا است داشته باشيد و هر يك از والدين پاسپورت معتبر داشته باشند تا ارائه دهند. توجه داشته باشيد كه اگر در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا ساكن هستيد و يا پاسپورت آن را داريد نيازي نيست ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد.

اخذ ويزاي توريستي نروژ

مدارك لازم براي دريافت ويزاي توريستي نروژ

براي اينكه بتوانيد ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد نياز به ارائه مداركي داريد كه شامل مدارك مالي، مدارك هويتي، دعوتنامه از طرف خانواده و يا اقوام، مدارك شغلي و مداركي مختص شرايط فرد متقاضي مي باشد. مدارك هويتي شامل شناسنامه، پاسپورت و عقد نامه است، مدارك مالي شامل پرينت حساب بانكي و سند مالكيت است. دعوتنامه نيز سفر فرد متقاضي به نروژ را منطقي تر خواهد كرد و ويزا راحت تر صادر خواهد شد. فرم درخواست يكي از ويزاهاي نروژ بايد شخصا توسط هر فرد كه تقاضاي سفر دارد انجام گيرد.

اخذ ويزاي پزشكي نروژ

نروژ كشوري مرفه است و از سطح اجتماعي خوبي برخوردار است. بيمارستان هاي اين كشور سطح بالايي دارند به همين دليل عده اي از افراد ممكن است براي درمان خود نياز به سفر به اين كشور و پذيرش در بيمارستان هاي آن را داشته باشند. در اين صورت پس از هماهنگي با بيمارستان يا كلينيك دعوتنامه اي از جانب آن ها ارسال مي شود و فرد مي تواند براي معالجه خود ويزاي پزشكي نروژ را دريافت كند و به اين كشور وارد شود.

اخذ ويزاي پزشكي نروژ

تعداد دفعات ورود به نروژ با استفاده از ويزاي نروژ

معمولا ويزاي نروژ به صورت سينگل كه همان تك ورودي (نوع C) است صادر مي شود يعني در طول مدت اعتبار ويزاي تضميني نروژ تنها يك بار حق ورود به حوزه شنگن را داريد و بعد از ورودتان و خروج از شنگن نمي توانيد دوباره به اين كشور وارد شويد، حتي اگر از زمان اعتبار ويزاي فوري نروژ باقي مانده باشد. اگر بعد از اينكه ويزاي نورژ تك ورودي را دريافت كرديد مدتي براي ورود به نروژ تاخير داشتيد در مدت باقي مانده مي توانيد در اين حوزه اقامت داشته باشيد. مثلا اگر پس از صدور ويزا يك ماه تاخير داشتيد تنها دو ماه حق اقامت در نروژ را خواهيد داشت.

اگر قصد داريد در طول مدت اعتبار ويزاهاي نروژ به شنگن چندين بار ورود و خروج داشته باشيد بايد زماني كه فرم را پر مي كنيد نوع ويزاي شنگن را به حالت مالتيپل انتخاب كنيد كه به فرد اجازه خواهد داد چندين بار به اين حوزه وارد و خارج شود كه براي آن بايد دليل منطقي داشته باشيد مثلا اگر راننده ترانزيت هستيد، كسب و كاري در نروژ داريد و يا خانواده تان در آنجا مقيم هستند با درخواستتان موافقت خواهد شد.

هرينه صدور ويزاي نروژ

براي صدور ويزاي نروژ بايد هزينه اي پرداخت كنيد. اكر كودكتان تا 6 سال سن دارد هزينه صدور ويزاي نروژ براي او رايگان خواهد بود اما اگر بين 6 تا 12 سال دارد مبلغ 35 يورو هزينه خواهد داشت. هم چنين براي بزرگسالان هزينه صدور ويزاي نروژ 60 يورو خواهد بود.

هرينه صدور ويزاهاي نروژ

تمديد ويزاي نروژ

افراد مي توانند با هر هدفي كه از سفر خود دارند يكي از ويزاهاي نروژ را دريافت كنند كه اعتبار آن 90 روز خواهد بود. بايد بدانيد ويزايي كه كشورهاي عضو حوزه شنگن صادر مي كنند قابل تمديد نمي باشد، البته بعضي از كشورها براي رفتن به نروژ آزاد هستند و لازم نيست ويزا دريافت كنند. در زمينه تمديد ويزا استثنائاتي وجود دارد مثلا اگر مدت اعتبار ويزاي اصلي كمتر از 90 روز باشد مي توان آن را تمديد كرد.

بازدید : 308
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي پرتغال

اگر در اين روز ها كشور پرتغال را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب كرده ايد. حتما تا كنون سوالاتي درباره ويزاي پرتغال براي تان به وجود آمده است. براي پاسخ گويي به اين سوالات و نحوه اخذ ويزاي فرانسه با ادامه مطلب همراه باشيد. در ادامه انواع ويزاي فرانسه و ويژگي هاي هر كدام را توضيح خواهيم داد.

تفاوت ويزا با گذرنامه و دعوتنامه

افرادي كه قصد سفر به كشور هاي خارجي را دارند، عموما اين يه اصطلاح را با هم اشتباه مي گيرند. ويزا در واقع همان طور كه گفته شده اجازه نامه و مجوز شما براي خروج از كشور و ورود به كشوري است كه براي آن ويزا گرفته ايد.

دعوتنامه برگه اي است كه توسط دوست، خانواده، كارفرما، دانشگاه و … كه ساكن آن كشور خارجي به عنوان مثال پرتغال هستند، براي شما ارسال مي شود و از شما مي خواهند كه به آن كشور سفر كنيد.

تفاوت ويزا با گذرنامه و دعوتنامه

ويزا در واقع نقش يك مجوز براي ورود شما به كشور پرتغال و يا هركشور ديگر را ايفاء مي كند. شما بدون ويزا قادر به سفر به اين كشور نخواهيد بود. پس از اين كه ويزاي پرتغال شما صادر شود، به پاسپورت شما الصاق مي شود. و شما طبق زمان بندي مندرج روي برگه ويزا و رواديد حق حضور در كشور پرتغال يا هر كشور ديگر را داريد.

در دعوتنامه فرد مي تواند تمام مسئوليت هاي مالي و اقامت شما را در مدت حضور در آن كشور بر عهده بگيرد كه از اين نظر بسيار مي تواند به دريافت ويزاي كشور پرتغال شما كمك كند. به طور خلاصه دعوتنامه برگه اي است كه به روند اخذ ويزاي پرتغال شما كمك كرده و تسريع مي بخشد. اما پاسپورت يك دفترچه است كه توسط كشور خودتان صادر شده و نشان دهنده هويت شما مي باشد. براي دريافت پاسپورت مي توانيد به مراكز پليس +10 مراجعه كنيد. ويزاي شما پس از صدور به پاسپورت تان الصاق مي شود.

سفارت پرتغال در تهران

سفارت پرتغال در تهران در دروس، بلوار شهرزاد، خيابان هدايت، كوچه روزبه، پلاك 16 واقع شده است.

ساعات كاري سفارت در روز هاي يكشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 15 مي باشد.

سفارت پرتغال در تهران

مدارك لازم جهت صدور ويزاي پرتغال

مداركي كه به صورت كلي بايد در وقت سفارت تحويل سفارت پرتغال براي اخذ ويزاي پرتغال دهيد شامل موارد ذيل است:

فرم ثبت نام ويزاهاي پرتغال، اصل شناسنامه، پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه، فيش حقوقي 6 ماه اخير (كه نشان دهد شما تمكن مالي مناسبي براي سفر به پرتغال و اخذ ويزاي تضميني پرتغال را داريد.)، دعوت نامه از طرف دوستان يا خانواده و يا كارفرما (به تسريع روند اخذ ويزاي فوري پرتغال كمك مي كند و كار راحت تر انجام مي شود.)، ارائه پاسپورت هايي كه اعتبار آن ها به اتمام رسيده است، در صورت داشتن كارت بازرگاني، كارت ارائه گردد، پيش رزرو هتل در كشور پرتغال و به همراه داشتن رسيد آن لازم است. گواهي اشتغال به كار براي كاركنان دولت و مراكز و شركت هاي خصوصي مورد نياز است. هم چنين چند قطعه عكس 4*3 به همراه داشته باشيد.

ترجمه شناسنامه و مدارك ديگر الزامي است.

اين موارد جزء موارد اصلي است كه حتما مي بايست داشته باشيد و به سفارت پرتغال در تهران تحويل دهيد. عواقب هرگونه اشتباه و سوء استفاده از مدارك بر عهده شخص مي باشد.

مدارك لازم جهت صدور ويزاي پرتغال

مراحل دريافت ويزاي پرتغال

براي دريافت ويزاي پرتغال بايد مراحل كلي را سپري كرد. عناوين اين مراحل به شرح زير است:

1-فرم ثبت نام ويزا

2- گرفتن وقت سفارت پرتغال

3- پيكاپ ويزا و پاسپورت

اگر مي خواهيد ويزاي فوري پرتغال را تهيه كنيد، ابتدا مي بايست مدارك مورد نظر و فرم هاي مربوطه را تهيه و آماده كرده و سپس براي دريافت ويزاي پرتغال اقدام به گرفتن وقت از سفارت پرتغال بكنيد. سپس در موعد مقرر مدارك خود را به سفارت برده و پس از ثبت نام براي اخذ ويزاي كشور پرتغال آن ها را تحويل مسئولين سفارت بدهيد. در مرحله بعد كه در حدود 3 هفته تا 1 ماه طول مي كشد، اگر شما پذيرفته شده باشيد بايد در موعدي كه قرار داده شده به سفارت رفته و عمليات انگشت نگاري و ديگر كار هاي اداري را انجام دهيد. پس از انجام اين كار مدارك شما براي پيكاپ آماده مي شوند سپس مي توانيد پس از اخذ ويزاي پرتغال به راحتي در موعد درج شده در برگه ويزا به پرتغال سفر كرده و از سفرتان لذت ببريد.

مراحل دريافت ويزاي پرتغال

انواع ويزاي پرتغال

براي ورود به كشور پرتغال ويزا هاي مختلفي وجود دارد. به عنوان مثال كشور پرتغال داراي ويزاي كاري، تحصيلي، ازدواج، پزشكي و توريستي است. اين كه شما كدام يك از اين ويزا ها را بايد دريافت كنيد، به هدف و انگيزه شما براي سفر به پرتغال مربوط مي شود. براي مثال اگر قصد بازديد از مراكز گردشگري و توريستي پرتغال را داريد بهتر است ويزاي توريستي كشور پرتغال را تهيه كنيد يا اگر بيماري خاصي داريد كه در كشور خود امكان درمان وجود ندارد مي توانيد براي ادامه روند درمان و معالجه خود وارد كشور پرتغال شده و ويزاي پزشكي كشور پرتغال را دريافت كنيد.

اخذ ويزاي كاري پرتغال

در سال هاي اخير افراد زيادي براي كار به كشور هاي اروپايي از جمله پرتغال مي روند. براي اخذ ويزاي پرتغال براي كار، هرچه قدر مدرك تحصيلي بالاتر باشد شانس دريافت ويزاي كاري پرتغال نيز افزايش مي يابد. يك راه ديگر براي كار كردن در پرتغال اين است كه كارفرامايي از كشور پرتغال براي شما دعوت نامه فرستاده و از شما براي كار در پرتغال دعوت كند. اگر شما در مصاحبه اين شغل قبول شويد، كارفرما يا شركت دعوت كننده مسئوليت شما را بر عهده گرفته و شما مي توانيد راحت تر ويزاي كاري دريافت كنيد. مزيت اين روش اين است كه شما از بدو ورود به پرتغال داراي شغل و حقوق هستيد و بعد از حدود 4 تا 5 سال كار در پرتغال مي توانيد براي اقامت دائم اين كشور اقدام كنيد. راه هاي ديگري نيز براي كار وجود دارد. براي مثال شما مي توانيد ابتدا ويزاي تحصيلي گرفته و هم زمان با تحصيل اجازه انجام كار پاره وقت و تمام وقت را بگيريد.

اخذ ويزاي كاري پرتغال

مداركي كه براي گرفتن ويزاي كاري كشور پرتغال نياز داريد شامل موارد زير است:

شناسنامه، دوقطعه عكس 4*3، گذرنامه معتبر، رزومه كاري، سند ازدواج، قرارداد كاري كارفرما يا دعوت نامه از سوي كارفرما كه براي شما ارسال شده و با استخدام شده در شركت خود موافقت كرده است.

مدرك رزرو هتل در كشور پرتغال يا هر مدرك ديگري كه نشان دهد شما در بدو ورود به كشور پرتغال داراي محل اقامت هستيد.

اخذ ويزاي پزشكي پرتغال

گاهي ممكن است فردي به بيماري مبتلا شده اما تجهيزات و علم مناسب در كشور خود براي درمان اين بيماري وجود نداشته باشد. در اين صورت فرد مي تواند براي ادامه درمان به كشور هاي ديگر از جمله پرتغال سفر كند. در اين صورت است كه شما نياز به ويزاي پزشكي پرتغال پيدا مي كنيد و براي سفر به پرتغال مي بايست ويزاي پزشكي دريافت كنيد.

مداركي كه مي تواند روند اخذ ويزاي پزشكي شما را تسريع بخشد، عبارت اند از: يك دعوت نامه از سوي دوست، خانواده و… كه مي تواند محل اقامت شما در اين سفر و هزينه هاي شما را تضمين كند. هم چنين مدارك بيماري مربوطه كه از پزشك معالج خود دريافت كرديد و مشخصات پزشك معالج شما در پرتغال در آن ثبت شده است نيز لازم است. اگر دعوت نامه از سوي خانواده و دوستان از پرتغال دريافت نكرديد، بايد مداركي كه نشان دهد شما وضعيت مالي مناسبي براي سفر به پرتغال داريد را ارائه دهيد.

اخذ ويزاي پزشكي پرتغال

اخذ ويزاي ازدواج پرتغال

يك راه به نسبت آسان براي گرفتن اقامت دائم در پرتغال استفاده از ويزاي پرتغال از طريق ازدواج با يك فرد پرتغالي و يا كسي است كه خود اقامت دائم اين كشور را گرفته است. اما اصولا ويزاي ازدواج در اين كشور به چند دسته تقسيم مي شود:

ويزاي كشور پرتغال از طريق ازدواج با يك پرتغالي

ويزا از طريق نامزدي با يك پرتغالي

ويزا از طريق ازدواج با يك فرد مقيم پرتغال

در ويزاي پرتغال از طريق ازدواج با يك پرتغالي شما مي توانيد اقامت تان را در تقريبا 1 سال بگيريد و بعد از 3 سال زندگي مشترك اقدام به گرفتن تابعيت پرتغالي بكنيد.

در مورد نامزدي با يك فرد پرتغالي ويزاي كشور پرتغال در كمتر از 3 ماه صادر شده و شما مي توانيد براي ازدواج به پرتغال رفته و تا 6 ماه وقت داريد، ازدواج كنيد.

اما با ازدواج با كسي كه مقيم پرتغال است شما بعد از سه سال مي توانيد اقامت دائم بگيريد.

اخذ ويزاي ازدواج پرتغال

اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال

شما در كشور پرتغال مي تواندي در 3 مقطع ليسانس، فوق ليسانس و دكتراي تخصصي تحصيل كنيد. دوره تحصيل در مقطع ليسانس 4 ساله است و در طول تحصيل مي توانيد در هفته حدود 10 ساعت كار كنيد. مقطع فوق ليسانس در اين كشور 2 ساله است و در طول مدت تحصيل مي توانيد 20 ساعت در هفته كار كنيد. اما اگر قصد تحصيل در مقطع دكترا را داريد بايد عرض كنيم مدت تحصيل در مقطع دكترا حدود 4 تا 5 سال است و در طول مدت تحصيل مي توانيد به صورت هفته اي 30 ساعت كار كنيد. پس از اتمام هر يك از اين دوره هاي تحصيلي به راحتي مي توانيد براي اقامت پرتغال تلاش كنيد. اصولا دانشگاه هاي پرتغال از كيفيت مطلوبي به نسبت ديگر دانشگاه هاي اروپا برخوردار نيستند. پس قبل از اقدام براي اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال ابتدا در اين باره تحقيق كنيد.

اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال

اخذ ويزاي توريستي پرتغال

كشور پرتغال در جنوب غربي اروپا واقع شده و مانند بسياري از كشور هاي اروپايي زيبايي و جاذبه هاي گردشگري و توريستي بي نظيري در تور پرتغال دارد كه همه ساله مردم زيادي از اقصي نقاط جهان از جمله ايران وارد اين كشور مي شوند. قبل از هر چيز بايد عرض كنيم كشور پرتغال يكي از كشور هاي عضو تعهد شينگن است. و شما براي سفر به اين كشور مي بايست ويزاي توريستي پرتغال مختص شينگن را دريافت كنيد.

مداركي كه بايد به طور كلي در ويزاي توريستي ارائه دهيد شامل موارد زير است:

شناسنامه، گذرنامه داراي اعتبار حداقل 3 ماه، دو قطعه عكس 4*3، گواهي اشتغال به كار، فيش حقوقي، در صورت لزوم دعوت نامه از دوستان و خانواده ساكن پرتغال، رسيد رزرو هتل در پرتغال.

اخذ ويزاي توريستي پرتغال

انواع ويزاي پرتغال از نظر تعداد ورود به پرتغال

در كشور هاي حوزه شينگن ويزاي توريستي به صورت تك ورود (single entry) و چند بار ورود (multiple entry) صادر مي شود. در كشور پرتغال نيز ويزاي توريستي به صورت چند بار ورود ارائه مي شود. به اين ترتيب شما در طي مدت زمان اعتبار ويزاي پرتغال چند بار مي توانيد وارد خاك پرتغال شده و از آن خارج شويد و دوباره وارد پرتغال شويد. اما اين نكته را در نظر بگيريد كه حتما اين كار را در زمان قانوني مندرج در برگه ويزاي پرتغال انجام دهيد.

معمولا در برگه ويزا يك تاريخ شروع، يك تاريخ پايان و يك تاريخ اعتبار درج شده است. شما مي بايست در مدت زمان ما بين تاريخ شروع و پايان وارد كشور پرتغال شده و سپس در موعد مقرر از كشور پرتغال خارج شويد يا در صورت لزوم مي توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد تا با مشكلي مواجه نشويد.

انواع ويزاي پرتغال از نظر تعداد ورود به پرتغال

هزينه دريافت ويزاي پرتغال

هزينه ويزاي فوري پرتغال به شرايط سني متقاضي بستگي دارد و به شرح ذيل است:

هزينه صدور ويزا براي كودكان زير 6 سال رايگان است.

هزينه صدور ويزا براي كودكان بين 6 تا 12 سال 35 يورو مي باشد.

هزينه صدور ويزا براي افراد بالاي 12 سال 60 يورو مي باشد.

شرايط تمديد ويزاي پرتغال

شما پس از دريافت ويزا در شرايط مختلف مي توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد. اما اين نكته را به خاطر داشته باشيد اگر به هر دليلي نتوانستيد ويزاي پرتغال را تمديد كنيد، شما موظفيد از كشور خارج شويد يا راهي براي تمديد ويزا پيدا كنيد. دانشجويان و محصلاني كه ويزاي تحصيلي گرفته اند و اعتبار ويزاي آن ها تمام شده است مي توانند ويزاي كاري دريافت كنند و به دنبال كار بگردند و سپس سعي در گرفتن اقامت دائم كنند. افرادي كه با يك پرتغالي ازدواج مي كنند مي توانند پس از 3 سال اقامت دائم بگيرند. عدم تمديد به موقع ويزا عواقبي را به دنبال دارد كه شما مسئول آن هستيد و ممكن است در دفعات بعدي در دادن ويزا به شما سخت گيري و جديت بيش تري به خرج دهند. پس مواظب اين موضوع باشيد و كار را به روز هاي اخر موكول نكنيد تا دچار مشكل نشويد.

شرايط تمديد ويزاي پرتغال

نكات مهم در هنگام دريافت ويزاي پرتغال

نكات مهمي كه مي بايست در نظر بگيريد اين است كه در روز وقت سفارت و مراحل انگشت نگاري حتما خودتان به سفارت برويد و از افراد ديگر نخواهيد اين كار را براي تان انجام دهند. چون اين كار مشكلاتي را به همراه دارد و حتي ممكن است ديگر به شما ويزا ندهند.

مدارك تان بايد در دارالترجمه و توسط مترجم ماهر ترجمه شود.

از حمل دوربين عكاسي و فيلم برداري در داخل سفارت پرتغال جدا خودداري كنيد.

كودكان زير 12 سال نياز به انجام انگشت نگاري ندارند.

كودكان زير 12 سال مي توانند در هنگام وقت سفارت حضور پيدا نكنند.

از تحويل مدارك خود به آژانس هاي غير مجاز جدا خودداري كنيد.

نكات مهم در هنگام دريافت ويزاي پرتغال

نتيجه گيري

قبل از اقدام به ثبت نام براي ويزاي فوري پرتغال ابتدا تحقيق كنيد كه مي بايست براي كدام نوع ويزا اقدام كنيد. سپس مراحل را طبق مطالب موجود در اين مقاله انجام دهيد. اميدواريم بتوانيد به راحتي ويزاي پرتغال را دريافت كرده و سفر خوشي را در دوران اقامت تان در پرتغال داشته باشيد و از زيبايي هاي چشم گير و اماكن گردشگري منحصر به فرد پرتغال ديدن كنيد.

در پايان اين مقاله از شما مخاطبين محترم سپاس گزاريم كه اين مقاله را مطالعه كرديد. تلاش ما انتقال اطلاعات كاربردي و مفيد به شما عزيزان بوده است. اميدواريم در اين كار موفق بوده باشيم.

بازدید : 318
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي فرانسه

ويزاي فرانسه براي سفر به اين كشور الزامي است. فرانسه يكي از كشور هاي ايده آل در زمينه تجارت، گردشگري، تحصيل و زندگي است و افراد زيادي به دنبال سفر به فرانسه هستند. اما براي اين كار قطعا نياز به ويزاي فرانسه داريد تا بتوانيد براي گردشگري، تحصيل، كار و حتي زندگي در اين كشور اقامت بگيريد. در اين مقاله سعي شده است تا هر آن چه براي گرفتن ويزاي كشور فرانسه نياز داريد، به تفسير شرح داده شود.

راهنماي سفر به فرانسه

ويزا چيست؟

ويزا در واقع اجازه نامه يا برگه اي است كه به پاسپورت شما الصاق شده و اجازه ورود شما به فرانسه يا هر كشور ديگري را مي دهد. شما نيز طبق مندرجات موجود در ويزا بايد رفتار كنيد و در زمان مقرر به كشور باز گرديد. بدون داشتن ويزا امكان مسافرت به فرانسه ميسر نيست و به هيچ وجه نمي توانيد قانونا وارد فرانسه شويد. گرفتن ويزا كار چندان راحتي نيست و پروسه خاص خود را دارد اما اگر براي تان از كشور مقصد دعوتنامه ارسال شود، روند اخذ ويزاي فرانسه تان تسريع و تسهيل مي گردد.

تفاوت ويزا با پاسپورت

گذرنامه يا پاسپورت دفترچه اي كه هويت شما را مشخص مي كند و توسط كشور تان صادر مي شود. به اين ترتيب كه شما با مراجعه به پليس +10 و گذارندن مراحل مختلف مي توانيد اقدام به دريافت پاسپورت بكنيد. اما ويزا همان طور كه قبلا گفته شد اجازه نامه و برگه خروج شما از كشور و ورود به فرانسه يا هر كشور ديگر مي باشد كه توسط كشور مقصد صادر شده و به پاسپورت شما الصاق مي شود. مدت زمان اعتبار پاسپورت معمولا 5 سال است اما مدت اعتبار ويزاهاي فرانسه و يا هر كشور ديگر بسته به نوع آن متفاوت است.

تفاوت ويزا با پاسپورت

سفارت فرانسه در ايران

شما براي اخذ ويزاي تضميني فرانسه بايد به سفارت فرانسه در تهران مراجعه كنيد.

آدرس سفارت فرانسه: تهران، خيابان نوفل لوشاتو، پلاك 66-64 است.

ساعت كاري اين سفارت از روز يكشنبه تا پنجشنبه مي باشد.

ويزاي فرانسه شما را قسمت كنسولگري سفارت صادر مي كند. كه ساعات كاري اين بخش به اين شكل است. از روز هاي دوشنبه تا چهارشنبه در وقت اداري داير مي باشد.

براي تحويل گذرنامه و دريافت مدارك بايد در روز هاي يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 تا 15 به اين بخش مراجعه كنيد.

سفارت فرانسه در ايران

انواع ويزاي فرانسه

همان گونه كه مي دانيد افراد با انگيزه هاي مختلف براي ويزاي فرانسه اقدام مي كنند، كه اين خود باعث به وجود آمدن اقسام مختلف ويزا شده است. اگر براي گشت و گذار و اهداف توريستي وارد فرانسه مي شويد، شما به ويزاي توريستي فرانسه احتياج داريد. اگر مي خواهيد خانواده و خويشاوندان خود را ببينيد، نياز به ويزاي خانوادگي پيدا مي كنيد. يا اگر از دانشگاه هاي فرانسه پذيرش گرفته ايد بايد براي ويزاي تحصيلي فرانسه اقدام كنيد.

يا ممكن است از يكي از شركت هاي متعلق به فرانسه دعوتنامه كاري دريافت كرده باشيد كه در اين صورت شما بايد ويزاي كاري بگيريد. دلايل ديگري نيز براي اخذ ويزاي فوري فرانسه وجود دارد. مثلا شما مي خواهيد براي ادامه درمان خود به فرانسه سفر كنيد در اين جا بحث ويزاي پزشكي پيش مي آيد يا قصد ازدواج با يك تبعه فرانسوي يا مهاجري كه در فرانسه اقامت دارد را داريد.

اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه

اگر علاقه مند به ادامه تحصيل در دانشگاه هاي فرانسه هستيد. در ابتدا و قبل از اقدام براي اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه مي بايست در آزمون زبان فرانسه كه توسط سفارت فرانسه و دانشگاه تهران برگزار مي گردد شركت كنيد و حداقل نمره قبولي را بگيريد، تا بتوانيد براي دريافت ويزاي تحصيلي فرانسه اقدام كنيد.

براي دريافت و پذيرش ويزا از كشور فرانسه شما نياز به مدارك و شرايط خاصي داريد كه در زير بيان مي شوند:

  1. نوشتن يك شرح حال و بيوگرافي از خودتان
  2. مشخص كردن انگيزه و هدف سفر به فرانسه و اخذ ويزا
  3. توصيه نامه از 2 استاد از دانشگاهي كه قصد پذيرش در آن را داريد.
  4. مداركي درباره سوابق كاري و مهارتي
  5. مدارك تحصيلي
  6. مدرك زبان فرانسوي، چرا كه در دانشگاه هاي فرانسه تدريس به زبان فرانسه انجام مي شود.

اخذ ويزاي تحصيلي فرانسه

اخذ ويزاي كاري فرانسه

ويزاي كاري فرانسه به سختي صادر مي شود، زيرا كشور فرانسه به نسبت ديگر كشور هاي اروپايي جمعيت بيش تري دارد و به نيروي كار از خارج از كشور خود نياز ندارد. اما اگر شما ويزاي تحصيلي در فرانسه را گرفته باشيد مي توانيد با اين ويزا به طور قانوني كار كنيد. در غير اين صورت به سختي ويزاي كشور فرانسه براي كار داده مي شود، اما روند آن به اين شكل است كه بايد فردي يا شركتي در فرانسه براي شما دعوتنامه كاري ارسال كند. البته مي بايست اين آگهي استخدام به مدت 3 ماه در كشور فرانسه انتشار يابد و اگر فرد مورد نياز براي اين شغل پيدا نشد. به مدت 3 ماه ديگر در كشور هاي اتحاديه اروپا منتشر شود و باز هم اگر متقاضي براي اين شغل پيدا نشد آن گاه شما مي توانيد از آگهي استخدام اين شغل كه در جهان صادر مي شود استفاده نماييد و دعوتنامه كاري دريافت كرده و سپس براي گرفتن ويزاي فرانسه تلاش كنيد.

اخذ ويزاي كاري فرانسه

اخذ ويزاي پزشكي فرانسه

امروزه افراد زيادي به جهت نبودن امكانات پيشرفته پزشكي و تخصص هاي عالي براي درمان بيماري شان راهي كشور هاي اروپايي از جمله فرانسه مي شود. فرانسه مانند ديگر كشور هاي اروپايي مثل آلمان و انگليس از قدرت بسيار خوبي در پزشكي برخوردار است و هر ساله بيماران زيادي از كشور مان راهي فرانسه مي شوند و براي دريافت ويزاي فوري فرانسه اقدام مي كنند.

مدارك خاصي كه براي اخذ ويزاي درماني و پزشكي مورد نياز است شامل موارد زير مي شود:

1-فرم تقاضاي بيمار براي رفتن به فرانسه به منظور ادامه مراحل درماني

2- گذرنامه معتبر

3- يك قطعه عكس 4*3

4- نام بيمارستان و پزشك مورد نظر كه قصد دارد درمان شما را بر عهده بگيرد به همراه اطلاعاتي درباره هزينه تقريبي درمان شما.

5- داشتن مداركي دال بر متمكن بودن شما براي اقامت موقت در فرانسه و درمان.

اخذ ويزاي ازدواج فرانسه

يكي از راه هاي به نسبت آسان اخذ ويزا و اقامت دائم فرانسه، ازدواج با يك فرد فرانسوي و يا كسي كه توانسته اقامت دائم فرانسه را بگيرد، مي باشد. در اين حالت شما اگر با يك مرد يا زن فرانسوي ازدواج كنيد مي توانيد در مدت زماني اقامت دائم و تابعيت آن كشور را بگيريد. اما توجه داشته باشيد كه فرد مورد نظر بايد مسئوليت تامين هزينه هاي زندگي دو نفر را برعهده گرفته و اين موضوع را اثبات كند. اين شخص بايد داراي منزل مسكوني براي زندگي دو نفر باشد. البته اگر فكر مي كنيد با ازدواج سوري با يك فرد فرانسوي مي توانيد اقامت دائم فرانسه را گرفته و سپس از هم جدا شويد، بايد بگوييم سخت در اشتباهيد. دولت فرانسه قوانين سفت و سختي در اين باره دارد و در صورت پي بردن به چنين قضيه اي مسئوليت قبول ضرر و زيان و مشكلات بعدي را بايد بپذيريد.

اخذ ويزاي ازدواج فرانسه

براي كساني كه با يك تبعه فرانسوي ازدواج كرده اند و مي خواهند تابعيت دائم فرانسه را بگيرند، شرايط خاصي وجود دارد. از جمله اين كه بايد 4 سال از ازدواج شان گذشته باشد. اگر ازدواج شان در خارج از كشور فرانسه اتفاق افتاده بايد اين موضوع به اداره ثبت فرانسه اطلاع داده شود. اگر زن و شوهر در خارج از فرانسه زندگي كرده باشند، همسر فرانسوي بايد در اداره فرانسويان خارج از كشور عضو باشد.

اخذ ويزاي توريستي فرانسه

فرانسه كشوري است پر از جاذبه هاي گردشگري و توريستي و يكي از علل مهم مسافرت ايرانيان با تور فرانسه و اخذ ويزاي تضميني فرانسه، استفاده از جاذبه هاي گردشگري زيبا فرانسه و لذت گذراندن يك عصر زيبا در كنار برج ايفل است. كشور فرانسه از ساليان گذشته به عضويت پيمان شينگن در آمده است. لذا اگر مي خواهيد به عنوان توريست ويزاي فوري فرانسه را دريافت كنيد بايد ويزاي شينگن بگيريد.

ويزاي شينگن در نوع بلند مدت و كوتاه مدت است. البته اگر دوستان يا آشنايان شما در فرانسه براي تان دعوتنامه ارسال كنند، كار شما براي گرفتن ويزاي فرانسه راحت تر مي شود و مي توانيد به راحتي به اين كشور حوزه شينگن سفر كرده و از جاذبه هاي آن لذت ببريد.

اخذ ويزاي توريستي فرانسه

مراحل اخذ ويزاي فرانسه

اخذ ويزاي تضميني فرانسه و ديگر كشور ها يك مراحل كلي دارد كه شامل موارد زير است:

  1. فرم ثبت نام ويزا
  2. گرفتن وقت سفارت فرانسه
  3. پيكاپ ويزا و پاسپورت

در مرحله اول شما بايد يك فرم براي ثبت نام ويزاي فرانسه پر كنيد. اين فرم شامل اطلاعات شناسايي، دليل سفر به فرانسه، فيش حقوقي، در صورت لزوم دعوتنامه و …. مي باشد.

پس از پر كردن اين فرم شما بايد براي سفارت وقت بگيريد و در موعد مقرر به سفارت رفته و مدارك خود را ارائه دهيد و در صورت لزوم براي برخي از ويزا ها بايد مورد مصاحبه قرار بگيريد. پس از ارائه مدارك و انگشت نگاري هاي انجام شده، شما بايد حدود 2 الي 3 هفته منتظر بمانيد تا جواب درخواست ويزا ارسال شود. اگر شما در مصاحبه قبول شده باشيد. مدارك شما براي پيكاپ آماده مي شود. يعني ويزا و پاسپورت تان به سفارت ارسال شده و اين دو به هم الصاق مي شوند.

مراحل اخذ ويزاهاي فرانسه

مدارك لازم براي صدور ويزاي فرانسه

مداركي براي درخواست ويزا نياز داريد شامل موارد زير است:

1-فرم درخواست ويزاي فرانسه

2- دو قطعه عكس 3.5 در 4.5 سانتي متر

3- در صورت لزوم دعوتنامه از سوي دوستان، خانواده و ….

4- شناسنامه

5- پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماه

6- گواهي يا سندي كه نشان دهد شما تمكن مالي مناسب براي اقامت در فرانسه را داريد.

7- داشتن يكي از موارد (فيش حقوقي 6 ماه آخر، كارت بازرگاني، گواهي اشتغال به كار، گواهي دريافت مستمري و….)

8- سند مشخص كننده داشتن بيمه پزشكي

لازم به ذكر است كه اين مدارك بسته به شرايط ممكن است كمي كم يا زياد شوند، مثلا به تناسب شغل و سمت شما ممكن است به مدارك ديگري نياز داشته باشيد. اما به طور كلي به همين شكل است.

تعداد دفعات اجازه ورود به كشور فرانسه

تعداد دفعات اجازه ورود به كشور فرانسه

دقت كنيد كه در برگه ويزا يك تاريخ جهت شروع مسافرت، يك تاريخ براي اتمام مسافرت و يك مدت اعتبار براي اقامت دارد كه مي بايست شما در اين بازه وارد كشور فرانسه شده و سپس در مدت تعيين شده به كشور بازگرديد. اين كه پس از دريافت ويزا چند بار مي توانيد وارد فرانسه شده و به سرزمين خود باز گرديد كاملا به نوع ويزايي كه گرفتيد بستگي دارد.

ويزاهاي فرانسه از نظر تعداد ورود به خاك فرانسه به 3 دسته تقسيم مي شوند:

ويزاي تك ورود (single entry)

شما با داشتن اين نوع ويزا، درطي تاريخ اعتبار ويزا تنها يك بار مي توانيد وارد خاك فرانسه شده و به كشورتان بازگرديد.

ويزاي دو بار ورود (double entry)

در اين نوع ويزا شما مي توانيد در مدت اعتبار ويزاي فرانسه تان دوبار وارد خاك فرانسه شده و سپس به كشور تان بازگرديد.

ويزاي چند بار ورود (multiple entry)

اگر شما براي اين نوع ويزاي فوري فرانسه اقدام كرده باشيد، شما در طول بازه اعتبار ويزاي فرانسه مي توانيد چند بار از خاك خود خارج شده و وارد فرانسه شويد.

مدارك لازم براي صدور ويزاهاي فرانسه

تمديد ويزاي فرانسه

اگر به هر دليلي اعتبار ويزاي كوتاه مدت تان رو به اتمام بود يا بايد آن را تمديد كنيد يا از كشور فرانسه خارج شويد. براي دانشجويان كه دوره تحصيل شان تمام شده است، مي توانند براي پيدا كردن كار در فرانسه ويزاي تحصيلي خود را تمديد كرده و در مدت زمان مقرر به دنبال كار بگردند. افرادي كه با كسي كه اقامت دائم فرانسه را گرفته است، ازدواج مي كنند، بعد از مدت زمان تقريبا 4 سال مي توانند ويزاي خود را تمديد كرده و ويزاي دائم بگيرند. اما همان طور كه گفتيم بايد قبل از اتمام اعتبار ويزا اقدام به تمديد آن كنيد. چرا كه عدم تمديد به موقع ويزاي فرانسه عواقبي را به دنبال دارد كه شما مسئول آن هستيد. به عنوان مثال ممكن است دفعات بعدي براي گرفتن يكي از ويزاهاي فرانسه دچار مشكلات سختي شويد و به همين راحتي به شما ويزاي فرانسه ندهند. پس هر چه زود تر پيش از اتمام اعتبار ويزا براي تمديد آن اقدام كنيد.

هزينه اخذ ويزاي فرانسه

براي دريافت ويزاهاي فرانسه نياز به پرداخت مقداري هزينه تنها براي بررسي مدارك و ثبت نام تان داريد. اين هزينه بسته به گروه سني متفاوت است.

گروه سني 0 تا 6 سال: بررسي و صدور ويزاي فرانسه رايگان است.

گروه سني 6 تا 12 سال: بررسي و صدور ويزا براي اين افراد 35 يورو مي باشد.

گروه سني 12 سال به بالا: بررسي و صدور ويزاي ;a,v فرانسه براي اين افراد 60 يورو مي باشد.

به اين مبالغ مقدار 25 يورو براي بررسي مدارك اضافه كنيد.

هزينه اخذ ويزاهاي فرانسه

نكات مهم براي دريافت ويزاي فرانسه

نكات مهمي كه براي حضور در سفارت فرانسه و اخذ ويزا اهميت دارد شامل موارد زير است:

  1. از به همراه داشتن دوربين عكاسي، فيلم برداري و….. خودداري كنيد.
  2. سعي كنيد فرم ها را با صداقت كامل پر كنيد چرا كه هر اشتباه سهوي يا عمدي از سوي شما در تحويل مدارك و پر كردن فرم ها عواقب ناگواري به همراه دارد. و ممكن است براي هميشه از گرفتن ويزاي فرانسه محروم شويد يا دفعات بعد به طور جدي تري به پرونده شما رسيدگي شود.
  3. هر فردي كه درخواست دريافت رواديد دارد بايد خودش شخصا در سفارت حضور پيدا كند و استفاده از ديگر افراد مشكلات بعدي را ايجاد كرد. البته كودكان زير 12 سال نياز به حضور ندارند.
  4. صدور ويزا تنها از طريق سفارت فرانسه در ايران انجام مي گيرد، لذا از مراجعه به آژانس ها و ديگر مراكز خودداري كنيد.

نتيجه گيري

حالا كه به پايان اين مقاله رسيديم، بايد عرض كنيم كه تمام سعي مان بر اين بود تا اطلاعات جامعي درباره اخذ رواديد و ويزاي فرانسه و مراحل و روش هاي گرفتن اين ويزا را به شما همراهان گرامي مان ارائه كنيم. تا در صورت مسافرت به اين كشور زيباي اروپايي مراحل كارتان را راحت و سريع تر انجام داده و تنها دغدغه تان لذت بردن از جلوه هاي بي نظير كشور فرانسه باشد.

آرزومنديم سفر دلپذيري را به پاريس زيبا داشته باشيد.

بازدید : 327
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي بلژيك

شايد شما يا يكي از آشنايانتان قصد داشته باشد در مورد نحوه دريافت ويزاي بلژيك اطلاعات بيشتري كسب كند يا اينكه براي سفر به بلژيك، به دنبال نوع ويزاي مناسب هستيد. در اين مطلب تلاش كرده ايم همه آنچه را كه بايد در مورد ويزاي بلژيك بدانيد، يكجا گرد هم آورده باشيم.

تفاوت ويزا با پاسپورت

در تعريف ويزا مي توان گفت ويزا به برگه‌اي گفته مي شود كه بر طبق آن، يكي از نمايندگان كشور مقصد، درخواست فرد را براي ورود به آن كشور تأييد كرده است. اين برگه ضميمه گذرنامه مي شود و نشان مي دهد كه ورود فرد متقاضي به كشور ديگر بدون مشكل است.

اشتباه گرفتن مفاهيم ويزا با گذرنامه و پاسپورت براي بسياري از افراد مشكل ساز است درحالي كه ميان آنها تفاوت هاي آشكاري وجود دارد. درواقع گذرنامه و پاسپورت يك معناي واحد دارند و با معنا و كاربرد ويزا متفاوت اند. پاسپورت توسط كشوري كه فرد در آن متولد شده و در حال زندگي كردن در آنجا است صادر مي شود و نشان از هويت و اعتبار فرد گيرنده دارد، دركل يك شناسنامه هويت محسوب مي‌شود. اما ويزا توسط كشور مقصد صادر شده و اجازه آن كشور را مبني بر ورود فرد اعلام مي‌دارد.

ويزا به كشوري بستگي دارد كه متقاضي به آن سفر مي‌كند اما به همراه داشتن پاسپورت براي سفر كردن به همه كشورهاي خارجي لازم و ضروري است. تفاوت ديگر ميان اين دو ازلحاظ اعتبارشان مطرح مي‌شود، اعتبار ويزا موقتي است و كشور مقصد تعيين كننده آن است، اما پاسپورت به طور معمول داراي اعتبار پنج ساله است.

زماني كه فرد گردشگر و سفركرده به كشور خود باز مي گردد، بايد پاسپورت خود را همچنان به همراه داشته باشد اما به همراه داشتن ويزا لازم نيست.

تفاوت ويزا با پاسپورت

سفارت بلژيك

خود كلمه سفارت در فارسي معين به معناي ميانجي گري و وساطت است. سفارت به منظور انجام شدن كارهاي مربوط به يك كشور در كشور ديگر احداث مي‌شود. كه كليه اسناد و مدارك و بايگاني‌ها در اين مكان‌ها ازنظر مسائل سياسي صيانت مي‌شوند و كاملاً مكاني محرمانه به حساب مي‌آيد.

كشور بلژيك يك كشور اروپايي پرطرفدار است كه عوامل مختلف موجب طرفداري اين كشور مي شود ازجمله: مسائل سياسي، سيستم مالياتي متعادل، مسائل اقتصادي و تمدن تاريخي و فرهنگي اين كشور و… . از همه مهمتر داشتن امنيت آن براي همگان موضوعي پراهميت است و حتي مأمورين نيز براي ورود به سفارت بايد از خود مسئول سفارت اجازه بگيرند.

علت اينكه گفته مي‌شود براي سفر به بلژيك بايد ويزاي شينگن داشته باشيد اين است كه كشور بلژيك در جوار كشورهاي مهم عضو پيمان شينگن كه شامل: فرانسه، آلمان، هلند و لوكزامبورگ است، قرار دارد.

سفارت بلژيك

ساعت كاري سفارت بلژيك

سفارت بلژيك به منظور ارائه خدماتي ازجمله ارائه ويزاي بلژيك همه روزه به جز روزهاي شنبه اين سفارت كار خود را از ساعت 8 صبح آغاز كرده و تا 16:30 ادامه دارد. مدارك دريافتي را اين سفارت تا نيم ساعت قبل از اتمام وقت كاري تحويل مي‌گيرد. وقت ايرانيان براي امور ازدواج، طلاق و دانشجويي، روزهاي چهارشنبه از ساعت 14 الي 16 است. پنجشنبه‌ها مخصوص امور تجاري است.

تعيين وقت سفارت براي اخذ ويزاي بلژيك

قبل از هر چيزي بايد نام درج‌شده شخص در فرم با نام فردي كه وقت سفارت بلژيك گرفته هم خواني داشته باشد. بعد از اينكه فرد وارد سايت اينترنتي شد و فرم درخواست خود را تكميل كرد ديگر آن فرم ثبت شده و به هيچ وجه نمي‌توان در آن تغييري ايجاد كرد. داشتن كپي از فرم آنلايني كه به صورت اينترنتي تكميل شده لازم است. براي گرفتن وقت سفارت بلژيك، بايد حدوداً 8 هفته قبل از تاريخ مشخص شده براي سفر اقدام كرد.

تعيين وقت سفارت براي اخذ ويزاي بلژيك

مدارك لازم براي اخذ ويزاي بلژيك

  • ارائه عكس 3*4، آن هم جديد، تمام رخ، با پشت زمينه روشن و رنگي
  • كپي از تمامي صفحات شناسنامه به صورت پشت و رو
  • استعلام حساب بانكي فرد به مدت سه ماه اخير
  • ارائه نمودن كليه مدارك شخصي فرد براي اخذ ويزاي تضميني بلژيك لازم است، كه در صورت دانشجو بودن همراه داشتن كارت دانشجويي و در صورت استاد بودن همراهي كارت عضو هيئت علمي ضروري است.
  • فرد حتماً بايد براي ارائه مدارك و انگشت نگاري حضوراً حاضر شود و شخصاً به امضاي مدارك ارائه شده به منظور اخذ ويزاي بلژيك حضور يابد.
  • افراد بازاري و كسبه بايد جواز كسب هاي خود را ارائه كنند.
  • اگر فرزندي خود به تنهايي قصد گرفتن ويزاي كشور بلژيك را دارد حتماً بايد رضايت نامه‌اي جهت موافقت والدين آن هم به صورت محضري نمايان كند.
  • شخص متقاضي بايد حداقل موجودي حساب بانكي‌اش 40 ميليون تومان باشد.
  • افراد دولتي هم بايد كپي مدارك كارگزيني داشته باشند.
  • بايد گذرنامه اصل را كه 6 ماه اعتبار دارد به همراه داشته باشيد وجود اين گذرنامه اعتبار ويزاي بلژيك را دوچندان خواهد كرد.
  • اگر شخصي داراي سند مالكيت باشد حتماً بايد كپي مدارك مالكيت خود را براي ويزاي تضميني بلژيك ارائه دهد.
  • ازجمله هزينه‌هايي كه براي اخذ ويزاي بلژيك بر عهده خود متقاضي است و بايد مبلغي به ميزان 60 يورو پرداخت كرد هزينه صندوق سفارت است.
  • دعوت نامه زماني براي اخذ ويزا اعتبار دارد كه فرد از طرف يك شركت بلژيكي دعوت شده باشد درغير اين صورت فاقد اعتبار خواهد بود.
  • مشخص شدن مكان اقامت و رزرو هتل و بليت بر عهده خود شخص متقاضي است البته قبل از صدور ويزا از كشور بلژيك تعيين مي‌شود.
  • از همه مهم‌تر زبان تمام مدارك ارائه شده در ويزا بايد به زبان انگليسي ترجمه شود.

مدارك لازم براي اخذ ويزاي بلژيك

انواع ويزاي بلژيك

دو عامل اصلي مشخص كننده نوع ويزاي بلژيك هستند: هدف اصلي متقاضي براي سفر به آن كشور و قوانيني كه اين كشور براي اعطاي ويزا به متقاضي وضع مي‌كند. ويزاي توريستي، كاري، اقامتي، پزشكي و… از نوع ويزاهاي رايج و پرطرفدار هستند. موضوع حائز اهميت، تاريخ شروع و اتمام اقامت است كه مسافران بايد با در نظر گرفتن اين بازه‌هاي زماني مشخص، مدت اقامتشان را تنظيم كنند.

اخذ ويزاي كاري بلژيك

يكي از طرق مهاجرت به بلژيك كه لازمه ي اخذ ويزاي بلژيك مي باشد، ويزاي كاري است. پايتخت كشور بلژيك شهري به نام بروكسل است كه ازلحاظ شغلي شرايط بهتري نسبت به ساير شهرهاي اين كشور دارد. ويزاي كاري بلژيك ازلحاظ اين كه نسبت به ساير ويزاهاي بلژيك راحت تر به اقامت دائم تبديل مي شود حائز اهميت است؛ يعني شخصي بعد از سه سال اخذ ويزاي كاري بلژيك مي‌تواند براي دريافت اقامت دائم اقدام نمايد. به دو روش مي‌توان ويزاي كاري بلژيك را به دست آورد؛ يكي اينكه كسب كردن شغل بعد از دريافت جست وجوي كاري، دوم اينكه داشتن دعوت نامه كاري از طرف كارفرمايي كه در بلژيك اقامت دارد.

براي راه اول شرط به اين صورت است كه كارفرما دو بار متوالي به مدت سه ماه آگهي استخدام كاري منتشر مي كند. اگر فردي براي كار كردن پيدا نشد كارفرما مي تواند دعوت نامه كار صادر كند با كسب اجازه از سازمان مهاجرت.

راه دوم نيز اين است كه چون ويزاي جست وجوي كاري به صورت شش ماهه ارائه مي شود شخص مي‌ تواند فرصت شش ماهه براي كار كردن در بلژيك داشته باشد اگر اين مدت را پشت سر بگذراند و ويزاي جست وجوي كاري بلژيك به ويزاي كاري بلژيك انتقال مي‌ يابد.

اخذ ويزاي كاري بلژيك

اخذ ويزاي تحصيلي بلژيك

كشور بلژيك به علت اينكه قلب اروپا محسوب مي شود، فرصت مناسبي براي واردشدگان به اين كشور است تا از فضاي تاريخي و همچنين تحصيلي براي رشد خود استفاده كنند و همين امر به اخذ ويزاي تحصيلي بلژيك اعتباري بيشتر مي دهد. مردم بلژيك داراي سه زبان بومي، هلندي، آلماني و فرانسوي هستند و زبان شيرين انگليسي نيز در ميان مردمان بلژيك رواج دارد.

چهار دليل مشخص شده زير، اهميت تحصيل در بلژيك را بيان مي‌ دارند:

1. هزينه هاي تحصيل در بلژيك؛ كه خود شامل بورسيه‌هاي دولتي و خصوصي است

2. مي‌توان به زبان انگليسي تحصيل داشت و همزمان سه زبان ديگر را نيز فراگرفت

3. بهره مندي از برنامه هاي EMBA و MBA

4. داشتن فرصت تحصيل دريكي از تاريخي ترين و جذاب ترين كشورهاي اروپايي

مداركي كه براي اخذ ويزاي تحصيلي بلژيك لازم است شامل گواهي صادر شده از طرف پليس كه اعلام دارد از قبل سابقه كيفري يا جرم نداشته باشيد، ارائه ريزنمرات سال آخر متوسطه و مدارك ديپلم به صورت اصل و كپي. ارائه گذرنامه‌اي با بيش از 12 ماه اعتبار و گواهي پزشكي كه صحت سلامتي فرد را تأييد كند.بيشتر اين مدارك ارائه شده با مدارك ساير ويزاهاي بلژيك مشابه اند.

چگونگي اپلاي براي ويزاي تحصيلي بلژيك

خود واژه اپلاي به معناي پذيرش تحصيلي از جانب دانشگاه‌هاي خارج از كشور است. ابتدا بايد دريكي از مؤسسات تحصيلي معتبر بلژيك ثبت نام كنيد و هزينه هاي مورد نظر آن موسسه را پرداخت كنيد. مرحله بعدي اپلاي تحصيلي بلژيك، كسب اطلاعاتي از سفارت خانه بلژيك در كشور خود است تا راهنمايي شويد كه آيا اخذ ويزاي دانشجويي بلژيك لازم است يا نه و اين اطلاعات بستگي به سفارت‌ خانه‌اي دارد كه به آن مراجعه مي‌ شود.

اخذ ويزاي تحصيلي بلژيك

اخذ ويزاي توريستي بلژيك

كشور بلژيك به علت داشتن زبان‌هاي متنوع و آب و هواي معتدل و مكان هاي زيباي توريستي، ازلحاظ گردشگري در تور بلژيك جذابيت هاي چشم گيري دارد. خوب است بدانيد كه در دو فصل اواسط آوريل تا اواسط اكتبر ويزاهاي توريستي بلژيك طرفداران زيادي به خود مي‌گيرند. اما مدارك لازم براي اخذ اين ويزاي بلژيك شامل موارد زير مي شود:

  • فردي كه داراي ويزاي توريستي بلژيك است همانند ساير ويزاهاي بلژيك مربوط به اين كشور هيچ محدوديتي براي سفر به كشورهاي عضو پيمان شينگن ندارد
  • وضعيت تأهل يا مجرد بودن نيز براي اخذ اين ويزا بسيار مهم است زيرا چنانچه فرد به صورت انفرادي تصميم به سفرگيرد تا اينكه به صورت جمعي و خانوادگي، از شانس بيشتري براي اخذ ويزاي توريستي بلژيك برخوردار خواهد بود.
  • چنانچه فرد به انجام كاري مشغول باشد و اين كار اشتغال وي به حساب آيد حتماً بايد كپي مدارك فوق را براي روشن تر شدن متن ويزا ارائه دهد.
  • در صورت محصل بودن فرد ارائه مدارك اشتغال به تحصيل نيز لازم است.
  • در صورت مالك بودن فرد بايد مدارك مالكيت خود را ضميمه متن ويزاي بلژيك كند.
  • فتوكپي از كليه مدارك شخصي ازجمله تمامي صفحات شناسنامه، ميزان درآمد، برگه تأييديه پزشكي مبني بر صحت سلامتي فرد همچون ساير ويزاهاي بلژيك ضروري است.
  • خانم‌هاي خانه دار نيز بايد حتماً گواهي اشتغال همسر خود را ارائه دهند.
  • ارائه ويزاهاي توريستي كه خود از نوع ويزاهاي بلژيك هستند، در تمام نقاط دنيا به صورت چندوروده و يا تك وروده انجام مي‌ شود.

سؤال حائز اهميت بسياري از افراد اين است كه آيا افراد با ورود به كشور بلژيك از طريق ويزاي توريستي مي‌توانند اقامت دائم را اخذ كنند؟ پاسخ سؤال از ديدگاه بسياري از كشورهاي دنيا اين‌گونه مطرح مي‌شود كه اول اينكه اگر فرد پس از ورود به بلژيك براي كسب اقامت بلژيك اقدام كند اقامت به صورت پناهندگي خواهد بود، دوم اينكه فرد در مدتي كه در بلژيك اقامت دارد بتواند فرصت شغلي مناسب به دست آورد تا پس از بازگشت بتواند براي دريافت ويزاهاي نظير كاري اقدام نمايد.

اخذ ويزاي توريستي بلژيك

اخذ ويزاي ازدواج بلژيك

يكي ديگر از انواع ويزاي بلژيك، ويزاي ازدواج است. منظور از ويزاي ازدواج بلژيك اين است كه فرد طبق قوانين كشور بلژيك با يك فرد تابع اين كشور يا فردي كه در اين كشور اقامت دائم دارد ازدواج كرده و تابع كشور بلژيك مي‌شود. شرط ازدواج در بلژيك اين است كه خود فرد و شخصي كه با او ازدواج مي‌كند بايد يا تابعيت كشور بلژيك داشته باشند يا داراي اقامتي باشند كه حدوداً سه ماه از صدور آن گذشته باشد. يكي از شروط اصلي ازدواج در بلژيك اين است كه فرد در صورت داشتن سن زير 18 سال بايد اجازه دادگاه يا والدين خود را مطرح كند. اشخاص خارجي براي ازدواج در اين كشور بايد از محدوديت هاي سني كشور خود تبعيت كنند.

اخذ ويزاي ازدواج بلژيك

اخذ ويزاي پزشكي بلژيك

با توجه به حضور بلژيك در كشورهاي عضو پيمان شينگن، مي توان با برخورداري از ويزاي پزشكي ساير كشورهاي ديگر مانند آلمان، به اين كشور سفر كرد.ميتوانيد براي درمان بيماري هاي خاص از اين ويزا استفاده كرده و به كشور بلژيك برويد.در اين خصوص بايد مداركي اعم از مدارك بيماري كه نشان دهنده اثبات آن باشد را نيز بهمراه داشته باشيد.

انواع ويزاي بلژيك برمبناي تعداد دفعات ورود و ماهيت سفر

هر يك از ويزاهاي بلژيك، برمبناي تعداد دفعات ورود، مي‌توانند در اين سه دسته قرار بگيرند: ويزاهاي يكبار ورود، ويزاهاي دو بار ورود و ويزاهاي چند بار ورود. همچنين، ماهيت سفر نوع ويزا ازجمله ويزاي بلژيك و شينگن را تعيين مي‌كند كه براين اساس ويزاهاي شينگن دودسته هستند: 1. ويزاي معتبر در منطقه محدودشده (LTV)، 2. ويزاي عادي شينگن (USV).

ويزاهاي USV

تاريخ اين ويزاها از زمان ورود فرد به كشور شينگن آغاز شده و به مدت حداكثر 90 روز در هر دوره شش ماهه اعتبار دارند و بر طبق اهداف سفر فرد به سه گروه A، B و C تقسيم مي‌شوند.

ويزاي نوع A

استفاده از اين ويزا به منظور تغيير مقصد فرد در فرودگاه انجام مي شود و اعتبار آن تنها براي فرودگاه‌هاي واقع در محدوده شينگن است.

ويزاي نوع B

صادر كردن اين ويزا مبني بر عبور فرد از خاك يكي از كشورهاي عضو شينگن به مدت 5 روز است.

ويزاي نوع C

اين يك نوع ويزاي كوتاه مدت به حساب مي آيد كه به صدور آن اعلام مي شود مي‌توان دركشورهاي عضو شينگن اقامت داشت كه دريافت كنندگان اين ويزا بسته به هدفي كه از سفر خود دارند مي توانند يكي از سه ويزاي زير را دريافت كنند:

ويزاهاي يكبار ورود

با داشتن اين نوع ويزا، فرد تنها يكبار حق ورود به خاك بلژيك و كشورهاي اروپايي عضو پيمان شينگن را دارد و چنانچه از خاك كشور موردنظر خارج شود، حتي اگر مدت اعتبار ويزا به اتمام نرسيده باشد نمي‌تواند بازگشت دوباره به آن كشور را داشته باشد.

ويزاهاي دو بار ورود

استفاده از اين نوع ويزاي بلژيك، در مدت مقرر دو بار اعتبار دارد و اين ويزا هم مانند ساير ويزاها زمان اعتبار مشخص دارد.

ويزاهاي چند بار ورود

آنچه در اين نوع ويزاي بلژيك، به حساب مي‌آيد زمان است كه محدوديت آن حائز اهميت است و مدت زمان اعتبار آن به صورت 90 روز در هر 6 ماه ارسال است و به محض وارد شدن به كشورهاي خاك شينگن محاسبه خواهد شد.

ويزاي VLT

با داشتن اين ويزا مي‌توان به عنوان پناهندگي بدون ارائه مدارك معتبر به خاك كشورهاي عضو شينگن وارد شد. با اخذ اين ويزا مي‌توان تنها به كشوري كه از آن ويزا اخذ شده و يا كشورهاي مشخص شده منطقه شينگن سفركرد. اهميت اين ويزا اين است كه در مواقع ضروري و شرايط اضطراري مي‌توان از آن استفاده كرد.

ويزاي ملي

استفاده از اين ويزا بيشتر براي تجار و دانشجويان است. اين ويزا به عنوان ويزاي نوع D نيز نامگذاري مي‌ شود كه مي تواند يك بار ورود (براي افرادي كه بنا به دلايل خاص اعم از خدمات درماني و پزشكي قصد سفر دارند صادر مي شود) و چند بار ورود ( با داشتن اين ويزا سفر به تمام كشورهاي عضو پيمان شينگن آزاد خواهد بود) نيز باشد.

انواع ويزاي بلژيك برمبناي تعداد دفعات ورود و ماهيت سفر

ويزاي كشورهاي پيمان شينگن

شايد در هنگام جست و جوي مطالب در مورد ويزاي تضميني بلژيك، عبارت ويزاي شينگن زياد به چشمتان خورده باشد. در اينجا، به علت عضويت بلژيك در پيمان شينگن به توضيحاتي مختصر در مورد اين پيمان مي‌ پردازيم.

كشورهايي ازجمله بلژيك، فنلاند، دانمارك و .. عضو پيمان شينگن محسوب مي‌ شوند. فردي كه ويزاي شينگن دارد (همانند كسي كه ويزاي بلژيك در دست داشته باشد)، براي سفر كردن به هركدام از كشورهاي عضو اين پيمان آزاد است. سه منطقه معروفي كه ايراني‌ ها مي‌ توانند ويزاي آن را در اروپا بگيرند شامل موارد زير مي شود:

1. كشورهاي اتحاديه و اروپاي شرقي

2. بريتانيا

3. منطقه شينگن كه خود شامل 26 كشور اروپايي است كه 4 كشور از آنها در انجمن تجارت آزاد اروپا عضويت دارند و 22 كشور عضو اتحاديه اروپا هستند.

به جز مواردي استثنا همه شهروندان خارج از قلمرو شينگن براي سفر به اين محدوده به ويزاي شينگن نياز دارند.

ويزاي كشورهاي پيمان شينگن

دلايل رد شدن ويزاي بلژيك

با بيان دلايل رد شدن ويزاي بلژيك به افرادي كمك مي‌كنيم كه ويزاي آنها رد شده و معترض‌اند.

1. يكي از دلايل مهم از بين رفتن گذرنامه و يا آسيب ديدن صفحاتي از آن است.

2. نداشتن مدرك اسكان فرد، ازجمله مدارك رزرو هتل، يا ارائه نكردن دعوت نامه ميزبان كه براي فرد مشكل ساز خواهد بود.

3. نداشتن گواهي ازدواج

4. فاقد هدف مشخص از سفر

5. ارائه مدارك جعلي

6. اثبات نشدن مدارك امرار معاش.

همه اين موارد ذكر شده صحت ويزاي شينگن را رد كرده و آن را غيرقابل قبول اعلام مي‌دارند.

دلايل رد شدن ويزاي بلژيك

هزينه اخذ ويزاي بلژيك

لازم به ذكر است هزينه‌هاي اخذ ويزاي بلژيك بايد به صورت يورو پرداخت شود. براي ويزاي تضميني بلژيك بلندمدت كه به منظور اقامت بلندمدت ارائه مي‌شود،180 يورو و براي اخذ ويزاي كوتاه مدت كه يكبار به مدت 90 روز قابل استفاده است بايد مبلغي حدود 60 يورو پرداخت كرد.

برچسب ها ويزاي بلژيك ,

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 140
  • بازدید سال : 391
  • بازدید کلی : 4952
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه